Flash - Fudge I : Test run.   Posted by Nybakk.Group: 0
Nybakk
 GM, 387 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Mon 23 Apr 2012
at 22:01
Flash - Fudge I : Test run.
Her er stats og bio:

Wilkins:
Klatre: God
Rifle: God
Nærkamp: God
Observasjon: Middels
Pistol: middels
Militær protokoll: Middels
Granat-timing: Måtelig
Kaste: måtelig
Reaksjon: Måtelig

Lyte: Dårlige lunger. Minus på løping og andre utholdenhetsaktiviteter.

En lysende karriere fikk seg en knekk da kaptein Wilkins ble stygt skadet i et gassangrep på militærbasen i Amsterdam. Angrepet ble iverksatt av en gruppe renegade biovåpen, deriblant Ivan Hammer og Stiedtgünther von Niederland. Wilkins har siden båret på noe som kan ligne mistenkelig på hat mot biovåpen, og spesialagenter som opererer på ytterkanten av ordreboka. Tilbake sitter en bitter mann, sykelig opptatt av regler. Han sliter med å innse hvor dårlig forfatning han er i fysisk, og insisterer på å operere ved fronten selv om han egentlig hører hjemme bak et skrivebord.

Watts:
Sjåfør: Dugelig
Innbrudd og tjuvkobling: God
Reaksjon: God
Lyve: Middels
Pistol: Middels
Skyte i fart: Middels
Rifle: Middels
Snike: Måtelig
Mekaniker: Måtelig
Lyte: Kleptoman

Hvis ting hadde gått litt annerledes, hadde Ralph Watts antagelig endt opp som racerfører. I stedet havnet han på det akk så familiære skråplanet. Han stjal stadig raskere og dyrere biler, helt til han til slutt ble et offer for sin egen suksess. Feltagent Mathias Chaucer ble satt til å fakke ham, og fikk jobben gjort. Watts valgte så å avtjene straffen i hæren. Han fant fort ut at han ikke setter særlig pris på å bli skutt på av tyskere og ta ordre fra offiserer. Dårlige biler har de også.

Nugget:
Eksplosiver: God
Knivkamp: God
Spille død: God
Lokalkunnskap: Middels
Bakverk: Middels
Strikke: Middels
Kakepånødning: Måtelig
Pistol: Måtelig

Lyte: Demens. Så som så med hukommelse. Men ellers ganske sprek, alderen tatt i betraktning.

Rosie Emeldina Nugget har vært i den britiske arme så lenge noen kan huske. Få har hatt et like begivenhetsrikt liv, men dessverre lider den gamle av demens, og alt som ligger mer enn et par år tilbake er blandet sammen i en salig suppe. Strengt tatt burde den gamle ha pensjonert seg for lengst, men ingen har hatt hjerte til å be henne forlate kasernen. Dessuten er kakene gode.

Drake:
Heldig: Dugelig
Stunts: God
Rifle: God
Akrobatikk: Middels
Pistol: Middels
Stil: Middels
Radio: Måtelig
Sterk: Måtelig

Lyte: Daredevil. Drake tar sjanser. Ekstreme sjanser.

Donnie Drake har alltid vært heldig. Der andre barn ville falle og slå seg, ville Drake lande på den eneste gresstusten i mils omkrets. Slikt er selvfølgelig ikke bra for ens psyke, og Drake har hele livet forsøkt å finne ut hvor langt han kan pushe grensene. Dette har innebåret hopp fra zeppeliner uten annet enn et badekar, zombiesafari i en dress laget av lammekoteletter, og jevnlig omgang med biovåpen, uten annet utstyr enn en rød skjorte. Drake avslår aldri et veddemål, og havnet i hæren, da en soldat sa til ham at han aldri ville vare en måned i den britiske arme. 2 år senere er alt strålende med Drake. Soldaten sloss i Roma.

Hoydenheimer:
Kirurg/førstehjelp: Dugelig
Lege: God
Pistol: Middels
Medisin: Middels
Observasjon: Måtelig
Reaksjon: Måtelig
Opiumsbruk: Måtelig

Lyte: Tåler ikke blod. Hoydenheimer blir veldig satt ut av å se blod. Bruk av opium motvirker dette, men det har sine egne negative effekter. DM ønsker lykke til med å finne sweet spot.

Kurt ble født inn i en legefamilie, så slik sett hadde han yrket klart ved fødselen. Gleden var stor da lille kurt viste seg å være noe av en medisinsk savant, et glitrende intellekt med teft for medisin. Gleden varte helt til man oppdaget at Kurt ikke kunne se blod uten å bli veldig blek, miste alt han holdt i hendene og sette seg ned på gulvet. Dette, kombinert med forakt fra familien, ledet Kurt ut i opiumsrusen. Han mistet legelisensen, og ble nødt til å søke seg til hæren. Der er de ikke så nøye med slikt.

