RolePlay onLine RPoL Logo

, welcome to Yhdestoista tuike

11:19, 25th April 2024 (GMT+0)

[OOC] Prologi.

Posted by KertojaFor group 0
Gagarin
player, 35 posts
Tue 17 Sep 2019
at 16:50
  • msg #103

Re: [OOC] Prologi

Hendstaval augmentoi Hevoskasvattajalla Liike-riimun alla olevaa Hevosvihellys-kykyään. Perusteluna augmentille on että Punanaudan hevoskasvattajana Hendstaval tuntee hevosensa hyvin. Käyn heittämässä molemmat nopet Dice Rollerissa. Jos augment ei mene läpi niin sen voi ohittaa.

Selkkauksessa Hendstavalin tavoitteena on pitää Punaviima kurissa.
Kertoja
GM, 105 posts
Tue 17 Sep 2019
at 19:04
  • msg #104

Re: [OOC] Prologi


Gagarin rolled 7 using 1d20.  Yrittää hallita Punaviimaa. Hevosvihellys 2W.
Gagarin rolled 5 using 1d20.  Augment: Hevoskasvattaja 17.
Kertoja rolled 17,16 using 2d20.  Augment: Hevoskasvattaja 14, Tanssiva hevonen 18.


Augment on siis Minor Victory +6, joka nostaa sun hevosvihellyksen 8W.

Lopullinen tulos on Minor Victory!

No tää tanssiva hevonen näyttää korkeintaan vahvistavan rituaalia ja palaa ruotuun helposti.
Gagarin
player, 37 posts
Wed 18 Sep 2019
at 08:41
  • msg #105

Re: [OOC] Prologi

Kirjoitin auki Minor Victoryyn perustuvat seuraukset Hendstavalin ja Punaviiman selkkauksesta. En nyt tähän hätään muistanut oliko tarkoitus että pelinjohtaja vai pelaaja kertoo auki tällaiset tilanteet mutta toivottavasti meni oikein.
Kertoja
GM, 106 posts
Wed 18 Sep 2019
at 11:32
  • msg #106

Re: [OOC] Prologi

Gagarin:
Kirjoitin auki Minor Victoryyn perustuvat seuraukset Hendstavalin ja Punaviiman selkkauksesta. En nyt tähän hätään muistanut oliko tarkoitus että pelinjohtaja vai pelaaja kertoo auki tällaiset tilanteet mutta toivottavasti meni oikein.


Tykkään kyllä lukea pelaajien näkemyksiä tapahtumista eli meni mun puolesta oikein.
Shimozakura
player, 54 posts
Wed 18 Sep 2019
at 13:42
  • msg #107

Re: [OOC] Prologi

Nyt ollaan siis henkimaailmassa. Homman idea on se että ratsut hoitavat tällä puolen kaiken myyttisen ja seikkailevat arolla aikansa, minkä jälkeen ne palaavat takaisin mukanaan jotain, usein jonkun niiden esi-emän henki tai vastaava, josta voi tehdä vaikka henkikalun. Jaronil toi Järkäleen tänne siksi että se pääsisi yhteyteen sukulaistensa kanssa, initioituisi Bareonille ja toisi takaisin jonkin muunkin hengen. Punaviiman mukaantulo oli odottamatonta mutta ei mitenkään ongelmallista.

Hahmoilla on edessään pitkä odotus, joka voi päättyä mielenkiintoisesti. Kuka on kasasta löytyvä tyyppi? Lähteekö joku hahmoista henkiulottuvuuteen harhailemaan mielijohteesta tai kutsuttuna? Miten reagoivat muut pilttuissa olevat heposet jotka ovat päätyneet mukaan tai ei, riippuen siitä mitä halutaan (voi olla että taika on vaikuttanut vain niihin jotka saivat tarpeeksi savua henkeen), ja onko Hendstaval halukas sallimaan koko lauman joukkopaon oudon praxilaisen kultin taika-arolle. Muut hahmot eivät tätä tiedä, mutta väittäisin että arot eivät ole mitenkään tavallisesta poikkeavan turvallisia, joten kaikki sinne menevät eivät välttämättä palaa, ainakaan heti sillä kertaa. Ja tuoko joku hevosista takaisin jotain mitä ei olisi ehkä pitänyt (eli, vaihdammeko pelin genren Call of Cthulhuun)? So mäny question.
This message was last edited by the player at 19:01, Wed 18 Sept 2019.
Kertoja
GM, 108 posts
Wed 18 Sep 2019
at 19:04
  • msg #108

Re: [OOC] Prologi

Mielenkiintoista. Eli ne, ketkä kokee siirtyneensä henkimaailman puolelle näkevät nyt
miltä tuo tauti näyttää ja tietysti hevosten toimet arolla. Tuo "liero" ei nyt sinällään riskeeraa tätä hevosrituaalia, vaan keskittyy siihen omaan saaliiseensa siellä sivussa. Se ei kuitenkaan näytä mitenkään liian vahvalta hengeltä. Tai ainakaan teidän kokemuksella. Kukaanhan ei tainnut ihan pesunkestävä shamaani olla kuitenkaan?

