Utkante.   Posted by SL.Group: 0
Loorn
 player, 115 posts
Thu 31 Aug 2006
at 04:33
Re: Utkante
Loorn sätter sig ner på slänten utanför och väntar.
SL
 GM, 133 posts
Fri 1 Sep 2006
at 01:06
Re: Utkante
"Nähädu lilla jänta. Sånt vet jag inget om. Har man satt sig i den situationen får man allt stå sitt kast, tycker jag. Jag har varit gift i mer än 20 år, och fick inte barn innan dess"

Hon tittar på Elara med skepsis.

"Men är det drycker som Du vill att någon ska koka ihop så finns det faktiskt en sådan i byn. Eller snarare utanför byn. Eremiten kallas han och bor i skogen åt sydost"
Elara Castir
 player, 108 posts
Fri 1 Sep 2006
at 08:34
Re: Utkante
Elara känner sig lite generad men glad. - Tackar, vill du förklara vägen? Hon nickar mot Tara.
Loorn
 player, 116 posts
Fri 1 Sep 2006
at 10:40
Re: Utkante
Loorn tar sikte mot bergen och försöker utskilja vad det kan vara för sällskap... vad gör man inte för att få tiden att flyta på...
Tara Tryggvesdotter
 player, 182 posts
Fri 1 Sep 2006
at 15:24
Re: Utkante
Tara nickar tillbaka. Hon känner inte att hon vill berätta sitt problem för jordemodern.
Luvia
Sat 2 Sep 2006
at 05:26
Re: Utkante
Något bekymrad försöker Luvia komma på ett bra sätt att säga det på.

"Faktiskt är det så att sydost är den bästa vägangivelse jag kan ge. Han kommer bara hit en gång i månaden för att byta till sig mat och förnödenheter och det är det enda vi ser av honom. Jag vet dock att han ska bo på en kulle i skogen, men jag har aldrig varit där själv"

"Om Hårde hade varit hemma..."
, hon pekar på huset med det stora älghuvudet på, "...så hade han kunnat hjälpa till. Han vet säkert var han bor, om inte annat kan han ju hitta spår efter honom och därigenom leta sig fram till hans hydda. Vet också. Han blandar allehanda drycker, men om han kan ordna just det som DU vill ha, det vet jag inte. De läkande drycker han blandar vet jag dock är väldigt kraftfulla"

Under samtalet så ser även Tara det lilla sällskapet som traskar i fjärran, ner från berget. Med gemensamma krafter kan hon och Loorn urskilja 3 personer och en ponny. Det dröjer nog en timme innan de hinner komma fram till byn.

This message was last edited by the GM at 05:26, Sat 02 Sept 2006.

Elara Castir
 player, 109 posts
Sat 2 Sep 2006
at 05:31
Re: Utkante
Elara tackar för sig. Hon går bort till de andra.
Loorn
 player, 117 posts
Sat 2 Sep 2006
at 09:10
Re: Utkante
Loorn tittar lite förstrött upp när Elara kommer.

"Nå?"
Tara Tryggvesdotter
 player, 183 posts
Sat 2 Sep 2006
at 10:18
Re: Utkante
"Elvian kan säkert hälpa oss att finna vägen till denna druid. Han är bisslas bästa jägare och om någon kan hitta spår så är det han. Det var han som hjälpte oss finna Sarina."
Elara Castir
 player, 110 posts
Sat 2 Sep 2006
at 11:12
Re: Utkante
Elara nickar. - Om jag inte talar med Hårde först? Du då Tara? Avvaktar du?
Tara Tryggvesdotter
 player, 185 posts
Mon 4 Sep 2006
at 09:51
Re: Utkante
Tara nickar. Hon är inte intresserad av att prata med Vagnhilds mamma.

"Jag tycker att vi skyndar oss tillbaka till Elvian, så får vi se om han vill följa med ut i skogen!"

Hon skuttar tillbaka samma väg hon kom. Hon skuttar upp och tittar in i ett fönster hos Utkantes egen mästerjägare Hårde, men han är fortfarande inte hemma.

Hon stannar till i vägskälet vid smedjan.

"Kom nu!", viftar hon med handen och med Gläfs i släptåg hoppar hon efter henne tillbaka till värdshuset.
Elara Castir
 player, 112 posts
Mon 4 Sep 2006
at 10:14
Re: Utkante
Elara nickar och följer efter. - Skynda dig Loorn. Nu har du sovit klart!!! Hon skrattar och känner hur problem coh tankar flyger bort när hon jagar eter Tara.
Loorn
 player, 118 posts
Mon 4 Sep 2006
at 17:06
Re: Utkante
"Hue?" Loorn tittar upp och går sedan snabbt efter de två.
SL
 GM, 136 posts
Tue 5 Sep 2006
at 12:12
Re: Utkante
När Tara visslande hoppar förbi disken står Bryte och berättar något för Ulvar. Ulvar skrattar rått, även om han försöker hålla tillbaka det när Tara fortsätter förbi och uppför trappen.