Skal kicke igang ting i morra, men her har dere stats og bio. Fint om eventuelle kommentarer tas i ryktemølla, så holder vi starten av tråden ren. Kan være kjekt å ha stats og oppdragsbeskrivelse som de to øverste postene.

This message was last edited by the GM at 18:28, Fri 17 Aug 2012.

Nybakk
 GM, 388 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Tue 24 Apr 2012
at 09:17
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Kaptein Wilkins befinner seg inne på kontoret til sjefen for Amsterdam-garnisonen, Oberst Archibald Jarvis. Navnet Amsterdam-garnisonen er nok noe misledende, da militærbasen strengt tatt ligger et godt stykke utenfor byen. Ikke desto mindre har obersten insistert på å beholde navnet, for å gi inntrykk av at britene har kontroll over Amsterdam.

Wilkins, jeg har en liten jobb til deg. Utenfor vil fire andre håndplukkede soldater vente på deg. Ditt oppdrag er å lede dem til Potsdam. Vi har fått rapporter om tysk aktivitet der, i tillegg til mystiske lys og lyder om natten. Undersøk, og stopp eventuelle planer Franz måtte ha. Oppfattet?

3 meter sydover og 2 meter nedover sitter de fire håndplukkede soldatene og venter på at deres heroiske leder skal komme ut fra briefingen og fortelle dem hva dette handler om.

GOGOGO! I deres første post kan dere skrive inn det dere vil ha av utstyr. Jeg vil edite inn, ved å stryke over det dere ikke får, og legge til ting jeg mener dere bør ha i kursiv. Dere har tilgang på mindre utstyr enn biovåpen, men det er lov å drømme. LOLOLOLOL
Jack T. Russel
 player, 20 posts
Tue 24 Apr 2012
at 17:20
Re: Flash - Fudge I : Test run.
"Oppfattet, oberst Jarvis." bekrefter Wilkins og avgir en krisp salutt til obersten. "Blir vi briefet på hvor vi skal rendezvous etter at oppdraget er blitt utført? Jeg ber også om å få tilgang til lageret, og eventuelt radiokommunikasjons utstyr. Det er av ytterst viktighet at jeg til enhver tid har kontakt med teamet mitt under oppdraget."

Utstyrsliste:
Rifle: Lee-Einfield m/ 6x ammo magasiner
Pistol: Browning (eventuelt med demper hvis mulig) m/ 3x ammo magasiner -Demper er shitty, men tilstede
Radioutstyr/walkie-talkie eller tilsvarende TEAM
Lerke med bensin
Pakke med fyrstikker
Kamuflasje (farget i tilsvarende farger i omgivelsene vi skal ut i, ofc)
Tau m/ hengekrok festet på enden TEAM hva hengekrok angår
Flaregun m/ 3 skudd TEAM
Lommelerke med hjemmebrygget hostesaft fra snille bestemor. Veldig krydret.
Lommelykt med stropp til å ha rundt hodet
ID papirer

Check på alt. TEAM betyr at det er den gruppa har å dele på. Kan forhandles. - DM.

This message was last edited by the GM at 17:25, Tue 24 Apr 2012.

Nybakk
 GM, 389 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Tue 24 Apr 2012
at 17:29
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Radioutstyr vil bli gitt. Ser helst at dere returnerer hit når oppdrag er utført, dere vil få utlevert en tjenestebil for transport.
Jack T. Russel
 player, 21 posts
Tue 24 Apr 2012
at 17:39
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins takker for briefingen og gir nok en salutt for sikkerhets skyld, før han så vender seg mot døren og beveger seg ut av rommet for å informere resten av gruppen om oppdraget.

Det tar noen minutter før han når frem til rommet resten av gruppen befinner seg i og der gir han dem hele briefingen fra a til å, overhead inkludert. "Det har blitt meldt om mystiske lys og lyder fra området, og vårt oppdrag er å finne ut hva tysker-svina prøver å skjule fra oss. Sett en kule i hodet på dem om dere må, men leken går ut på å være diskre. Hvis alt går etter planen, så er vi hjemme i tide til kveldsteen og varme kaker. "

This message was last edited by the player at 21:15, Tue 24 Apr 2012.

Ivan Hammer
 player, 164 posts
 Most Wanted
Tue 24 Apr 2012
at 17:49
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Med hjelmen på snei, en sigarett slapt i munnviken, og hendene hans svært opptatt med å leke med en zippolighter sitter menig Watts i endeløs spenning på oppdatering rundt hva neste oppdrag anngår.

Ønskeliste, utstyr.
Hagle. Standard ammo. Avsagd? Du sager av selv, på eget ansvar
Pistol. Standard ammo. Colt M1911? Sure
Feltkniv.
Granat. En. Splint.

Kjørehansker
Duffelbag til å ha utstyr i.
Innbrudssett, kubein, dirkesett, boltsaks. TEAM
Verktøykasse til bilen. TEAM
Førstehjelpskrin.
Tau.
Zippolighter, fungerende.

