Utkante.   Posted by SL.Group: 0
Elara Castir
 player, 93 posts
Wed 23 Aug 2006
at 14:41
Re: Utkante
Ett tyst skrik kommer ur halsen på Elara innan hon finner sig och drar sin kniv och sätter den i hans ben. Med full kraft stöter hon in den.- Här har du för att jag skulle vara ful och för att röra olovligt.
Bryte
Wed 23 Aug 2006
at 16:21
Re: Utkante


"Åhå, så Du biter ifrån? Nå, det gillar jag. Två kan spela det spelet."

Eftersom Elara inte får något grepp om sin dolk när hon drar upp den kommer Bryte lätt undan. Han rycker upp sin egen dolk, som fastnar för någon sekund i kortsvärdet som han också bär vid sin sida vilket gör att de båda kombattanterna avvaktar bara någon meter från varandra med knivarna uppe.

"Men Du vill ju själv, då är det ju bara naturligt att vi fröjdas?"

Bryte blir ju irriterad när han inte får vad han vill.

This message was last edited by the GM at 16:26, Wed 23 Aug 2006.

Loorn
 player, 109 posts
Wed 23 Aug 2006
at 17:18
Re: Utkante
När väl Loorn har funnit sig till rätta i sitt rum tar han sin stav för att se sig om. Han låser dörren noga efter sig och beger sig sedan mot utgången för att se om Tara sitter kvar, om inget annat så är det alltid trevligt med lite musik.
Elara Castir
 player, 94 posts
Wed 23 Aug 2006
at 19:50
Re: Utkante
- Klart jag vill, men du ska be om lov. Elara flinar rått åt situationen och deras okunskap av vapen. - Så lite tände han till... Då är jag kanske inte så ful ändå. Elara ler och lägger ner dolken.
Bryte
Thu 24 Aug 2006
at 04:00
Re: Utkante

Bryte blir en smula konfunderad över att hon först drar kniv, och ändå visar sig vara villig att träffa honom närmare. Men Bryte är inte den som tänker två gånger när han får ett erbjudande.

"Höhöhö. Nå, när får jag komma till nu då?"

Han lägger ner sin dolk i sin skida igen.
SL
 GM, 126 posts
Thu 24 Aug 2006
at 04:02
Re: Utkante
Loorn kommer ut till trappan där Tara fortfarande sitter. Över bron kommer en gammal stabbig gubbe vandrande. Han har käpp och går väldigt krumt, med böjd rygg.

Släggan hos smeden arbetar fortfarande, klangen sprider sig genom hela byn.

This message was last edited by the GM at 04:03, Thu 24 Aug 2006.

Elara Castir
 player, 95 posts
Thu 24 Aug 2006
at 08:32
Re: Utkante
Elara ler och närmar sig lite. - Så het.. Låt mig se..
Bryte
Thu 24 Aug 2006
at 08:55
Re: Utkante


"Höhöhö. Jaså, redan nu?"

Han låter henne komma närmare, uppenbart beredd på att vad som helst kan hända med den här kvinnan, så när hon är inom räckhåll tar han ett grepp med ena armen om hennes midja och drar henne till sig. Han håller henne i ett järngrepp, så hon nästan lyfter från marken och böjer sig framåt med läpparna putande.
Elara Castir
 player, 96 posts
Thu 24 Aug 2006
at 11:45
Re: Utkante
Med ett hopp är hon i hans famn.

This message was last edited by the player at 11:48, Thu 24 Aug 2006.

Ganoes
 player, 1 post
Thu 24 Aug 2006
at 13:47
Re: Utkante
Ganoes sätter sig up på sängskanten och rufsar sig i håret, han harklar sig för att få väck slem som satt sig i halsen och jäspar. Ett tag funderar han på om han inte hörde någonting, fruntimmersskrik men det var nog allt bara hans alltför stora inbillningsförmåga som slog till, det var ju rätt tyst.

Han tittar sig omkring i rummet och börjar därpå krångla på sig sina kläder. Då han fortfarande är mer än lovligt bakfull svär han högt då han råkar välta ner en yxa på golvet så att den gör ljud som är alltför högt för hans känsliga sinne.
Bryte
Thu 24 Aug 2006
at 14:40
Re: Utkante


Skrap dunk.

This message was last edited by the GM at 14:46, Thu 24 Aug 2006.

Ganoes
 player, 2 posts
Thu 24 Aug 2006
at 16:03
Re: Utkante
Till slut lyckas han få på sig kläder, han bältar bägge yxorna och tittar runt efter sin packning. Sen kommer han ihåg att den har han inte haft på ett tag nu... ganoes går igenom sina fickor för att se ifall det finns någonting kva pengar kvar...inte det heller.

Han suckar och stövlar ut ur rummet. Väl i gången irriterar han sig över allt dunkande i rummet brevid och han bankar till på dörren. Käft, nån måtta får det va! ryter han. Han tar sig om huvet efter det oaaj varför kan inte alla vara tysta...de borde veta bättre
Elara Castir
 player, 97 posts
Thu 24 Aug 2006
at 16:16
Re: Utkante


De som är nära hör några dunsar.
Bryte
Thu 24 Aug 2006
at 16:28
Re: Utkante

Ganoes
 player, 3 posts
Thu 24 Aug 2006
at 16:45
Re: Utkante
Efter ett ögonblick då Ganoes överväger att sparka in dörren bara för att jävlas rycker han på axlarna, ingen anledning att starta bråk, de skulle antagligen bara bli ännu högljuddare.
Han beger sig mot trappan ner.
SL
 GM, 127 posts
Thu 24 Aug 2006
at 16:55
Re: Utkante
Det finns ingen på nedervåningen, varken i butiken eller i skänkrummet. Dörren bakom butiken är på glänt och utifrån hörs vad som verkar vara kvinnosång.

