Bazaren.   Posted by Smilet.Group: 0
Arnold Terminator
 GM, 4 posts
Fri 22 Aug 2003
at 00:51
Bazaren
Det är april i Hindenburg, och dags för årets höjdpunkt för alla som vill ha en chans att få tag i riktigt billiga prylar. Bazaren öppnar och man har under dagen kunnat se vagnslaster med varor rullas in genom murarna som har byggts upp runt norra delen av marknadsdistriktet och Thorulfshov.

Det här är platsen vare sig man vill ha kläder av senaste snitt, ett nytt armborst eller en tjusig vägskylt! Tunnelrävarna står för vakthållningen och ingen kommer in som inte står på gästlistan.

Barnen som står utanför portarna sträcker sig förgäves för att försöka få en skrivning av en berömdhet som t ex exploratorn Linus Drake eller kanske fru Silvia Dufva. En smutsig liten vargunge tjoar vilt när hon har fått en påskrift av självaste Mozons-luffande långnäbben Trane Hägerfors!

Den första veckan är dock inte till för dem. Egentligen inte heller för de handlare som ställt sig på Hydratorget för att sälja sina varor. Men där det finns folk, finns det också köpare tänker de. Många försöker ta sig in bland herrefolket, men eftersom de inte lyckas så blir de säkert intresserade av vad som faktiskt finns att köpa på torget i stället. Och detta stämmer såklart i år, precis som alla andra år. Redan i morgondimman öppnade Bunkern och Thermopolium sina dörrar för att låta törstiga strupar få sitt.

"Javisst ska jag berätta om mina resor, men då får Ni allt ge mig en slant för besväret",

hörs en kraftfull röst från en fetlagd man, ståendes på en låda. En herre lägger en slant i burken framför mannen, som man ser har träben.

"Tackar. Jo så sant som jag heter Bryssel var det en otäck historia när jag första gången vandrade mot Oz".

Hans stora röddruckna näsa guppar när han klart och tydligt försöker överrösta folkmassorna.

"Jag gick från Hindenburg och hade nästan kommit fram till Pirit när en enorm Ekoxe anföll mig mitt på vägen" skrävlar mannen. Åhörarna hissnar när han åter tar till orda:

"...och där stog jag, med inget annat än en påse av plastic och en liten hammare att försvara mig med..."

Framför ett stånd står en välklädd människa och köpslår med en handlare om en nästan genomskinlig kub av plastic. Strax bakom honom står hans tjänare, en mycket lång och blont långhårig hundman med fina kläder. "Eftersom den är lite kantstött ska du få ett pris som Du inte kan tacka nej till", säger handelsmannen.

Mitt på torget går en orangefärgad automat omkring och ropar.

"ROTERA, FORTSÄTT GÅ SÅ ATT NI INTE STÖR BULTEN NÄR DEN KOMMER".

På huvudet har han en stor, uppochnervänd orange mugg av plastic. Inuti muggen snurrar en lampa som ger ett blinkande sken.

This message was last edited by the GM at 01:39, Fri 22 Aug 2003.

Arnold Terminator
 GM, 7 posts
Fri 22 Aug 2003
at 22:58
Re: Bazaren
Kring ett bord utanför Bunkern sitter en grupp figurer. Som så många gånger förr vid osta-da'n som de kallar den första dagen av Bazaren.

"Det börjar läka nu" säger Aleta till Pocko och pekar på två av hans händer. "Det är väl bara en vecka sedan Du smällde av det, eller hur?"

Pocko nickar och dricker ett glas tokjos till, medan han trummar till lite på Viktor den orangea roboten som står bredvid, med en annan hand.

"GÖR INTE SÅ, DU VET HUR MINA KONDENSATORER BLIR!" vrålar han

Rodel den lille parveln hoppar också upp på en liten stol vid bordet. " Ölmust!" ropar han, och Lux, eller om det är Neo kommer fram och tar emot beställningen.

"Ni kommer nog inte att tro det, men Zigge dök upp med en vagn till! I år finns det mycket att få tag i inne på Thorulfshov, vill jag lova."

"Är det någon som hänger med bort till portarna igen?", tjoar han när han har svept sin dricka.
Servitrisen Lux
Fri 22 Aug 2003
at 23:03
Re: Bazaren
"...en ölmust... vill Ni ha något mer mina herrar? ...och dam"

fyller hon i efter att ha sett Aleta.
Aleta
 player, 2 posts
 liten men naggande god
Sat 23 Aug 2003
at 09:59
Re: Bazaren
"Jag tror jag tar... en oljegrogg? Nä, jag tar nog ett litet glas klar olja, faktiskt!", säger Aleta till servitrisen, "Och inte den där hemska spilloljan alltså..."

"Jag hänger gärna med bort till portarna, Rodel! Håll min drink så länge, killar!"
Arnold Terminator
 GM, 10 posts
Sat 23 Aug 2003
at 22:08
Re: Bazaren
Ett glas vatten, så är du söt, Lux. , säger herr Cult.

Han ger henne ett leende och Ni kan svära på att Ni såg att det glimmade till från hans perfekta tandrad.

Jag såg att AL-1-A skuttade iväg, vart skulle hon, V62c? En kanna olja till min vän här också, Lux

Mannen som kommit är herr Cult. Zonfararen... Ibland brukar han faktiskt sänka sig till att spendera några timmar med sällskapet. Framför allt brukar han diskutera med Viktor om resor han planerar att göra.

