RolePlay onLine RPoL Logo

, welcome to [TOR] Vadonfolde vandorai (Hungarian)

22:12, 16th April 2024 (GMT+0)

[OOC] 2946 Társalgó

Posted by LoremasterFor group 0
Loremaster
GM, 172 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Mon 30 Mar 2015
at 20:30
  • msg #171

Re: [OOC] Tarsalgo

In reply to Thanguron (msg # 170):

A kaland vegere kb elvarhato hogy mindenki olyan 8-10 korul kapjon szerintem, mert ugye 6-ot konnyu es aztan a masodik (harmadik) is sikerulhet parbol...
Loremaster
GM, 174 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Tue 31 Mar 2015
at 22:12
  • msg #172

Re: [OOC] Tarsalgo

Loremaster:
Szep lassan a talaj kezd megszilardulni, mar kevesbe cuppog a lepeseitek alatt, majd kisse emelkedni is kezd, mintegy egy ksi dombot formazva ami teljesen szilard es igy sokkal otthonosabb taborozasi lehetosegeket ad mint a legtobb hely a kornyeken.

Nem kritika csak mondom, hogy ezt mar irtam.
This message was last edited by the GM at 22:13, Tue 31 Mar 2015.
Thanguron
Elf Warden, 42 posts
End:25/24 Fat:15
Hope:11/10 Shad:0/0
Fri 3 Apr 2015
at 09:56
  • msg #173

Re: [OOC] Tarsalgo

Kicsit megzavarodtam. Vagy én értek félre valamit, vagy más.

A dĂşnadán nő rátalált a tábor nyomaira, ahol tĂĽzet raktak előttĂĽnk valakik Ă©s ott aludtak. Mondta, hogy szerinte mi is táborozzunk ott.

Haakon ezek után meg valami másik tábortűzről beszĂ©l, Ă©s hogy el akar indulni abba az irányba. Intett is, hogy kövessĂĽk...

Most akkor kĂ©t tábortűz van??

Az egyik ahol most vagyunk, Ă©s az előttĂĽnk járĂł ismeretlenek táboroztak pár napja. A másik amit Haakon lát a fák között? Mert ezt Ă­rja a hozzászĂłlásában. Ha privát leĂ­rásban kapta, akkor azt csak ő tudja...

Aztán meg a mesĂ©lő Ă­rta, hogy már szilárd a talaj ott, ahol vagyunk, Ă©s már bent vagyunk az erdőben. Utána meg Haakon azt Ă­rja, hogy mĂ©g az erdőn kĂ­vĂĽl vagyunk, Ă©s sĂĽppedős a talaj. Akkor most mi legyen? A mesĂ©lő Ă­rta, hogy szerinte szilárd a talaj, de Haakon hozzászĂłlása mĂ©g mindig Ăşgy szĂłl, hogy sĂĽppedős talajon vagyunk.

És ott van az a másik tábortűz, ahova oda akar minket vezetni.

Lehet, hogy körĂĽlmĂ©nyeskedőnek tűnik ez a sok szövegelĂ©s, de ettől fĂĽgg, hogy milyen hozzászĂłlást Ă­rok.
Loremaster
GM, 175 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Fri 3 Apr 2015
at 12:41
  • msg #174

Re: [OOC] Tarsalgo

Na szep sorban:

quote:
A dĂşnadán nő rátalált a tábor nyomaira, ahol tĂĽzet raktak előttĂĽnk valakik Ă©s ott aludtak. Mondta, hogy szerinte mi is táborozzunk ott.

Ez igy igaz

quote:
Haakon ezek után meg valami másik tábortűzről beszĂ©l, Ă©s hogy el akar indulni abba az irányba. Intett is, hogy kövessĂĽk...

Ez is igaz

quote:
Most akkor kĂ©t tábortűz van??

Hat van egy ami valami nyomok egy regi tabortuz helyen meg valami amit Haakon lat es tabortuznek gondol (hogy az e azt meglatjatok ha odamentek)

quote:
Az egyik ahol most vagyunk, Ă©s az előttĂĽnk járĂł ismeretlenek táboroztak pár napja. A másik amit Haakon lát a fák között? Mert ezt Ă­rja a hozzászĂłlásában. Ha privát leĂ­rásban kapta, akkor azt csak ő tudja...

