På väg iväg.   Posted by Arnold Terminator.Group: 0
Arnold Terminator
 GM, 507 posts
Tue 11 Mar 2008
at 21:39
Re: På väg iväg
Geriatrikas återkommer med mer dricka till Epsilon.

Epsilon har en stund över där han ser Bertil och Viljam språkas vid om resandet.

Sorlet är trevligt, och alla runt omkring har öppnat upp efter att drickandet har tilltagit. Det verkar som om alla pratar med någon annan.

Det mesta klientelet verkar vara gumsemän och druvklotsodlare från trakten. Men en och annan resande är här också. Totalt kanske det finns 25 personer här eller något sådant.

Pryckel och Lembas har inte kommit tillbaka ännu, de har varit ute några minuter.
Viljam Dressman
 player, 7 posts
 IMM
Wed 12 Mar 2008
at 10:10
Re: På väg iväg
"En vagn! Precis vad mina fötter behöver. Behöver ni resesällskap? Jag kan läsa ur min bok för er. Står den där ute?" säger Viljam till Bertil.

Viljam reser sig utan att invänta något riktigt svar från Bertil. Fumlar med attacheväskan och vinterrocken. Stapplar stelt till fönstret igen, gläntar på gardinen och tittar ut. Han har helt tappat fokus på folket i lokalen.
Bertil Storunga
 player, 40 posts
Wed 12 Mar 2008
at 19:00
Re: På väg iväg
"Du hörde det med?" Muttrar Bertil och gör Viljam sällskap vid fönstret.
Arnold Terminator
 GM, 508 posts
Wed 12 Mar 2008
at 22:47
Re: På väg iväg
Viljam och Bertil tittar ut genom fönstret och ser ett stort rökmoln som kommer närmare över fältet.

De ser också Lembas gå mot Pryckels vagn. Tvättbjörnen har en blänkande stor fornkniv som han har höjt.

Ni ser Pryckel titta in i sin vagn. Han rycker en smula. Inga tecken på att någon strid har utspelat sig utanför.
Viljam Dressman
 player, 8 posts
 IMM
Thu 13 Mar 2008
at 06:00
Re: På väg iväg
"Det blir visst oväder iallafall" säger Viljam och stirrar skräckslaget på Bertil.
Bertil Storunga
 player, 41 posts
Thu 13 Mar 2008
at 17:07
Re: På väg iväg
Förbryllad skyndar sig Bertil ut genom dörren, vad var det som pågick egentligen?
Viljam Dressman
 player, 9 posts
 IMM
Thu 13 Mar 2008
at 18:35
Re: På väg iväg
Viljam tvekar men efter några ögonblick följer han efter Bertil mot dörren. Bertil försvinner ut och när dörren glider igen, stoppar Viljam den med foten. Han den glipa lagom mycket för att kunna se ut. Viljam tar en snabb titt runt i lokalen för att se om någon av de halvdruckna gästerna lägger märke till Bertils skyndsamma sorti.
Arnold Terminator
 GM, 509 posts
Thu 13 Mar 2008
at 22:09
Re: På väg iväg
Bertil rusar ut genom dörren och ut på vägen utanför. När dörren är helt öppen hörs ett mullrande utanför men dörren går igen snabbt, men bara nästan eftersom Dressman har foten där.
Viljam Dressman
 player, 10 posts
 IMM
Fri 14 Mar 2008
at 06:56
Re: På väg iväg
Viljam tappar hakan men avvaktar. Han behöver den där vagnen så illa mycket. Sulan på skorna är nästan helt nedsliten efter allt promenerande. Bertil verkade ju hygglig, men vem är den där som hugger med kniven egentligen?!
Bertil Storunga
 player, 42 posts
Sat 15 Mar 2008
at 13:20
Re: På väg iväg
Bertil verkar helt överraskad över angreppet och gör till synes inget att försöka avvärja det.
Lembas
 player, 7 posts
Sun 16 Mar 2008
at 06:23
Re: På väg iväg
"Du skulle inte ha kommit hit!"

Lembas rusar mot Bertil med kniven. Han hugger honom med ett brutalt hugg i höften.
Arnold Terminator
 GM, 510 posts
Sun 16 Mar 2008
at 06:55
Re: På väg iväg
Bertil försöker hoppa undan Lembas hugg, men har inte en chans. Hugget går djupt in i Bertils övre lår, och smärtan är fruktansvärd.

Lembas ser inte ut som om detta var det sista hugget han skulle göra idag!


Det mullrande ljudet utifrån blir allt högre.
Bertil Storunga
 player, 43 posts
Sun 16 Mar 2008
at 07:43
Re: På väg iväg
Förvirrad och nästan förblindad av smärtan i hans ben verkar Bertil fortfarande inte göra något utan tar sig bara för benet och lyckas bara med nöd och näppe hålla sig stående.
Pryckel
 NPC, 40 posts
Sun 16 Mar 2008
at 07:52
Re: På väg iväg
När striden utbryter ser Pryckel detta. Han sitter i sin vagn och sätter händerna för kinderna och skriker.