När Elara och Loorn kommer in i värdshuset så får Elara ett snett leende av oborstade tänder från Ulvar. Han försvinner in rummet bakom och när dörren öppnas letar sig en varm lukt av nylagad mat ut genom dörrspringan.

"Vill Du ha något innan maten?", frågar Bryte Elara.
Ganoes
 player, 13 posts
Tue 5 Sep 2006
at 18:59
Re: Utkante
Ganoes kommer vandrandes tillbaka mot värdshuset, han ser nu mycket bättre ut, lite blek men mer..levandes. Hans blick är lite stadigare och han stannar då och då för att se sig omkring, som om han söker någonting speciellt...

ägg..höns...små skägg... muttrar han för sig själv
Elara Castir
 player, 113 posts
Tue 5 Sep 2006
at 20:21
Re: Utkante
Elara ler och svarar. - Tack det är bra. Men lite kallt vatten till maten vore underbart. Hon blinkar till honom och går vidare upp.
Elvian
 player, 75 posts
Wed 6 Sep 2006
at 11:11
Re: Utkante
Tara hoppar förväntansfullt ner för trappan med Elvian hack i häl.

""Det kan väl vara trevligt att se hur omgivningarna ser ut"

Elvian går fortfarande klädd i sina reskläder. Bågen har han i handen och hans koger hänger på ryggen. Övriga saker har han dock lämnat på rummet.

"Ska vi ge oss av, eller ska vi börja med lite middag?"

Han känner de goda dofterna från köket.
Loorn
 player, 119 posts
Wed 6 Sep 2006
at 19:53
Re: Utkante
"Ehh, jag tror jag vill ha lite i magen innan jag ger mig iväg... igen. Betänk att detta är första gången sedan jag vet inte hur länge som jag har ett tak över huvudet." Klagar Loorn på.
Elara Castir
 player, 114 posts
Wed 6 Sep 2006
at 20:00
Re: Utkante
Elara skrattar. - Med tanke på att det doftar så gott här, röstar jag för mat! Hon går mot matsalen innan de andra hinner svara. Näsan styr henne rätt.
Tara Tryggvesdotter
 player, 186 posts
Thu 7 Sep 2006
at 06:23
Re: Utkante
Även Tara känner att det suger i magen och har inge invändninger emot att få e mål mat i magen.
Bryte
Thu 7 Sep 2006
at 22:27
Re: Utkante

Bryte har iklätt sig ett förkläde och satt fram skålar på ett bord. Han står där och tar emot 2 silver från var och en som vill äta.
Alla tar en skål och går med den till ett hål i väggen som går mot köket. Där lastar Ulvar på en rejäl portion stuvade rotfrukter. En bit kokt kött toppar det hela. Efter att ha plockat åt sig bröd sätter man sig sedan med en stånka öl att skölja ner det hela med.

Sällskapet är de första som får sin mat, men kön fylls på efterhand med bybor. Det tiotalet byborna som kommer in tittar intresserat på de utsocknes komna. De pratar men det är svårt att urskilja om vad.

Efter en stund är alla mätta.
Elara Castir
 player, 115 posts
Fri 8 Sep 2006
at 08:46
Re: Utkante
Elara ler och tackar sen går hon vidare och låter sig väl smaka av maten. Hon njuter av varje tugga och skrattar och småpratar med de andra.

This message was last edited by the player at 12:50, Fri 08 Sept 2006.

Fader Karisator
 player, 41 posts
Fri 8 Sep 2006
at 20:26
Re: Utkante
Karisátor sitter uppe på sitt rum och ber. Han är tacksam över att vara på värdshuset. Han gnider sina ömma ben och muttrar för sig själv.
"Gamla gubbar ute och vandrar... jaa, jag säger då det."
Han skakar lätt på huvudet och reser sig upp med knakande leder.

Han hänger tillbaks sitt halsband runt halsen, sträcker på sig och går ner till matsalen för att få sig något torftigt till sin knorrande mage.
Ganoes
 player, 14 posts
Sat 9 Sep 2006
at 11:14
Re: Utkante
Slutligen hittar Ganoes tillbaka till värdshuset och han knallar in i det. Han går inte fram till kön, utan istället börjar han gå runt borden som finns där tittandes på männen... han muttrar om skäggbeklädning och kycklingar...

Då ingen riktigt passar in går han bort till en vägg och lutar sig mot den...han måste tänka nu.

vilken gud tillber Rabindranath....? undrar han högt
Elara Castir
 player, 116 posts
Sat 9 Sep 2006
at 14:06
Re: Utkante
Elara missar inte den nya "matgästen" som drösar in. Hon noterar hans klädsel och inser att här har vi en ung, men erfaren och garvad man. Lite skrämmande. Men bara lite. Efter att diskret studerat honom fortsätter hon att prata med de andra. Maten som var smaklig är sedan länge uppäten.