Privatban kapta

quote:
Aztán meg a mesĂ©lő Ă­rta, hogy már szilárd a talaj ott, ahol vagyunk, Ă©s már bent vagyunk az erdőben. Utána meg Haakon azt Ă­rja, hogy mĂ©g az erdőn kĂ­vĂĽl vagyunk, Ă©s sĂĽppedős a talaj. Akkor most mi legyen? A mesĂ©lő Ă­rta, hogy szerinte szilárd a talaj, de Haakon hozzászĂłlása mĂ©g mindig Ăşgy szĂłl, hogy sĂĽppedős talajon vagyunk.

Igen ahogy irtam is most nem suppedos hanem szilard talajon vagytok. Egyebkent a mocsarban is vannak fak boven. Lenyegeben mindenkeppen erdo, most se ertetek ki igazan a mocsarbol hanem csak ez egy szarazabb resz. Mint egy kis sziget a mocsarban, korulotte ugyanugy mocsar van

Remelem letisztaztam ezeket igy.
Haakon
Barding Warden, 61 posts
End:27/26 Fat:18
Hope:13/13 Shad:1/0
Fri 3 Apr 2015
at 13:40
  • msg #175

Re: [OOC] Tarsalgo

Igen, nem figyeltem, azt hittem mĂ©g a mocsár szĂ©lĂ©n/erdő szĂ©lĂ©n lĂ©vő rĂ©szen vagyunk.
Thanguron
Elf Warden, 43 posts
End:25/24 Fat:15
Hope:11/10 Shad:0/0
Fri 3 Apr 2015
at 19:10
  • msg #176

Re: [OOC] Tarsalgo

Akkor megvan a fĂ©lreĂ©rtĂ©s oka. Haakon kapott egy privát ĂĽzenetet, hogy lát egy másik tábortĂĽzet is. De ezt Ă©n nem tudom, hiszen privát ĂĽzenetben kapta. Ő valĂłszĂ­nűleg azt hitte, hogy más is látja a tábortĂĽzet, izĂ© titokzatos fĂ©nyt... Mindegy, most már akkor minden világos.
Haakon
Barding Warden, 62 posts
End:27/26 Fat:18
Hope:13/13 Shad:1/0
Fri 3 Apr 2015
at 19:41
  • msg #177

Re: [OOC] Tarsalgo

Ilyenkor Thanguronra még reagálhatok? Vagy elérem mostmár a fényt?
Loremaster
GM, 176 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Fri 3 Apr 2015
at 19:47
  • msg #178

Re: [OOC] Tarsalgo

In reply to Haakon (msg # 177):

Amig nem mondom hogy elertetek addig reagalhattok... Ami estere kovetkezik be amikor is irok rendes reagot (vagy holnap ha megse sikerulne ma)
Loremaster
GM, 177 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Fri 3 Apr 2015
at 19:56
  • msg #179

Re: [OOC] Tarsalgo

In reply to Haakon (msg # 95):

Haakon:
afdsdsasa


Azert ennel tartalmasabb kommentre szamitottam... ;-)
Haakon
Barding Warden, 64 posts
End:27/26 Fat:18
Hope:13/13 Shad:1/0
Fri 3 Apr 2015
at 19:59
  • msg #180

Re: [OOC] Tarsalgo

Én így szoktam kommentelni, oké? Ne legyél városiszta!
Loremaster
GM, 179 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Sun 5 Apr 2015
at 09:47
  • msg #181

Re: [OOC] Tarsalgo

Atmodositottam a biokat...
- aktualis/maximum a pontoknal a sorrend mostmar mindenkinel mivel Haakon megcseretle, Thanguron mondta hogy megcserelne Caedynna meg nincsen jelen
- A shadow pontok atirva x/y-rol x+y-ra hogy konnyebb legyen megerteni. A sorrend temporary+permanent. Haakon kapott ugye egy temporary shadow pontot igy neki 1+0
Loremaster
GM, 180 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Tue 7 Apr 2015
at 08:04
  • msg #182

