The Raid on Fulks Fort.   Posted by The Storyteller.Group: 0
Alffrida of Bonisagus
 player, 110 posts
Mon 26 Sep 2011
at 10:11
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to The Storyteller (msg #13):

En tidlig morgen opsøger Alffrida sin jager ferran. I sine hænder bærer hun hvad der ligner en ham af spurvehøge fjer.

"Ferran jeg har en yderst vigtig mission som du måske er den rette til at udføre. Denne ham af fjer vil forvandle dig til en spurvehøg! Du vil nok skulle bruge en dags tid til at vende dig til fornemmelsen. Som spurvehøg vil du kunne spionere på Fulks fort uden nogen fatter mistanke. Og hvis du får mulighed for det, måske ved aften tide eller når der er få mænd på øen, at lokalisere den hemmelige huleindgang/udgang til Fulks borg"

OCC: Jeg regner med at Ferran godt kan bruge en ham nu når harcos mundæne mænd kan. Desuden så vil Karsten kunne være lidt med , selvom han ikke kan være der in person :-)
Alffrida of Bonisagus
 player, 111 posts
Mon 26 Sep 2011
at 10:44
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to The Storyteller (msg #13):

Alffrida kalder alle de tilstedeværende Magi og Adele til et rådsslagnings møde omkring aktionen mod Fulk og hans mænd.

"Vi må tage nogle beslutninger kære frænder!"

Alffrida kigger rundt i lokalet.

"Jeg har lånt en høgeham fra Harco og har bedt Ferran om at rekognisere Fulks ø. Lad os håbe at vi får nogle friske og brugbare oplysninger. Men lad os opsummere hvad missionen er:

1) Vi skal have vores dyrebare bøger tilbage.

2) Vi skal svække Fulk. Det er muligt vi ikke kan fælde alle hans mænd. Men hvis vi kan få Fulk hovede ville det være godt. Det ville også være godt for Robert karriere. Og da Robert er meget velvillig lensherre så skader det ikke hvis vi styrker hans position

3) Vi skal have Fulks skat eller ihvertfald så meget af den som muligt.

4) Vi skal enten overtage eller saboterer så mange af Fulks skibe som muligt. Her tror jeg Gregorius herbam formularer ville være enddog meget brugbare."

Alffrida kigger igen rundt på forsamlingen og fortsætter.

"Vi har et problem med transporten til øen. Adele har gjort os opmærksom på at der er en galej til salg for 90 pund sølv. Jeg foreslår at vi køber skibet. Vi kan se det som en investering i fremtiden. Selv hvis vi foretager denne investering vil vi stadig have et overskud på finanserne i 41.  På den måde så mangler vi blot at hyre en kaptajn og nogle søfolk, som kender farvandet godt.
Robert har meddelt at han tager sine muslimske buemænd og sine krigsprøvet sergeants med. Det efterlader os blot med sidste og væsentligste spørgsmål! Hvem tager med fra vores covenant?"

Alffrida kigger igen spørgende rundt i forsamlingen, men fornemmer kun passivitet og fortsætter derfor sin talestrøm.

"Jeg tager selvfølgelig selv med. Derudover vil vi få brug for Gregorius. Hans kendskab til brugbare kamp, vind og vejr formularer vil være essentiel. Hvis andre af covenantets magi vil med så skal i bare afbryde mig. Endelig tager vi selvfølgelig alle vores 5 krigere med. Hvis Fulk virkelig har 50 mænd udstationeret så er alle våbenfører mænd uundværlige."

Alffrida afslutter sin talestrøm og nu ligner hun en der forventer svar og andre mulige løsnings forslag....
Gregorius of Ex Miscellanea
 player, 9 posts
 Herbal Healer
 Faerie of Destruction
Mon 26 Sep 2011
at 11:02
Re: The Raid on Fulks Fort
Jeg tager naturligvis med. Jeg vil have godt af at komme ud og røre mig.

Jeg er dog ikke det store stateg men jeg tror at et frontalt angreb med så få mænd som vi har, vil være uheldigt.