This message was last edited by the player at 21:00, Thu 26 Apr 2012.

Showly
 player, 196 posts
Tue 24 Apr 2012
at 18:46
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Drake sitter og leker med en granat iført en kledelig dress og ikke fullt så kledelige feltstøvler, men de holder han varm. Resten av rommet viser tydelig skepsis til aktiviteten uten at han lar seg påvirke.

Utstyr:

Pistol Smith & Wesson. n antall magasin
Thompson, uten sikte. Ekstra ammunisjon.
3 Granater 1 granat
Sprettkniv med svært slitt sikring Jada.....
Lasso
Sambandsutstyr TEAM, se Wilkins.
Halvflaske scotch
Sixpence
Zippolighter
4 pakker sigaretter med munnstykke
Lommelykt

This message was last edited by the player at 21:43, Thu 16 Aug 2012.

Vladof Illitsjev
 player, 18 posts
Tue 24 Apr 2012
at 20:05
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer tar fram en liten vial med noe flytende melkehvitt substans og downer den med en slurk. Han har begynte å trenge "avslappende medikamenter" mer og mer i det siste.

Han lener seg tilbake og lar euphoria'en komme mens Wilkins snakker.

Utstyr:
Medic bag
10 dl Morfin
pistol, Revolver Smith and Wesson 18skudd
ekstra sprøyter
pipe (indian style)
lerke m/ poppy melk
3pack sigaretter
lighter
10-100g opium(opptil deg Nybakk) 100g
4 vials m/ raffinert opium (1dl per vial)

This message was last edited by the GM at 20:37, Tue 24 Apr 2012.

Rosseland
 player, 447 posts
Tue 24 Apr 2012
at 21:47
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Ut i fra en liten dør kommer en ørliten dame, med et mesterverk av en banan og-kokoskake. Ivan? Ivan? Han skulle jo vente... Med ett har hun et sett tallerkner og sølvgafler fremme og byr dere kake. Ikke vær beskjedne nå, det er mer enn nok, og dere ser jo avmagret ut hele gjengen.

Utstyr

To store jaktkniver.
En Samaritan check, men desverre har damen glemt å ta med ekstra kuler utenom de 6 som er i magasinet.
En vanlig revolver of GM's choice.
Lilla paraply.
Ett sett kakebakeutstyr.
tolv granater. - to, se ekstra linje nederst.
To spisse strikkepinner til å holde håret vekk fra øynene med.
Gassmaske
Finlandshette.
12 kubber dynamitt, lunte, detonatorer.

Har forøvrig valgt fargen Goldenrod for linjer jeg setter inn.

This message was last edited by the GM at 09:17, Wed 25 Apr 2012.

Nybakk
 GM, 391 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Sat 28 Apr 2012
at 11:30
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Mens dere ignorerer deres øverstkommanderende og gomler kake, kommer en korporal kjørende med befordringsmiddelet deres. Siden dere er 5 personer med endel utstyr, får dere en bitteliten lastebil, 2 i front og kanskje plass til seks personer bakpå planet, som har presenning over. Dere kan eventuelt få to jeeps hvis dere heller ønsker det.
Rosseland
 player, 453 posts
Sat 28 Apr 2012
at 14:01
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Nugget pakker restene av kaken ned. Hun skal naturligvis sitte foran.
Vladof Illitsjev
 player, 20 posts
Sat 28 Apr 2012
at 17:02
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer har sovnet, lent tilbake på stolen sin.
Jack T. Russel
 player, 22 posts
Sun 29 Apr 2012
at 16:43
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins går over til Hoydenheimer og dytter ham ut av stolen. "Alle man, ut i bilen! NÅ!" Han vifter voldsomt med hendene i retning døren og leder resten av scrubsa ut av bygget som en flokk med sauer. "Watts, du kjører. Alle andre går bak og prepper for oppdraget. Gjør klart utstyr og alt annet essensielt. Double-time!"

This message had punctuation tweaked by the player at 16:43, Sun 29 Apr 2012.

Ivan Hammer
 player, 166 posts
 Most Wanted
Sun 29 Apr 2012
at 23:17
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Watts retter seg halvveis opp og mumler noe om mangler på takk og koselige gamle damer med kakebaking som spesialitet, "Det var god kake Nugget, ta med deg resten og sett deg forran! Wilkins, du får ikke mer!".

Han slenger en duffelbag bak i lastebilen og den treffer gulvet med klang og bang, hagle tar han med seg i førerhuset og kjørerhansker er allerede på før han får satt seg bak rattet. Etter å ha forsynt seg med en ny kakebit og slengt den på dashbordet til senere løper han i retning messa mens de andre gjør seg komfortable bak i bilen. Et øyeblik senere er han på vei tilbake med to kopper kaffe, en til seg og en til Nugget.

