Utkante.   Posted by SL.Group: 0
Ganoes
 player, 21 posts
Fri 22 Sep 2006
at 19:10
Re: Utkante
Ganoes tittar på de tre små männen och muttrar småskägg..... När Elara kommer över tittar han på henne ett litet tag fundersamt. Ehhh nej, jag plockar för det att jag vill pröva dem... har inte mycket kunskap om växter söder om bergen....
Han rycker på axlarnaFast jag vet inte vad du vill ha dom till...jag lyssnade inte så bra...privat när någon går in i ett hus att prata
Elara Castir
 player, 134 posts
Sun 24 Sep 2006
at 07:57
Re: Utkante
Elara ler och nickar. - Tänk, det finns fortfarande de som anser att saker är privat. Det ska du ha en stor eloge för.

SL
 GM, 144 posts
Sun 24 Sep 2006
at 10:43
Re: Utkante
De tre dvärgarna ser buttra ut. Plötsligt blickar en av dem upp mot Drain och då spricker hans ansikte upp i ett brett leende. Ivrigt knackar han de andra i skallen. Alla blir lika glada. För första gången sedan trollhändelsen syns också en sann glädje i Drains ansikte.

Dvärgarnas märkliga språk börjar flöda mellan alla de fyra dvärgarna. Inte ett ord förstås av de andra, men uppenbarligen är det hedersbetygelser. Efter några minuter är allt avlastat och dvärgarna vandrar in till värdshuset där de hälsar Drain och tillsammans med honom går de in.
Loorn
 player, 130 posts
Mon 25 Sep 2006
at 06:18
Re: Utkante
Loorn står nästan förundrad av händelsen.

"De kände varandra tydligen." Han tittar på de andra.

"Vi skulle kanske följa med in."
Tara Tryggvesdotter
 player, 191 posts
Mon 25 Sep 2006
at 06:38
Re: Utkante
Tara ser bekymmrad ut men skakar snart av sig sin oro och faller in i en munter melodi. Hennes klara stämma sjunger högt och tydligt.
Ganoes
 player, 22 posts
Mon 25 Sep 2006
at 15:29
Re: Utkante
Ganoes skaka på huvudet och verkar vara en liten aning förvirrad av Elaras fråga.

Han rycker på axlarna och tittar mot värdshuset.
Se där, dom måste ha hjälp, småskäggen, hoppas det är lite mer...fysisk hjälp....
Elvian
 player, 82 posts
Mon 25 Sep 2006
at 15:46
Re: Utkante
Elvian finner inget intressant utanför. Han går igenom folksamlingen och in på värdshuset.

Inne på värdshuset är alla dvärgarna samlade vid ett bord i en diskussion. De har vars ett skummande stop öl framför sig. Vekkland sitter vid ett annat bord och ser nöjd ut med sitt stop.
Elara Castir
 player, 135 posts
Mon 25 Sep 2006
at 15:50
Re: Utkante
Elara rycker på axlarna och går med mot värdshuset.
Tara Tryggvesdotter
 player, 192 posts
Tue 26 Sep 2006
at 05:13
Re: Utkante
Tara som tappap texten nynnar på melodin men följer efter Elara.
Loorn
 player, 131 posts
Tue 26 Sep 2006
at 06:25
Re: Utkante
Loorn beställer sig ett egen stop och sätter sig bredvid Vekkland.

"Kompisar de där eller?" Han frågar honom.
Vekkland Blander
 player, 43 posts
 Kraft ger Makt...
Tue 26 Sep 2006
at 08:05
Re: Utkante
"Jo det är de visst, lite störiga. Någon borde sätta stopp för det."
SL
 GM, 145 posts
Tue 26 Sep 2006
at 10:05
Re: Utkante
Alltfler bybor fyller på värdshusets lokaliteter, så Elara, Karisátor, Elvian, Ganoes och Tara slår sig alla ner kring bordet där Vekkland och Loorn redan sitter.

Ljudnivån blir högre och högre allt eftersom mjöd och öl letar sig ner i törstiga strupar. Enkla bybor eller inte, alkoholen får dem alla att släppa på hämningar och bli uppsluppna.

Ni känner igen flera av dem som kommer in.

Diskussionerna om odling av såväl grödor som grisar är högljudda och en sjabbigt klädd man framhåller att en varg har rivit ett par av hans får.

This message was last edited by the GM at 10:13, Tue 26 Sept 2006.

Ganoes
 player, 23 posts
Tue 26 Sep 2006
at 17:09
Re: Utkante
Ganoes stirrar på dvärgarna där han sitter, undrandes vad han ska göra för att få se deras syner... han dricker och äter ingenting alls, han bara sitter och stirrar.
Fader Karisator
 player, 42 posts
Thu 28 Sep 2006
at 07:54
Re: Utkante
Karisátor skruvar lite på sig när han sitter på de hårda stolarna.