Måske er der en mulighed for at sørge for at der ikke er så mange folk på øen. Jeg kunne jo dirigere nogle uvejrsskyer hen i nærheden af øen på et tidspunkt hvor vi ved at de fleste galejer er væk...
Lothar of Guernicus
 player, 90 posts
Mon 26 Sep 2011
at 12:16
Re: The Raid on Fulks Fort
"Jeg kan desværre ikke deltage da jeg på nuværende tidspunkt befinder mig i farvandet nord for Kreta, hvor jeg observere spændende delfiner. Yderst interessant. Held og lykke og alt vel her fra os rejsende. Bringer lokal brændevin med hjem. Yderst forfriskende i kolde morgentimer."
_____________

Jeg går ud fra at Lothar er i transit da jeg vel ikke skal spille både Lothar OG Robert?
The Storyteller
 GM, 253 posts
Mon 26 Sep 2011
at 15:59
Re: The Raid on Fulks Fort

OOC:

Det er nogle super forberedelser. Jeg har egentligt forberedt hele eventyret ud fra jeres erklæring at I gerne ville spille med jeres companions, men hvis I planlægger et frontalangreb er det nok meget godt at I spiller med jeres magi istedet for ;)

Dvs jeg går ud fra at Philip spiller med Robert som leder jeres mænd?



The Storyteller
 GM, 254 posts
Mon 26 Sep 2011
at 16:02
Re: The Raid on Fulks Fort

OOC:

Ferran vil sagtens kunne bruge en høgeham. Hvis vi ikke får spillet reconaissancen ud inden fredag svarer det bare til at Ferran var ude på en længere jagt og ikke kunne spejde for jer.


Ferran the Hunter
 player, 23 posts
Mon 26 Sep 2011
at 17:56
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to Alffrida of Bonisagus (msg #14):

Ferran kikker overrasket på Alfrida. Han er efterhånde vant til, at verden ikke er helt forudsigelig omkring disse magi, men at han skulle komme til at flyve som en af sine elskede rovfugle overgår virkelig hans forventninger.

"Selvfølgelig rectora. Det skal være mig en fornøjelse."
Ferran går straks igang med at træne med høgehammen. Først er hans jagtfugle meget skeptiske, men så accepterer de ham og flyver med ham.

OOC: Hvordan havde du forestillet dig at vi skal spille rekonoseringen ud, Marc? Kan man egentlig have udstyr og tøj med i en sådan ham?
Vito the Illuminator
 player, 28 posts
Mon 26 Sep 2011
at 17:57
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to The Storyteller (msg #18):

Jeg ville egentlig gerne have spillet med Vito men han er jo ude og rende :-)
Lothar of Guernicus
 player, 91 posts
Mon 26 Sep 2011
at 18:01
Re: The Raid on Fulks Fort
OOC

Vito kunne sagtens være kommet retur... istedet for at Lothar & Co er nord forKreta, så er Lothar i sit Bibliotek og har slet ikke lagt mærke til at der er en ekspedition mod Fulk Snitteren ... han er jo lidt ... øhmm ... uopmærksom. Ville nok slet ikke opdage at Vito er væk, men i stedet tale til en knagerække i stedet eller noget i den stil.

Menkrax of Tytalus
 player, 19 posts
Mon 26 Sep 2011
at 18:06
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to Alffrida of Bonisagus (msg #15):

At leve sammen med Menkrax det sidste år har været endnu mere foruroligende en tidligere. Alle hans samtaler med usete væsener og lyden af kamp fra hans lab, når Diogenes har været særlig grundig med de græske gloser, har skræmt de fleste af jer. Efter at lenherren har præsenteret sit "problem" har Menkrax været endnu mere optaget af sit arbejde.

"Ærede frænder. Jeg beklager meget at jeg ikke kan deltage. Denne hulemester er sandsynligvis et magisk væsen, så I kunne bruge mine formularer. Beklageligvis så er jeg inde i en kritisk fase med mine studier af vor lenherres kvaler, hvorfor jeg ikke kan komme med jer.
Dog vil jeg prøve at hjælpe jer på afstand. Jeg kan hidkalde vinden Sirocco. Den kan hjælpe på flere måder. Først og fremmest kan den bære jer afsted mod øen. Desværre kan den nok kun bære en ad gangen, men dette kunne være en mulighed for uset at komme til øen. Alternativt så er Siroccoen kendt for at drive folk til vanvid. Et gammelt arabisk sagn siger, at hvis man begår mord når Siroccoen blæser, så går man fri, for det var vinden der drev en til sin vanvittige gerning. Måske kan et par dages terror kan bløde dem op? Det vil dog koste vis. Hvad siger I til den plan?"