This message was last edited by the GM at 22:10, Sat 23 Aug 2003.

Servitrisen Lux
Sun 24 Aug 2003
at 08:50
Re: Bazaren
"Varsågoda, en ljummen klar och två raspoljor", säger servitrisen när hon kommer tillbaka med de beställda dryckerna.

"Det blir sex jyckar de.", säger den sammetsbeklädda kvinnan och tittar uppfodrande på den ansamlade gruppen

This message was last edited by the GM at 08:54, Sun 24 Aug 2003.

Valentin Cult
 player, 1 post
Sun 24 Aug 2003
at 12:27
Re: Bazaren
"Tackar ödmjukast..."Säger Valentin artigt. Han tar sig en liten mun av drickat, sedan höjer han glaset en aning och nickar mot roboten. Valentin ser sig intresserat omkring för att avgöra om han känner igen någon annan.
Servitrisen Lux
Sun 24 Aug 2003
at 13:44
Re: Bazaren
"Jag måste ändå ha betalt!", säger servitrisen. 6 jyckar kan väl inte vara något problem att hosta upp?
Pocko Bula
 player, 1 post
Sun 24 Aug 2003
at 19:45
Re: Bazaren
Pocko kollar smilande in Lux. Samtidigt som han häver ur sig.
"Ööh du, Valentin, bjuder du på ett glas tokjos? Kan bruden ta hit ett rejält glas tokjos?" Han lyfter coolt på sin silvermask och ger Lux en blinkning. En röd rodnad på huden runt ögonen markerar tydligt vart silvermasken suttit.

This message was last edited by the player at 19:46, Sun 24 Aug 2003.

Servitrisen Lux
Sun 24 Aug 2003
at 20:37
Re: Bazaren
"Inte förrän jag har fått mina slantar!"

"Någon måste väl ändå kunna betala de 6, eh, i så fall 9 jyckarna???!"


Servitrisen nickar åt Pocko för att visa att hon tar beställningen, och stannar sedan med blicken på Valentin.
Viktor
 player, 2 posts
Sun 24 Aug 2003
at 21:39
Re: Bazaren
Viktor tar fram handen och stoppar ner pekfingret i oljegroggen. Blixtstilla sitter han så i några sekunder, Huvudet vänds plötsligt mot servitrisen och han börja tala med en hög, men trevlig stämma.

JAG MÅSTE FÅ INLÄGGA, DENNA MINERALOLJA HÅLLER VÄLDIGT HÖG KVALITET. INTE OFTA MAN KAN NJUTA AV EN SÅDAN SMÖRJNING NU FÖR TIDEN.

Det blir tyst en stund, sedan hörs ett sprakande från roboten och han börja tala igen, men med en betydligt strängare röst. NI FÅR INTE SERVERA DÅLIGA DRYCKER...  NI KOMMER FÖRLORA KUNDER OMEDELBART, PRECIS SOM VÄGVERKET.

Ett sprakande hörs igen och han vänder sig mot Valentin. TACK FÖR OLJAN HERR VALENTIN.  FRÅGAN OM AL-1-A KAN JAG TYVÄRR INTE SVARA PÅ, MEN JAG VET ATT DE ROBOTARNA HADE VÄLDIGT DÅLIGT TRAFIKPROGRAM. GE SIG UT PÅ STAN NU MITT I RUSNINGSTRAFIKEN. SKULLE ALDRIG FALLA MIG IN. Viktor lät nu trevligare igen.
Aleta
 player, 13 posts
 liten men naggande god
Sun 24 Aug 2003
at 21:44
Re: Bazaren
Aleta kommer ångande in på Bunkern och börjar frenetiskt förklara läget för vännerna.

"Pocko, Victor och Valentin ni måste komma genast! Rodel har råkat i knipa på torget, förstår ni, nu hamnar han säkert på 37:an illa kvickt!"
Viktor
 player, 3 posts
Sun 24 Aug 2003
at 22:18
Re: Bazaren
10010011 00110011 11110101 10110010 säger Viktor jättehögt till Aleta.

Plötsligt slocknar Viktors alla lampor. Han sjunker ihop, blir tyst och stilla en stund. Sedan med ett ryck kommer han igång igen.

URSÄKTA MIG MINA MEDTRAFIKANTER, MEN MIN SPRÅKPROCESSOR FUNGERAR INTE ALLTID KORREKT. DÄRFÖR VAR JAG NU TVUNGEN ATT GÖRA EN OMSTART.

OM NI HAR NÅGOT ATT ANMÄRKA PÅ ANGÅENDE MITT UPPFÖRANDE. VÄND ER TILL  AVDELNING 37 PÅ VÄGVERKET.

SOM SVAR PÅ DIN FRÅGA AL-1-A.  JAG KOMMER.

Aleta
 player, 14 posts
 liten men naggande god
Sun 24 Aug 2003
at 22:51
Re: Bazaren
"01000100 01100101 01110100 00100000 11100100 01110010 00100000 01101111 01101011 00100001", säger Aleta till Viktor som tröst.

"Men vi måste skynda oss, de kanske släpar i väg honom just nu!"

"Hallå? Kommer ni andra också eller?"

This message was last edited by the player at 10:04, Mon 25 Aug 2003.