Mannen som kommer vandrande på gatan ser argare ut än de flesta. Av hans gångart att döma värker det i varenda led hos honom.

"FLYTTA PÅ ER, SÅ EN GAMMAL MAN KAN KOMMA IN!!!"

När han kommer närmare kisar han mot Loorn och Tara.

"Oj, förlåt, jag trodde det var Baliols ohängda ungar, men Du ser ju inte ut som någon flicka", säger han och pekar på Loorn med käppen.

"I vilket fall som helst. Maka på Er!"
Tara Tryggvesdotter
 player, 174 posts
Thu 24 Aug 2006
at 17:11
Re: Utkante
Tara tar högre ton för att avsluta den sista versen för att sedan resa på sig. Gläfs skjuter hon i från sig och kliar under hakan innan hon ger honom order att ta plats. Sedan går hon in för att bära upp sin packning på rummet.
Ganoes
 player, 4 posts
Thu 24 Aug 2006
at 19:50
Re: Utkante
Vid allt tumult untanför vänder sig Ganoes mot dörren, rödsprängda ögon och mord i blick. då han ser att det är en gammal man rycker han på axlarna och verkar lungna ner sig, de gamla måste man ju ära.

Han tittar på kvinnan som kom in också, men säger ingenting...han har lite svårt att tänka just nu.
Loorn
 player, 110 posts
Thu 24 Aug 2006
at 21:12
Re: Utkante
Loorn är just till att protestera emot att kallas flicka men när Tara inte säger något gör inte han det heller utan flyttar sig ur vägen för den äldre mannen. En suput ramlar ut genom dörren och Loorn har problem att inte visa sitt avsmak för honom.
Elara Castir
 player, 98 posts
Thu 24 Aug 2006
at 21:36
Re: Utkante


Det är tyst i rummet om man bortser från Brytes snarkningar.
SL
 GM, 128 posts
Fri 25 Aug 2006
at 00:36
Re: Utkante
Till Taras förvåning är dörren till hennes och Elaras rum låst. Men ljud hörs inifrån, någon som andas tungt.

"MEN VAR I HELSEFYR ÄR BRYTE!!? JAG SKA HA NYTT REP!", hackar den gamle mannen fram. Rynkig är han som få, och nu är han verkligen irriterad.

This message was last edited by the GM at 00:36, Fri 25 Aug 2006.

Elara Castir
 player, 99 posts
Fri 25 Aug 2006
at 04:54
Re: Utkante


Elara går bort och öppnar upp dörren. Hon blinkar åt TAra och viskar. - Snälla du, ge mig 5 minuter. Sen stänger hon dörren igen. Hon går bort till Bryte och väcker honom. - Dags att gå ner till dina gäster. Tack för en liten mysig stund. Hon ler och vänder sig om. Elara drar fingrarna genom sitt hår och ler för sig själv.
Tara Tryggvesdotter
 player, 175 posts
Fri 25 Aug 2006
at 05:34
Re: Utkante
Tara står oförstående utanför och väntar, Med sig har hon sin sovmadrass och en sadelväska med tillhörigheter.
Ulvar
Fri 25 Aug 2006
at 08:09
Re: Utkante

"Vad är det för oväsen den här gången då?"

Ulvar kommer ut från dörren.

"Var är Bryte? Nåja. Rep sade Du..."

Ulvar mäter upp det rep som den gamle gubben frågar efter och tar emot silver för det.

Den gamle mannen stapplar ut och fräser när han passerar Ganoes. Han mumlar något ohörbart och går ut på vägen tillbaka över bron.

"Ska Ni också ha något? Annars får jag fortsätta med maten." Han vänder sig till Ganoes och Loorn som står nere vid ingången till värdshuset. Den ene svårt sliten i skallen, den andre med avsmak för den förste. Innan de hinner svara kommer Drain hasande utifrån avträdet på gården. Han ser förnöjd ut.

Tara och Elara är vid sitt rum. Faktumet att Elara öppnade dörren spritt språngande...utan byxor, förvånar. Och ännu mer förvånande är att Bryte stormar ut genom dörren efter någon minut medan han trycker ner sin skjorta i byxorna. Han har ett fånigt flin på läpparna. Han nickar lite snabbt till de båda flickorna och försvinner ner för trappan.



"Jag tar över.", säger han till Ulvar som försvinner tillbaka in genom dörren. "Nå, vill Ni ha något?"

OOC: Vekkland, Karisátor och Elvian är i sina respektive rum (eftersom jag inte fått några besked av dem på ett tag)
Tara Tryggvesdotter
 player, 176 posts
Fri 25 Aug 2006
at 09:33
Re: Utkante
"vad! Varför? Jaså! Känner ni varandra?"

Tara blir förvånad över att Elara blivit vän med främlingen så fort. Sedan ställer hon sina saker vid den säng som inte är tillruffsad.

"Är det något du vill berätta för mig, eller?"

Tara ställer sig som en husmor med händerna i sidorna och med en spelad bister min.