The Storyteller
 GM, 255 posts
Mon 26 Sep 2011
at 19:10
Re: The Raid on Fulks Fort
Når Ferran tager hammen på, bliver alt hvad der er dækket af corpus og animal formerne forvandlet med. Det vil sige læderbukser og påfuglefjer men ikke en træbue eller et stålsværd.

Ferran finder stor glæde i af mærke vinden i sine styrefjer. Han opdager på sin egen krop at spurvehøgen er meget adræt i luften, men ikke specielt udholdende. Han vurderer at han ikke vil kunne flyve to dage over havet uden hvile. Så han skal nok enten have magisk hjælp til at holde udmattelsen væk, eller han skal have et lift med et skib.

OOC:

Morten kan spille enten med Gregorius eller Fatima. Dan kan spille med Alffrida eller Vito - som i april 1142 er vendt tilbage til Piaggio. Philip bliver næsten nødt til at spille med Robert - nu er Robert ihvertfald dybt engageret i planerne. I kan selv bestemme hvem I vil spille med. Det virker måske ikke så oplagt hvordan Fatima eller Vito skulle blive engageret, men skæbnen kan jo sagten spille luner ;)

This message was last edited by the GM at 19:12, Mon 26 Sept 2011.

Menkrax of Tytalus
 player, 22 posts
Wed 28 Sep 2011
at 08:46
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to The Storyteller (msg #24):

Det lader til, at vor jæger skal have hjælp til nå frem til øen. Der kan Siroccoen også hjælpe, medmindre det er nemmere at øge Ferrans udholdendhed?
Alffrida of Bonisagus
 player, 114 posts
Wed 28 Sep 2011
at 10:29
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to The Storyteller (msg #24):

Hvor langt ligger øen fra land?

Jeg har læst mig til at en spurvehøg kan komme op og flyve mellem 70-100 km/t. Så hvis øen ikke lå alt for langt væk så kunne alffrida måske kaste en spell som øgede ferrans endurance mens solen var på himlen, så kunne han flyve ud og hjem samme dag. Hvis det er muligt (læs hvis jeg har høj nok i min corpus skill) så kunne han få en spell der varede en månefase. Så burde der være tid nok til at spionere...
The Storyteller
 GM, 256 posts
Wed 28 Sep 2011
at 10:56
Re: The Raid on Fulks Fort

OOC:

Du har fuldstændigt ret - selvfølgeligt flyver en høg meget hurtigere end et skib sejler. Så det virker realistisk at Ferran kan nå øen uden brug af magi. Selvfølgeligt, hvis Alffrida kan kaste en formular som booster hans udholdenhed, så vil han være helt sikker også i tilfælde af at det skulle tage ham noget tid at finde øen.


The Storyteller
 GM, 257 posts
Wed 28 Sep 2011
at 10:59
Re: The Raid on Fulks Fort

Iøvrigt vil Siroccoen kunne bære et halvt dusin person på en gang. Så den vil også være velegnet til at bringe alle jeres magi fra et sted til et andet i middelhavsområdet. Men husk på at det koster Vis!
Alffrida of Bonisagus
 player, 115 posts
Wed 28 Sep 2011
at 12:56
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to The Storyteller (msg #27):

Ja vi må hellere kaste en spell, da spurvehøgen, selvom det er en hurtig satan, ikke er nogen trækfugl. Vi skulle nødig have at Ferran styrter ned i middelhavet :-)
Ferran the Hunter
 player, 25 posts
Thu 29 Sep 2011
at 09:28
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to Alffrida of Bonisagus (msg #29):

Således styrket flyver Ferran afsted for at udforske Fulks fort....
The Storyteller
 GM, 259 posts
Thu 29 Sep 2011
at 15:40
Re: The Raid on Fulks Fort