"Iiiiiiiiih"
Viljam Dressman
 player, 11 posts
 IMM
Sun 16 Mar 2008
at 11:36
Re: På väg iväg
Viljam drar sin Derringer .45S som han har nedstoppad i byxlinningen bak vid ryggslutet. Han rusar ut mot Lembas och Bertil. Han riktar pistolen mot Lembas och skriker:

"STOPP! Nu räcker det. Släpp knajfen och rör inte så mycket som en fena, för då smäller pickadållen av! Den där vagnen är inte stor nog om inte jag får plats i den. Och jag tror minsann det är läge att bege sig av omedelbums. "

Viljam nickar mot dammolnet och oväsendet.

This message was last edited by the player at 11:49, Sun 16 Mar 2008.

Amos Gaultier
 player, 12 posts
 Polaren o Pyret
Sun 16 Mar 2008
at 20:42
Re: På väg iväg
Amos som har ägnat den mesta tiden åt att äta och borsta tänderna kommer utflygande med sin hagelbrakare i högsta hugg.

"Vad är det som händer ??  Lembas lägg ner kniven nu, annars blir du pastej. Grrr grr morr grrrr"

Amos har spänt båda hanarna på sitt vapen och siktar på Lembas. Han ser verkligen ut att mena allvar.
Viljam Dressman
 player, 12 posts
 IMM
Mon 17 Mar 2008
at 06:44
Re: På väg iväg
Med sin stora vinterrock vikt över armen stapplar Viljam på stela ben ur vägen för hagelbrakaren. Plötsligt börjar han greja frenetiskt med Derringern.

Sunk också, tänker han. Jag glömde ladda!
Epsilon Wax
 player, 80 posts
Mon 17 Mar 2008
at 09:04
Re: På väg iväg
När Amos rusar iväg sitter Epsilon kvar ett par sekunder innan han också går ut, Något värdigare.

Så snart han kommer ut ser han till att ha vapen uppe om det behövs.
Lembas
 player, 7 posts
Mon 17 Mar 2008
at 12:10
Re: På väg iväg
När Amos rusar ut med höjda pipor avslutar Lembas sin blodiga attack mot Bertil. Han släpper kniven, och håller händerna avväpnande i luften.

Han ler lite snett.

"Så så... Det var väl inte så farligt? Lägg nu ner Era vapen på marken, så blir det nog inte några problem"

Han gör en liten knyck med huvudet mot fordonen som i full fart kommer farande.

This message was last edited by the player at 12:11, Mon 17 Mar 2008.

Arnold Terminator
 GM, 512 posts
Mon 17 Mar 2008
at 12:59
Re: På väg iväg
Dånet från motorerna på de stora fornkärrorna gör sig alldeles för påminnt. Ingen kan undgå att se de 6-8 fornfordonen med brölande motorer komma allt närmare. Figurer på fordonen kan urskiljas och de har alla upptänkliga typer av rustningar och vapen. Avståndet är fortfarande för stort för att kunna se någon närmare.

Inom en halv minut kommer de att vara framme vid Geriatrikas' lilla ställe!
Pryckel
 NPC, 41 posts
Mon 17 Mar 2008
at 13:03
Re: På väg iväg
"Iiiiiiih"

Pryckel klättrar målmedvetet upp på kuskbocken till sin fina fina vagn.
Viljam Dressman
 player, 13 posts
 IMM
Mon 17 Mar 2008
at 17:37
Re: På väg iväg
Viljam är inte sen att slinka fram och ta sig upp på vagnen. Derringern stoppar han tillbaks innanför byxorna vid ryggslutet.
Bertil Storunga
 player, 44 posts
Mon 17 Mar 2008
at 18:34
Re: På väg iväg
Bertil flyttar sig snabbt bort från Lembas och haltar bort till Pryckels vagn klart övertygad om att den är med den som han kan ta sig snabbt därifrån med. Han sätter sig väl på samma plats han hade innan.
Epsilon Wax
 player, 81 posts
Mon 17 Mar 2008
at 21:08
Re: På väg iväg
Epsilon har kommit ut med långsamma men världsvana steg. Han harklar sig och tittar på vad som händer där ute. Vad striden hanlat om finns ingen förklaring till.

"Vad i hela Hisingen händer här?" kläcker han ur sig med barsk stämma. Han tittar frågande på Lembas som börjar sträcka händerna mot skyn. Han flög på Bertil, sedan detta...

När brölet från fordonen hörs rör han inte en min utan plockar lugnt fram sin .45 pistol och sin forntida repeteringsskjutar och kollar snabbt så de är laddade och färdiga att använda. Sedan stoppar han tillbaka dem, dock beredd att dra dem om det skulle bli nödvändigt. Han går och ställer sig bredvid Pryckels vagn, bredbent och med händerna i sidorna.
Pryckel
 NPC, 42 posts
Tue 18 Mar 2008
at 10:06
Re: På väg iväg
Bertil och Viljam tar sig in i "dilishänsen"

Pryckel smiskar på sin enda fåle.

"Hoppla pålle!"

Genast börjar vagnen rulla när dumdjuret börjar dra.

Han vill verkligen inte att hans fina vagn blir marodörers byte.

This message was last edited by the player at 10:06, Tue 18 Mar 2008.