Etter å ha starta motoren snur han seg til Nugget og sier, "Faen for no drit bestemor, den motoren her kommer til å stoppe før vi kommer oss ut av porten." Så lenge alle er klare snur han nesen mot utgangen av basen og gir bånn gass og brå sving. "SÅ! Wilkins! Hvor skal vi?!"
Jack T. Russel
 player, 23 posts
Tue 1 May 2012
at 01:40
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins setter seg foran med Watts og bretter opp ett kart på dash bordet over området med destinasjonen deres sirklet av med en fet, rød tusj. "Potsdam, Watts! Klampen i bånn!" roper Wilkins samtidig som han prøver å overdøve lurvelevenet fra motoren. Han kjenner han allerede begynner å bli andpusten fra all styret så langt. Det var en herlig følelse, langt bedre enn å sitte i kontorstolen og dytte rundt på papirer og blyanter. Wilkins hører til på slagmarken, til den dagen han dør.

"Se til at vi finner ett sted med  høye busker, trær og skog Watts. Kjør på lavt turtall når vi begynner å nærme oss og prøv å dempe lyden på denne skraphaugen!
Ivan Hammer
 player, 168 posts
 Most Wanted
Wed 2 May 2012
at 10:25
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Det lyder et noe oppgitt, "Ai ai kapten."fra Watts før han snur nesen mot Potsdam og gir gass. Potsdam? Hva pokker kan gå galt i Potsdam?

This message was last edited by the player at 10:25, Wed 02 May 2012.

Nybakk
 GM, 398 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Sat 5 May 2012
at 18:35
Re: Flash - Fudge I : Test run.
På Wilkins' ordre blir Nugget bestemt flyttet fra forsetet og plassert bak sammen med de andre. Wilkins setter seg så fremme ved siden av Watts. Turen til Potsdam foregår med trykket stemning fremme, men med plenty av kake for de som sitter bak på planet.

Etter et par timer ligger Potsdam foran dere. På ingen måte en liten by, men tidens tann har tæret på bygningene. Gatene ser dog fremkommelige ut.

Tar alltid pause i slike situasjoner for å gi dere mulighet til å legge planer, gå inn til fots, etc.
Rosseland
 player, 464 posts
Sun 6 May 2012
at 10:23
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Nugget har glemt hva som skal skje. Hvorfor bare står vi her da? Wilkins får ikke mer kake for øyeblikket da han tydeligvis er for opptatt med å mele sin egen.
Jack T. Russel
 player, 24 posts
Mon 7 May 2012
at 21:41
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins sitter med hodet lent mot vinduet på hans side, munnen på gløtt og i dyp søvn.

OOC: Venter vi på noen..? :/

This message was last edited by the player at 21:41, Mon 07 May 2012.

Showly
 player, 204 posts
Mon 7 May 2012
at 22:52
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Drake er allerede ute av bilen. På taket med kikkert og skuer utover området.

Observasjon: Dårlig
Nybakk
 GM, 401 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Tue 8 May 2012
at 14:42
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Venter på at kommandøren skal gi ordre ^^

Drake ser ikke annet enn en stor flokk med ravner som flyr til værs i østkanten av byen. De lander fort på diverse hustak i nærheten. Wilkins våkner så smått fra dvalen.
Jack T. Russel
 player, 25 posts
Tue 8 May 2012
at 15:04
Re: Flash - Fudge I : Test run.
OOC: Åja, trodde vi ikke hadde kommet frem enda... Luul!

"Finn ett sted å gjemme bilen Watts, vi går til fots herfra.". Wilkins vender hodet mot de andre som sitter bak, "Gjør klart for oppdrag om litt! Vi holder oss i skyggene og opprettholder kontakt via radio. Ingen skyting med mindre tyskerne skyter først. Prio er å finne ut hva som skjer i bygget, ingen leker helt.

Triller observasjon selv, men har ikke terninger på helsekosten. :P Er det natt forresten?
Nybakk
 GM, 402 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Tue 8 May 2012
at 16:05
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Midt på dagen
Jack T. Russel
 player, 27 posts
Wed 9 May 2012
at 20:16
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Vi går mot landsbyen, våpnene klare, samtidig som vi prøver å holde oss skjulte. Jeg går foran, of course!
Ivan Hammer
 player, 171 posts
 Most Wanted
Wed 9 May 2012
at 21:26
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Watts ser kjapt etter en garasje eller ødelagt bygning stor nok til å gjemme lastebilen. Om det er mulig ber han om hjelp av de andre til å kamuflere den også.
Vladof Illitsjev
 player, 24 posts
Thu 10 May 2012
at 15:58
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer tenner på en røyk og hjelper Watts med bilen. "Lyst på en røyk?" spør han Watts mens de leter.
Ivan Hammer
 player, 173 posts
 Most Wanted
Thu 10 May 2012
at 23:02
Re: Flash - Fudge I : Test run.
"Ja gjerne to, glemte å ta med egen pakke."