Re: [OOC] Tarsalgo

Majd ha lehet a vegen egy egyertelmu kozeledtek e es ha igen hogyan jellegu kommentet ha irnatok...
Haakon
Barding Warden, 66 posts
End:26/27 Fat:18
Hope:13/13 Shad:1+0
Tue 7 Apr 2015
at 16:21
  • msg #183

Re: [OOC] Tarsalgo

quote:
Szerintem ez tĂ©nyleg csak egy zsákutca, egy csapda. Bár lehet, hogy a törpĂ©k is csapdába estek itt, de nem nagyon hiszem. Inkább harcra saccolok :-) Vagy arra, hogy mocsárba sĂĽppedĂĽnk. Lehetne azt csinálni, hogy valaki fogja egy kötĂ©l egyik vĂ©gĂ©t Ă©s előre megy, a másik a másik vĂ©gĂ©t Ă©s kivĂĽl marad, hogy baj esetĂ©n ki tudja hĂşzni a mocsárbĂłl. Csata esetĂ©n pedig gyorsan oda lehet csörtetni. Nekem mindegy, hogy ki megy előre, ha nem akar Haakon, akkor megyek Ă©n is szĂ­vesen. Viszont ha mindketten Ă©sz nĂ©lkĂĽl besĂ©tálunk a fĂ©nyek közĂ©, az felelőtlensĂ©g. VĂ©lemĂ©ny?


Te vagy az elf, neked kĂ©ne tudnod, hogy az erdőben van-e mocsár. :) Ha jobb fĂ©lni mint megĂ­jedni, akkor javasolhatsz valamit IC is. Vagy ezek az ötletek legyen Haakon belső ötletei? AmĂşgy köszöni szĂ©pen, jĂłl van.
Loremaster
GM, 181 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Tue 7 Apr 2015
at 16:33
  • msg #184

Re: [OOC] Tarsalgo

Na latom meg mindig picit felreertheto par dolog...
Igen a mocsar jo resze az erdobe is behuzodik picit mangrove jelleggel picit suppedosen. Ugye ez kozepfolde itt bizonyos dolgok nem a foldrajz vagy a realitas hanem az arnyek termeke, ilyen ez a mocsar is, ugy huzodik be az erdobe es rontja meg azt mint valami uszkos seb. Ugye a Bakacsinerdei hegyek a gonoszsag egyik fo forrasa es onnan folyik ki egy folyo (a nevet nem tudom most fejbol) ami a gonosz hegybol buzos szennyvizkent folyik es fertozi meg a kornyeket. Ez a folyo korul (meg miutan belefolyt a Folyo folyoba a kornyeken) terjeng a buzos, gonosz Hosszu Lap.
Haakon
Barding Warden, 67 posts
End:26/27 Fat:18
Hope:13/13 Shad:1+0
Tue 7 Apr 2015
at 16:41
  • msg #185

Re: [OOC] Tarsalgo

Igen, mert az előbb mĂ©g arrĂłl volt szĂł, hogy Ăşjra szilárd a talaj a lábunk alatt. Viszont a sötĂ©tben nem is láthatjuk, hogy ismĂ©t mocsárba tartunk. KonklĂşziĂł: fáklyát kĂ©ne gyĂşjtanunk. ::)
Loremaster
GM, 182 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Tue 7 Apr 2015
at 16:45
  • msg #186

Re: [OOC] Tarsalgo

Hat igen, lehet nem lenne utolso dolog :-)
Ne felejtsetek hogy a legtobb alap felszereles "van" nalatok, ilyen normal utazo dolgok.
Thanguron
Elf Warden, 46 posts
End:24/25 Fat:15
Hope:10/11 Shad:0+0
Tue 7 Apr 2015
at 18:46
  • msg #187

Re: [OOC] Tarsalgo

(Haakon: ezt a "köszöni szépen, jól van" dolgot a végén nem értem, mire mondtad ezt?)