Bra stolar. De ger ingen möjlighet att hänfalla till njutning. Om det inte vore för Elaras välfyllda barm. Hennes kläder spänner verkligen på rätt ställen. Och blicken, hennes blick vittnar om förlustelse. Men tänker hon på att göra det, eller har hon öppnat sitt sköte för  någon, utan att jag fått se. Mmmmmmmmm.

En liten droppe saliv rinner från Karisátors mungipa. Den glider ner mot hans haka och glimmar till i ljuset från eldstaden innan den släpper sitt tag och faller ner på hans klädnad, där den skapar en mörk fläck.

Nej, inga sådana tankar. Jag måste nog skaffa mig en vassare piska. Tiden på rummet räckte tydligen inte.

Hans koncentration bryts och Karisátor lystrar mot dvärgarna och deras diskussion.

Med låg röst förmedlar han till de andra församlade kring bordet.

"En historia som verkar inbegripa en drake förtäljs vid det andra bordet"
Elara Castir
 player, 136 posts
Thu 28 Sep 2006
at 09:54
Re: Utkante
En glad Elara tittar sig runt. Hon studerar folket som är matsalen och skrattar åt skämten som berättas. Hennes bak gillar inte stolarna de sitter på så hon glider upp på knä på stolen. - Tara, kan inte du spela ett par glada visor som livar upp lite till? Hon ler och hoppas på att Tara ska underhålla dem.

Måtte det bi livat så jag kan dansa lite. Allt för att fresta pojkarna lite.

Fy dig Elara, nu ska du vara snäll.. Och framför allt inte mer dryck.


Elara flörtar lite med de som sitter runt bordet.
Loorn
 player, 132 posts
Thu 28 Sep 2006
at 11:09
Re: Utkante
Loorn ser nästan uttråkad ut där han sitter helt utan att vara centrum av allt: Utan att han egentligen menar det så uppfattar han en del av samtalet dvärgarna emellan. Han lutar sig fram över bordet.

"Någon som känner till Bost-Wairk?"
Fader Karisator
 player, 43 posts
Fri 29 Sep 2006
at 11:26
Re: Utkante
"Bost-Wairk!?!", spottar Karisátor fram.

"En magikers boning?"

Karisátor tittar bryskt på Loorn.

"Ett ord som för mig står för magi. Magiska föremål och magiker som använder dessa. Flera sådana kraftfulla och farliga tingestar har bringats till kyrkan av våra tempelriddare."

This message was last edited by the GM at 11:26, Fri 29 Sept 2006.

Elara Castir
 player, 137 posts
Fri 29 Sep 2006
at 11:55
Re: Utkante
Elara rycker till. Som han går på, vadan detta... den gamle halvdöingen...
Tara Tryggvesdotter
 player, 193 posts
Sat 30 Sep 2006
at 07:15
Re: Utkante
Tara som suttit i egna tankar om hur det är hemma och om hennes far fortfarande är vid liv rycket till när hon hör sitt namn nämnas.

"Vad!

Sedan ser hon den leende förväntansfulla Elara.

"Visst! Något som lättar upp stämningen"

Ur ärmen drar hon fram sin lilla flöjt och spelar lite försiktigt en glad melodi.
Loorn
 player, 133 posts
Sat 30 Sep 2006
at 09:02
Re: Utkante
Loorn ler när Tara börjar spela och vänder sig sen emot Karistator.

"Exakt vad jag hade för mig, används i vissa formler också. De pratade om det... Kan visserligen betyda vad som..."
Drain Unthgar
 NPC, 85 posts
Sat 30 Sep 2006
at 09:39
Re: Utkante
Vid Karisators utbrott vänder sig samtliga dvärgar om. Drain höjer ögonbrynen för Bisslas präst.

Eh, Ni kanske också vill höra berättelsen?
Loorn
 player, 134 posts
Sun 1 Oct 2006
at 05:34
Re: Utkante
Loorn höjer ögonbrynen.

"Öh... ja."
Elara Castir
 player, 139 posts
Sun 1 Oct 2006
at 13:43
Re: Utkante
En leende Elara nickar och sätter sig lite lugnare vid bordet. Hon böjer sig lite närmare för att höra, vilket gör att hennes överkropp lutar mot bordet.
Badinor
Mon 2 Oct 2006
at 07:35
Re: Utkante
Dvärgen som tidigare talade byter med lätthet språk och därmed kan alla förstå. Flera bybors öron vänds dit från borden runt omkring då även de är intresserade av att höra berättelsen.

"För två dar sedan när vi passerade spegelsjön hände något underligt. Först färgades hela himlen av ett rött sken, som verkade komma från sjöns mitt. Sen löstes dimmorna upp och en ö blev synlig. På öns norra ände reste sig ett enormt torn och på toppen fanns en fruktansvärt hög varelse, flera dvärglängder hög, som slickades av eldtungor. När den vrålade, skakade jorden. Sen blixtrade det till i ett rött sken som gjorde ont."

Loorn
 player, 135 posts
Mon 2 Oct 2006
at 07:50
Re: Utkante
"Låter ju inte... bra..." Säger Loorn tveksamt.