Lyving, dårlig. (minus, blank)
Vladof Illitsjev
 player, 27 posts
Fri 11 May 2012
at 13:43
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer kaster pakka si til Watts "Vær så god, har mer enn nok selv."

This message had punctuation tweaked by the player at 15:16, Fri 11 May 2012.

Ivan Hammer
 player, 174 posts
 Most Wanted
Fri 11 May 2012
at 14:33
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Watts tar i mot og takker den gode legen med et smil. Han slenger pakka sammen den andre på innerlomma og gjør seg ferdig med å trekke over lastebilen før han stikker ut til de andre. Han låser seff dørene på bilen før han stikker. Vel ute finner han seg en fin plass midt i rekka som går mot byen og prøver å gjøre seg til et lite mål, pokker om han skal bli skutt her ute.

Hvor stor er egentlig den her landsbyen? Tror jeg har misforstått og så for meg en liten by med blokkhus og slikt.

Nybakk
 GM, 410 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Sun 13 May 2012
at 21:31
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Du har ikke misforstått. Er en liten by, og selv om byggene er slitte og delvis kollapset, er det nok blokker til at dere ikke har full oversikt over byen.

Dere går sakte innover byen, nedover hovedgata. Ting er stille i byen, ikke så mye som en liten fugl eller zombie til å bryte stillheten. Ikke før har dere tenkt det før motordur bryter stillheten. Motorduren er på venstre hånd, noe foran dere, og kommer nærmere. Dere befinner dere i en hovedgate, med kryssende gater litt foran og bak dere, og bygninger på hver side.

TENKE RASKT NÅ
Jack T. Russel
 player, 33 posts
Sun 13 May 2012
at 21:43
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins vender seg brått mot de andre og hvisker med en litt hevet stemme. "Hoydenheimer, Watts: inn i bygget her med meg! Dere andre, inn i bygget rett ovenfor oss. Bryt radiokontakt til det er stille igjen!" Wilkins signaliserer gruppen hans om å følge ham mot det nærmeste bygget med vinduer (gjerne på flere etasjer, så vi har oversikt over gaten nede).

This message was last edited by the player at 21:44, Sun 13 May 2012.

Showly
 player, 214 posts
Sun 13 May 2012
at 21:53
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Drake haster bort til bygget, men han kunne skjult seg noe bedre. Han vil jo se hva som kommer selvsagt.
Vladof Illitsjev
 player, 28 posts
Mon 14 May 2012
at 19:50
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer løper bort til bygget som Wilkins pekte på, og finner et sted å legge seg slik at ingen kan se ham med hendene over hodet
Nybakk
 GM, 412 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Mon 14 May 2012
at 19:53
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Dere sprinter i dekning, og rekker å gjemme dere før en kübelvagen kommer kjørende. Dere kan se den passere i et veikryss litt lenger fremme. Det ser ut til å sitte fire personer i bilen, og selv om dere bare får et raskt glimt har i alle fall et par av dem tyske uniformer.
Vladof Illitsjev
 player, 30 posts
Mon 14 May 2012
at 20:01
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer tar lerka si fram med skjelvende hender og tar en dyp slurk, lukker øynene og prøver å ro ned pulsen sin.
Showly
 player, 216 posts
Mon 14 May 2012
at 21:05
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Drake tar fram rifla på impuls. Idet han gjør det dunker hånden hans bort i en granat, noe som setter i gang kreativ tankevirksomhet de neste par minuttene.

This message was last edited by the player at 21:06, Mon 14 May 2012.

Ivan Hammer
 player, 176 posts
 Most Wanted
Mon 14 May 2012
at 21:52
Re: Flash - Fudge I : Test run.
"Var ikke det litt nære på? Hva om vi bare blir igjen her mens vår offiser går for å sjekke hvor de kommer fra, eller hvor de skal hen?"
Jack T. Russel
 player, 36 posts
Thu 17 May 2012
at 22:49
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins vinker til de andre i bygget ovenfor, og signaliserer dem om å møtes på gaten nede. "Hold tett følge med meg, og hold dere i skyggen.". Wilkins går først i gruppen, og flytter gruppen nedover gaten mot krysset der de sist så tyskervogna kjøre.

OOC: Ruller observasjon og får dugelig... tror jeg. Dugelig var ett hakk over god, sant? Det var to plusser på terningkastet i hvert fall.

This message was last edited by the player at 00:03, Fri 25 May 2012.

Nybakk
 GM, 424 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Fri 25 May 2012
at 17:48
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Er dugelig, ja. Får du dobbel pluss eller dobbel minus, kan du trille to terninger til. Får du dobbelpluss igjen går du opp ETT hakk, dobbelminus ned et. Men du kan ikke bli trukket ned igjen hvis du har trilla dobbelpluss, eller opp hvis dobbelminus. Er du usikker, bare post grunnskillen din og det du trilla, så regner jeg det ut. Må forøvrig beklage dårlig posting fra min side. Eksamen osv.