(MesĂ©lő: a folyĂł neve, ami az erdő közepĂ©n levő hegyekből folyik a FolyĂł-folyĂł irányába Emynen)

MegnĂ©ztem Ăşjra az összes tĂ©rkĂ©pet, azt is, amelyiket a játĂ©k mellĂ© adták, Ă©s sok másikat is. Rosszul emlĂ©keztem a környĂ©k földrajzára, ugyanis a FolyĂł-folyĂł egy jĂłkora darabon a Bakacsinerdő belsejĂ©ben halad... Ă©s ez a rĂ©sz a mocsaras. Én azt hittem, hogy az erdő Ă©s a mocsár szomszĂ©dosak, de a tĂ©rkĂ©pek jobban megvizsgálva egyĂ©rtelműek: a mocsár dĂ©li rĂ©sze teljesen az erdő belsejĂ©ben találhatĂł, csak az Ă©szaki rĂ©sz szomszĂ©dos az erdővel. Most már minden Ă©rthető.

A folytatás előtt szeretnĂ©m leszögezni, hogy senkivel nincsen bajom, senkibe nem akarok belekötni. :-)

ValĂłszĂ­nűleg az lehet a hozzászĂłlásaimban nĂ©ha fĂ©lreĂ©rthető, hogy más megközelĂ­tĂ©sből Ă­rom őket. Nekem az a termĂ©szetes, hogy alapĂ©rtelmezĂ©s szerint minden ooc, Ă©s azt kell kĂĽlön jelezni, ami ic. Tudom, hogy itt az rpol-on sokan máshogy gondolják, Ă©s igyekszem is hozzájuk igazodni, de nem mindig sikerĂĽl tökĂ©letesen. Az Ă©n hozzászĂłlásaim ooc rĂ©sze nem "aprĂłbetűs rĂ©sz", nem jelentĂ©ktelen megjegyzĂ©s, nem nĂ©hány fölösleges mondat, hanem szerves Ă©s kihagyhatatlan rĂ©sze a hozzászĂłlásnak. Ha valamit ooc mondok, akkor azt Ă©n Ăşgy gondolom, hogy számĂ­t Ă©s fontos dolog. Én azt nevezem ic rĂ©sznek, amit Thanguron Green, Haakon Brown, Caedynna pedig Rose szĂ­nnel Ă­r. Minden más elvileg ooc. Az is amit fekete, az is amit orange, az is amit red szĂ­nnel Ă­runk. Az ic az az, amit a karakter mond. Nagyon elterjedt, hogy a játĂ©kos a saját hozzászĂłlásaiban "kis mesĂ©lőt" játszik, Ă©s az ic mondatai körĂ© egĂ©sz szĂ©p kis narráciĂłt Ă­r. Ez nem cĂ©lozgatás akar lenni, kĂ©rem ne Ă©rtse Ăşgy senki. Ez a fĂłrumos játĂ©k mellĂ©khatása. Asztal melletti játĂ©k alatt ilyen nem nagyon van.

Nem csak az in character <---> out of character különbségtétel fontos, hanem az in story <---> out of story is.

Mutatok egy példát:

"Oda megy a törpe az őrhöz, Ă©s azt mondja:
Odamegyek az őrhöz, Ă©s azt mondom:

<< JĂł napot, hogy s mint? >>

Dobjak valami próbát?"


Az Ă©n megközelĂ­tĂ©semben csak a második sor in character, az első sor is Ă©s a harmadik sor is out of character. Persze máshogy, mert az első az in story, a harmadik out of story. Itt az rpol-on viszont Ăşgy van elterjedve, hogy az első kĂ©t sor ic, Ă©s csak a harmadik sor ooc...

Száz szĂłnak is egy a vĂ©ge :-) Amikor Ă©n a hozzászĂłlásom vĂ©gĂ©n azt Ă­rtam pirossal, hogy az egyik karakter fogja meg egy kötĂ©l egyik vĂ©gĂ©t, a másik egy másik vĂ©gĂ©t, akkor nem azt vártam, hogy ezt Haakon "mondja ki". Igaz, hogy piros szĂ­nnel Ă­rtam, de az nem baj. AttĂłl mĂ©g ott van, Ă©s mindenki el is olvasta. AzĂ©rt álltam csak meg, mert nem akartam tĂşl előre szaladni, Ă©s akartam neked hagyni időt hozzászĂłlni, mielőtt tovább mondom.