Ferran flyver således styrket ud over middelhavet. Efter noget tids søgen finder han ganske rigtigt, som Rainer påstod, en art lille øhav af små maki-tilgroede klumper af granit. Fra en af dem kommer der nogle små spiraler af røg. Ferran flyver tættere på og ser Fulks ø. Den er svagt aflang i retning øst-vest og er mellem 600 og 700 skridt på den længste led. På den vestlige side er der en havn med plads til fem galejer - der er nu tre galejer inde og blive lastet på eller af. Sammenvokset med havnen er der små hundrede træskure, som udgør en lille havneby, sikkert fyldt til randen med ludere og folk på flugt fra loven. Øens midte er domineret af en lille maki-skov, gennem hvilken der løber en vej til fortet på øens højeste punkt på østsiden. Fortet synes at være hugget ud af grundfjeldet, og er kridhvidt af solens blegning og århundreders aflejring af mågelort. Fortets vestlige mur er høj og befæstet med fire ballistaer. De øvrige mure går i forlængelse af stejle skranter der går ned i et meget kompliceret rev. Ferran kan se fra luften af mange af skærene ligger lige under vandoverfladen - det vil helt sikkert være umuligt at sejle igennem med andet end en lille båd. Med sine skarpe øjne ser Ferran under fortet en lille grotte, som er gemt både fra murene og fra havet - kun fra luften kan man se den. Inde i grotten ligger en lille båd tildækket med lærred. På fortet over grotten er der placeret en femte ballistastilling. Fra hundrede skridts højde ligner alle de ringbrynjeklædte vagter de små malede træfigurer, som drenge leger med...
Ferran the Hunter
 player, 26 posts
Thu 29 Sep 2011
at 18:14
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to The Storyteller (msg #31):

Ferran vil efter bedste evne forsøge at huske så mange detaljer som muligt. Især revet foran grotten forsøger Ferran at indprente sig. Ferran vil også kikke nærmere på porten ind til fortet - hvis nu Roberto vil forsøge sig med et storm løb....
Ferran svæver også nærmere den lille by. Han vil forsøge at vurdere antallet af mennekser i byen og især de våbenføre mænd (Det er nok de fleste - også luderne....)
Ferran tager også et større overblik over ø-gruppen. Hvis han kan finde en vej imellem øerne, hvor man uset kan tæt nok på, så vil han gøre det.

Til sidst vil han snigflyve ned til grotten og lande på den lille båd. Hvad ser han derinde?
Lothar of Guernicus
 player, 92 posts
Thu 29 Sep 2011
at 19:09
Re: The Raid on Fulks Fort
OOC

Elsker begrebet "snigflyve" ...

Ferran the Hunter
 player, 27 posts
Thu 29 Sep 2011
at 20:16
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to Lothar of Guernicus (msg #33):

Jeg fandt selv på det :-)

K
The Storyteller
 GM, 260 posts
Fri 30 Sep 2011
at 09:54
Re: The Raid on Fulks Fort

Ferran har ikke tactics skill, men han vurderer at et stormløb på porten (hvis den er lukket)  vil være dømt til at fejle. Han vurderer at der er plads til at ca. femhundrede mand (eller kvinder af dårligt ry) kan bo i den lille havneby.

Jægeren snigflyver ned til grotten og kigger ind. Båden er dækket med lærred, men indeholder ellers årer, forsyninger osv. Den er stor nok til at rumme måske otte mand. Grotten fortsætter ca. ti meter ind i grundfjeldet og stopper så brat ved en hel glat udhugget hvid mur. På muren er der skrevet noget på arabisk med smukt slyngne sølvtegn. Ferran indprinter sig de arabiske tegn omhyggeligt. Der synes ikke at være noget vej videre ind i fjeldet, og den hvide mur synes at gå i et med gangen uden nogen overgang.
Ferran the Hunter
 player, 28 posts
Fri 30 Sep 2011
at 14:11
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to The Storyteller (msg #35):

Ferran flyver tilbage til Posttilsynet og covenantet. Han skynder sig at få nedskrevet tegnene fra den hvide mur samt tegne en skitse over ø-gruppen og selve Fulks ø med borg etc.

Han haber, at de andre kan bruge det til noget.....

OOC: Hvad er undskyldningen for at Ferran ikke er med på togt?
Menkrax of Tytalus
 player, 23 posts
Mon 3 Oct 2011
at 18:19
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to Lothar of Guernicus (msg #33):

Os stakler, som ikke var med i lørdags, glæder os til at høre, hvordan det gik???.....
Vito the Illuminator
 player, 29 posts
Tue 4 Oct 2011
at 12:53
Re: The Raid on Fulks Fort
In reply to Menkrax of Tytalus (msg #37):

Død, ødelæggelse, død, genocide, død, ødelæggelse og endelig store senge af guld. :-)