Dere fortsetter nedover gaten etter bilen, og dere har ingen problemer med å følge sporene etter kjøretøyet, da Wilkins er Usedvanlig årvåken. Til slutt får dere sneket dere bort til en større plass, hvor dere kan se kübelvagenen dere så stå parkert, ved siden av to andre av samme type.

På andre siden av plassen, ca 50 meter, står det en større bygning, en større hall med trapper opp til to dobbeltdører, greske søyler, full pakke. Dere kan se to tyske soldater stå i trappa, tydeligvis på vakt.


Om området: Flere gater munner ut i plassen dere er på. De omkringliggende byggene er medtatte, men ser solide ut, 2 eller 3 etasjer. Det store bygget er noe høyere (duh), og 3 biler står parkert ved trappa, hvor det står 2 soldater lengre oppe. Fortsatt dagslys, er nå ettermiddag.

Showly
 player, 227 posts
Sat 26 May 2012
at 21:25
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Drake foreslår å snike seg inn i den høye bygningen via et vindu eller tak på et av nabobyggene.

"Hva sier dere?"
Jack T. Russel
 player, 42 posts
Sat 26 May 2012
at 21:37
Re: Flash - Fudge I : Test run.
"Roger". Wilkins gir signal om å bevege seg mot det nærmeste bygget, og opp til taket. Gruppen går tett og forsiktig, og prøver å lage så lite lyd som overhodet mulig.

Har folk forslag til hva vi gjør? :P

This message was last edited by the player at 21:11, Wed 30 May 2012.

Nybakk
 GM, 430 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Mon 4 Jun 2012
at 16:37
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Dere får karret dere opp til et tak på østsiden av bygget. Dere er nesten like høyt oppe som taket på bygget dere skal til, og det ser ikke ut til å være vakter på denne siden av bygget. Det er imidlertid et smug mellom deres tak og hustaket dere gjerne vil nå. Dere har tau og entrehake, og smuget er også mulig å hoppe over hvis man er sprek og føler seg dristig.
Jack T. Russel
 player, 44 posts
Tue 5 Jun 2012
at 15:27
Re: Flash - Fudge I : Test run.
"Ser ut som det bare er en vei å gå da...". Wilkins lener hodet langsomt ut vinduet og skuer litt rundt på gaten nedenfor. Det ser ikke ut som det kommer noen med det første, med mindre de klarer å lage for mye lyd... "Den med best kastearm, her." Han graver opp ett langt stykke tau fra sekken med en hengekrok festet på enden, og rekker det ut til førstemann som melder seg til å kaste.

This message was last edited by the player at 15:28, Tue 05 June 2012.

Nybakk
 GM, 445 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Sun 5 Aug 2012
at 13:34
Re: Flash - Fudge I : Test run.
*crickets*
Nybakk
 GM, 449 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Sat 11 Aug 2012
at 21:16
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Usikker på hvem jeg skal gi skylda for stillstand her, tror jeg går for delt skyld mellom meg, skovly og Dario.

Wilkins ser lenge på teamet sitt, før han innser at han selv nok er den beste kasteren på laget. Han biter i det sure eplet, og slynger repet med entrehaken ut mot taket på den andre siden. Det høres et lite KLONK, og kroken ser ut til å feste seg i en nusselig liten skorstein.
Jack T. Russel
 player, 48 posts
Sun 12 Aug 2012
at 12:45
Re: Flash - Fudge I : Test run.
"Jævela barnehage altså..!" mumler Jack til seg selv mens han forsiktig gir seg ut på tauet og begynner og klatre over til det andre bygget.

Get shit moving, gogogo! Check for å klatre sant? *triller* Middels, biatch!
Nybakk
 GM, 455 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Wed 15 Aug 2012
at 18:13
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Check, Ja. Flink! Dere andre kan bare poste, ikke vits å ta det en etter en, bare post checks, antar dere går en og en.

Wilkins drar seg med letthet over til den andre siden uten større problemer. Tauet virker solid festet, og Wilkins setter seg ned, mens pusten går i høye hvin.
Ivan Hammer
 player, 187 posts
 Most Wanted
Wed 15 Aug 2012
at 18:19
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Siden det gikk ganske bra med Wilkins, våger Watts seg ut på tauet som nestemann.

Klatring, måtelig.
Vladof Illitsjev
 player, 52 posts
Wed 15 Aug 2012
at 19:25
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer tar en dyp slurk fra lerka si, strekker på skuldrene og begynner å klatre bak Wilkins.

Klatre: Dårlig
Nybakk
 GM, 456 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Wed 15 Aug 2012
at 19:59
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Watts smyger seg over, om enn ikke like raskt som Wilkins.