Igyekeztem barátságos hangnemben Ă­rni, remĂ©lem senki nem Ă©rez szemĂ©lyeskedĂ©st vagy bármifĂ©le kötekedő cĂ©lzást sehol.



EDIT: a dőltbetűs rĂ©szt Ă­rtam át, mert csak az angol nyelvű kalandokban gyakori az E3 hangnem, a magyar nyelvű kalandok többnyire E1-et használnak
This message was last edited by the player at 18:52, Tue 07 Apr 2015.
Haakon
Barding Warden, 68 posts
End:26/27 Fat:18
Hope:13/13 Shad:1+0
Tue 7 Apr 2015
at 18:56
  • msg #188

Re: [OOC] Tarsalgo

quote:
(Haakon: ezt a "köszöni szépen, jól van" dolgot a végén nem értem, mire mondtad ezt?)


Haakon előre ment, felderĂ­teni a fĂ©nyt. Észrevette, hogy több dologbĂłl állt. MegkĂ©rdezte Thanguront, hogy szerinte mi az. Erre az OOC rĂ©szben az volt, hogy ha Haakon nem akar tovább menni, akkor Thanguron megy előre.

EgyĂ©bkĂ©nt is már egyszer Ă­rtam, Ă©s dobtam, hogy lopakodva megy előre. Ilyenkor dobjak mĂ©g egyszer?

quote:
Amikor én a hozzászólásom végén azt írtam pirossal, hogy az egyik karakter fogja meg egy kötél egyik végét, a másik egy másik végét, akkor nem azt vártam, hogy ezt Haakon "mondja ki".


Én se erre gondoltam. :) NĂ©ha előfordul, hogy egy karakter magas intelligenciával rendelkezik, vagy tud valamit, de a játĂ©kosa nem. Ez a metagaming fordĂ­tottja. :) És ilyenkor előfordul, hogy OOC más játĂ©kosok figyelmeztetik valamire, hĂ­vják fel valamire a figyelmĂ©t. Azt hittem, ezĂ©rt Ă­rod az ötleteidet OOC, mert Thanguron nem jött rá, de szeretnĂ©d, ha Haakon ezeket tanácsolná.

De mindegy, én fák lyát gyújtok, és lopakodok tovább.
Loremaster
GM, 183 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Tue 7 Apr 2015
at 19:20
  • msg #189

Re: [OOC] Tarsalgo

Nekem mindegy hogyan szeretnetek, bar en jobb szeretem ha az OOC/szabaly jellegu dolgokat naranccsal irjatok, mert keves a szin es a voroset szeretem felhasznalni NPCk "hangszinehez"
Annak orulok ha valaki rendesen korulirja hogy hogyan kepzeli el a dolgot az o sajat karaktere szempontjabol. Ha mar erre kanyarodtunk akkor jojjon egy rovid elemzes arrol en hogy szeretem:
Hasznaljuk Thanguron pelda mondatat...

"Odamegyek az őrhöz, Ă©s azt mondom"
Ez ok verzio semmi kulonos de elmegy

"Nagy lĂ©ptekkel odamegyek az őrhöz, igyekszem kihĂşzni magamat hogy minnĂ©l jobb benyomást keltsek, majd parancsolĂł hangon Ă­gy szĂłlok"
Nekem ez ami legjobban megfelelne pont a megfelelo mennyisegu koruliras hogy konnyen be lehessen a kalandba szoni

"Nagy lĂ©ptekkel odamegyek az őrhöz, igyekszem kihĂşzni magamat hogy minnĂ©l jobb benyomást keltsek, ami nem marad hatas nĂ©lkul, láthatĂłan az őr rögtön elfogad felettesekĂ©nt majd parancsolĂł hangon Ă­gy szĂłlok"
Ez kisse sok, a kornyek leirasat en vegzem. KIVEVE! Kiveve ha...
-> Auto sikert kersz valami traitre es azt akarod elerni hogy jo benyomast kelts (picit eros de talan belefer)
-> Dobtal Awe-t es jo vagy kimagaslo sikert ertel el, ahogy a konyv mondja is ilyenkor alakithatod kicsit te a tortenest hogy a sajat szajized szerint kapd az extra sikert