Hoydenheimer starter bra, men begynner å fomle midtveis. Plutselig detter han til siden, og blir hengende fra tauet etter bare en enkelt arm. En spinkel akademikerarm sådan.


Styrkechecks fra Hoydenheimer bitte. En hver runde.
Vladof Illitsjev
 player, 53 posts
Wed 15 Aug 2012
at 20:01
Re: Flash - Fudge I : Test run.
"Helvete!"

Styrkecheck: måtelig
Nybakk
 GM, 457 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Wed 15 Aug 2012
at 20:04
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Kraftutbruddet gir Hoydenheimer motivasjon nok til å klamre seg fast. Han forblir dinglende, men kommer seg heller ikke opp.

Dere har nå en runde på å gjøre ting før ny styrkecheck fra Hoydenheimer. Skriv pass hvis dere ikke vil gjøre noe, dytter ting videre hvis noen gjør noe reasonable, eller ting tar lang tid og jeg kjeder meg.
Vladof Illitsjev
 player, 54 posts
Wed 15 Aug 2012
at 20:07
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg! roper Hoydenheimer mens han holder seg fast.
Showly
 player, 245 posts
Wed 15 Aug 2012
at 20:49
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hold fast! Drake regelrett kaster seg utpå tauet, henger seg etter beina med hodet ned og tar tak etter den frie hånda til Hoydenheimer i skikkelig "cliffhangerstil".

Stunts: Middels
Akrobatikk: God
Styrke: Dårlig
Nybakk
 GM, 458 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Wed 15 Aug 2012
at 20:52
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Drake stuper bort til tauet, og som den reneste akrobat, får han hengt seg opp ned etter beina. Skulle nesten tro han hadde gjort det før. Han får tak i den frie hånden til Hoydenheimer, men har desverre ikke styrke nok til å umiddelbart dra stakkaren opp på tauet igjen. Litt synd, hadde vært episk.

EDIT: Alle har ett starting rollepoeng, btw. DM's Grace.

This message was last edited by the GM at 21:10, Wed 15 Aug 2012.

Jack T. Russel
 player, 49 posts
Wed 15 Aug 2012
at 21:20
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins ser fortvilet på spektakelet som tar sted mellom de to bygningene. "Faen i helvete altså!", hveser Wilkins mellom tennene til Drake og Hoydenheimer. Han ser over til det andre bygget og kommer på at lille frøken Nugget også må komme seg over på en eller annen måte. "Åh, nei..." Wilkins er lettere irritert.
Nybakk
 GM, 459 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Wed 15 Aug 2012
at 21:25
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer forsøker med Drakes hjelp å komme seg opp, men den stakkars legen er helt i ørska. Uten drake hadde han antagelig falt rett ned til en ublid skjebne.

Og ikke før har Wilkins rukket å tenke "verre", før lyden av støvler kan høres, og en av de tyske soldatene fra inngangspartiet runder hjørnet, muligens tiltrukket av all ropingen. Han får se følgende:

*Wilkins og Watts på taket av bygget han bevokter, stirrende med forskrekkelse på personene på tauet.

*To personer dinglende fra et tau over gaten, en av dem opp ned.

*En gammel dame med et kakefat stående på taket av bygningen ved den andre enden av tauet.

Munnen hans er åpen, mest av forbauselse, men muligens også fordi han skal til og rope noe.


Intet poeng med init ennå, er dere --> han uansett. Ta rekkefølgen som passer dere. Damir har brukt opp runden sin, Drake har litt igjen.

Showly
 player, 247 posts
Wed 15 Aug 2012
at 21:30
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Drake bruker den ledige hånden og skyter tyskeren med pistolen han har i beltet.

Pistol: God
Akrobatikk: Middels
Nybakk
 GM, 460 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Thu 16 Aug 2012
at 14:31
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Strengt tatt står det ingen pistol på utstyrslista di skovly, men lar den passere. Siste amnesti som gis for glipper der. Oppdager dere en "feil" på lista deres, si ifra før deres neste post, ellers er det no mercy. :)

Drake skyter, og treffer tyskeren litt på siden av hodet. En bit av hjelmen og litt blod fyker gjennom luften. Ser ut som om hodeplagget reddet livet til tyskeren, i alle fall for nå. Men ør er han nok.

Wilkins, Nugget og Watts gjenstår!

Jack T. Russel
 player, 50 posts
Thu 16 Aug 2012
at 20:53
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins trekker frem pistolen og skyter på tyskeren! "Kom dere over! krever Wilkins.

Ruller: Middels!
Nybakk
 GM, 462 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Fri 17 Aug 2012
at 06:35
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Wilkins treffer tyskeren i buken. Aue. Helten står fortsatt oppreist tho.

Watts og nugget! Og for hvert skudd dere tar, kan dere godt legge ved en d10 roll, så slipper jeg å trille for å se hvor dere treffer. Damn, jeg er lat.