Ennek tovabbfejlesztese ha uj NPCket akarsz bevezetni vagy letezoknek, esetleg helyszineknek leirast adni amit jobb szeretek en. Ez nemely jateknal mukodhet, de itt TORban magamnak tartom fenn az ilyen jellegu dolgokat.
Loremaster
GM, 185 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Tue 7 Apr 2015
at 19:35
  • msg #190

Re: [OOC] Tarsalgo

Ha traitet akartok hasznalni egy kis korulirasnak orulnek hogyan is kapcsolnad bele a probaba (segitek en mindkettotoknek latok olyan traitet ami mukodhet auto sikerre vagy APra is)
Loremaster
GM, 186 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Tue 7 Apr 2015
at 20:06
  • msg #191

Re: [OOC] Tarsalgo

Egyebkent erdekessegkeppen leirom, jatszom olyan kalandban is ahol a meselo direkt keri, hogy a "hozzank tartozo" helyszineket mi irjuk le reszletesen. Meg a hozzank tartozo embereket is ha ugy adodik.
Erdekes koncepcio de nem feltetlenul rossz, ahogy mondom kalandja es meseloje valogatja.
Thanguron
Elf Warden, 47 posts
End:24/25 Fat:15
Hope:10/11 Shad:0+0
Tue 7 Apr 2015
at 21:00
  • msg #192

Re: [OOC] Tarsalgo

quote:
"Odamegyek az őrhöz, Ă©s azt mondom"
   vs.
"Nagy lĂ©ptekkel odamegyek az őrhöz, igyekszem kihĂşzni magamat hogy minnĂ©l jobb benyomást keltsek, majd parancsolĂł hangon Ă­gy szĂłlok"

Nem arról beszéltem, hogy milyen hosszú, és mennyire összetett legyen egy ilyen mondat... Hanem arról, hogy szerintem ez nem ic. De nem akarok még egyszer belemászni ebbe a témába.

Hozzászólás a kalandhoz már csak holnap lesz sajnos. :-(
Loremaster
GM, 187 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Tue 7 Apr 2015
at 21:04
  • msg #193

Re: [OOC] Tarsalgo

Mint mondtam engem nem erdekel tulsagosan hogy IC, nem IC vagy egeszen pontosan milyen modon irja le a karakter. Lehet reszletes, lehet osszefoglalo, lehet E1, lehet E3...
Ez a pelda arra volt mik a limitek a leirasoknal :-) Es mikor mit hogyan lehet athagni. Sehol sem irtam azt mi nekem IC es mi nem benne.
Loremaster
GM, 188 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Wed 8 Apr 2015
at 14:59
  • msg #194

Re: [OOC] Tarsalgo

Ja igen, ha valakiben eddig nem tudatosult ez egy ambush elleni proba. Nem art sikert dobni vagy kerni, hiszen egy siker is eleg hogy ne lepjenek meg, de az is igaz nem art a tobb siker sem, bar Caedynna eleve ket sikert dobott igy egyikotoket meg idoben tudja figyelmeztetni a veszelyre ha vegul megis kudarcot vallanatok. Azaz esetleg nem feltetleunl rossz proba AP kapasra sem, foleg ha van 2-3 szintnyi kepzettsegetek ra.
Loremaster
GM, 189 posts
One Ring to Rule Them All
One Ring to Find Them
Wed 8 Apr 2015
at 18:43
  • msg #195

Re: [OOC] Tarsalgo

Hmmm, nem gondoltam hogy ez ilyen problemakat fog okozni, ha nem irtok par oran belul akkor dobok en es folytatom a leirast az alapjan... Nem tunik annyira fontosnak hogy ez miatt napokat varjunk. (meg ugyis megkaptam, hogy tul jokat dobok... ;-) )
Sign In