This message was last edited by the GM at 10:33, Fri 17 Aug 2012.

Nybakk
 GM, 463 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Fri 17 Aug 2012
at 11:53
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Watts smeller også etter tyskeren, og treffer stakkaren i brystet (middels).
Tyskeren står nå tvekroket.
Nybakk
 GM, 464 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Fri 17 Aug 2012
at 17:15
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Så skjer det mye på en gang. Nugget har fått med seg at det skytes, og trekker den lille pistolen sin for å hjelpe til. (middels) Tyskeren tar sin tredje kule i magen. Han tar seg for magen og velter over på siden, ikke ulikt Nuggets ektemann da magesåret tok ham for 28 år siden. Nå er tyskeren like død også.

Ingen tyskere kan sees, men dere husker at det var en til ved inngangen foran, og sinte tyske rop kan høres rundt hjørnet. Men for øyeblikket blir dere altså ikke beskutt.

Ny runde, gogo

This message was last edited by the GM at 17:26, Fri 17 Aug 2012.

Ivan Hammer
 player, 188 posts
 Most Wanted
Fri 17 Aug 2012
at 18:34
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Watts plukker med seg tomhylsa si og finner så fort han kan dekning bak det nærmeste og beste han kan finne. Sannsynligvis er dette Wilkins. "Skal vi kanskje komme oss videre og ned fra taket så fort som mulig før vi blir skutt alle sammen?"
Vladof Illitsjev
 player, 55 posts
Sat 18 Aug 2012
at 14:19
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Hoydenheimer prøver med hjelp fra Drake å dra seg opp på tauet.

Styrke: Middels
Akrobatikk: Måtelig
Nybakk
 GM, 465 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Sat 18 Aug 2012
at 17:44
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Med hjelp fra Drake går det. Hoydenheimer kommer seg opp, og får krøpet over til den andre siden. Drake er dog fortsatt på tauet, og Nugget har ikke krysset.

Drake, Nugget, og Wilkins! rekkefølge irrelevant, gogogogo!
Showly
 player, 248 posts
Sun 19 Aug 2012
at 16:48
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Drake svinger seg opp på tauet og svinger seg akrobatisk over til den andre siden.

Akrobatikk: Dugelig (++)

Suksess!

This message was last edited by the GM at 17:57, Sun 19 Aug 2012.

Jack T. Russel
 player, 51 posts
Sun 19 Aug 2012
at 18:10
Re: Flash - Fudge I : Test run.
"Nugget får bare ta oss igjen.". Wilkins gir signal til Nugget om å treffes om ikke så lenge og opprettholde radiokontakt til enhver tid. "Vi fortsetter videre og prøver å trekke oppmerksomheten fra Nugget.

Mad kudos til Hoydenheimer som tenkte det var en god idé å rope etter hjelp! Hva tenker folk at vi gjør? Bare løpe? Hvor var det vi skulle igjen? :P Har blitt litt sidetracked de siste måneden siden sist vi spilte.
Nybakk
 GM, 466 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Sun 19 Aug 2012
at 19:49
Re: Flash - Fudge I : Test run.
For de som er for late til å gå tilbake og lese den første posten i tråden:

Oppdrag: Undersøk, og stopp eventuelle planer Franz måtte ha.


Litt lenger borte på taket finner dere et lite vindu, ruter forlengst borte, som ser ut til å lede til et form for loftslager. Alskens materialer står stablet, lerret, stoler, etc. Under Wilkins myndige ordre smyger Watts, Drake og Hoydenheimer seg inn. Wilkins kaster et siste blikk over skulderen før han også kryper inn, og ser Nugget stå igjen på den andre siden, rykende pistol i en hånd, og kakefat i den andre.
Ivan Hammer
 player, 189 posts
 Most Wanted
Mon 20 Aug 2012
at 17:45
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Watts klatrer elegant inn i loftsrommet og ser seg om, "nei dæven, det her går sikkert for...Ahem." Han oppdager plutselig hvem hans selskap er og fortsetter i en mer lovlydig tone. "Skal vi komme oss videre og bort fra all skuddvekslingen før resten av tyskerskvadronene kommer over oss?" Uten å vente på ordre beveger han seg mot noe som ligner en dør, eventuelt trapp. Han venter selvfølgelig på de andre, går da ikke alene.
Nybakk
 GM, 467 posts
 Maktsyk
 Overwatchbestyrer
Mon 20 Aug 2012
at 17:51
Re: Flash - Fudge I : Test run.
Sannelig finner ikke Watts en luke og en stige som går nedover. Etter litt klatring kommer dere ned i en gang, kontorer på hver side bortover, og en trapp i hver ende. Kontorene ser forlatt ut, men ligger papirer og annet kontorrekvisita strødd. Vinduene er forlengst blåst vekk. Dere kan høre litt tysk gneldring utenfor, fra siden av bygget dere kom fra, men ingenting inne i bygget.