Fyysisessä maailmassa pitäytyvät näkevät tuon sairaan tytön heinäkasassa. Ja heti kun Hendstaval kokee pystyvänsä havainnomaan tämän tytön kunnolla, huomaat, että hän on erittäinkin tuttu: Onelsin, Stravulin vanhin tytär.

Odotan..
This message was last edited by the GM at 19:04, Wed 18 Sept 2019.
Shimozakura
player, 55 posts
Thu 19 Sep 2019
at 18:36
  • msg #109

Re: [OOC] Prologi

Hmm, mietin vähän Jaronilia tehdessä että se voisi hyvin pian pelin alun jälkeen ihastua palavasti johonkin paikalliseen neitoseen. Onko liian setä-creepyä jos neitonen olisi Onelsin? (Olettaen että se selviää).

Joo, shamaaneja tässä ei tosiaankaan olla. Käsittääkseni jos tuollaisen tahtoo ajaa pois niin itsellä pitäisi olla apuhenki joka voi käydä suoraan hengen kimppuun, tai sitten pitäisi omistaa jotain lääkeyrttejä joiden parannushengen voisi usuttaa otuksen kimppuun. Veikkaisin että Jaronililla ei moisia lahjoja löydy ainakaan tähän hätään.

Ellei sitten päädytä tekemään jotain luovaa. Olisiko Hendrillon käärmekultilla jotain saumaa lähteä isottelemaan käärmeen muotoiselle sairaushengelle?
This message was last edited by the player at 19:15, Thu 19 Sept 2019.
Kertoja
GM, 109 posts
Thu 19 Sep 2019
at 19:43
  • msg #110

Re: [OOC] Prologi

Shimozakura:
Hmm, mietin vähän Jaronilia tehdessä että se voisi hyvin pian pelin alun jälkeen ihastua palavasti johonkin paikalliseen neitoseen. Onko liian setä-creepyä jos neitonen olisi Onelsin? (Olettaen että se selviää).


Olen tässä kuunnellut Tulen ja jään laulu -kirjasarjaa, jonka myötä mun setäilynsietotasot on jo aika korkealla valmiiksi eli mun puolesta antaa mennä vaan. Tulisihan tästä mielenkiintoista roolipelaamista. Kun on sukulaisiin just tutustunut ja sit heti riiulle suvun ikään tulevan tyttären kanssa. Ja joku praxilainen vielä! Ja miten Onelsinin isoveli tähän suhtautuukaan...

Shimozakura:
Joo, shamaaneja tässä ei tosiaankaan olla. Käsittääkseni jos tuollaisen tahtoo ajaa pois niin itsellä pitäisi olla apuhenki joka voi käydä suoraan hengen kimppuun, tai sitten pitäisi omistaa jotain lääkeyrttejä joiden parannushengen voisi usuttaa otuksen kimppuun. Veikkaisin että Jaronililla ei moisia lahjoja löydy ainakaan tähän hätään.

Ellei sitten päädytä tekemään jotain luovaa. Olisiko Hendrillon käärmekultilla jotain saumaa lähteä isottelemaan käärmeen muotoiselle sairaushengelle?


Luovuus tässä varmaan on se keino, jos haluaa yrittää. Mutta stretch-penaltia tulee melko varmasti (tosin kuparikäärmehän on vasta esittäytynyt keihäsnäytöksessä, onko sillä muita voimia?). Onhan noiden sairaushenkien karkotus yleisesti ottaen parantajien tai shamaanien hommia. Toisaalta tiedetään myös, että sairaudetkin paranee ajan kanssa (eli tyttö ei kuole vaikka hoidettais ihan levolla ja hoidolla). Harvoin vain maallikko niitä varsinaisia sairaushenkiä pääsee näkemään näin hyvin.
afgranskar
player, 49 posts
Thu 19 Sep 2019
at 20:24
  • msg #111

Re: [OOC] Prologi

Kuparikäärmeen aattelin melko rajalliseksi retaineriksi, elävä koru ja ehkä voi käyttää pienenä ja huomaamattomana vakoiluun tms.

Mutta Hendrillon Maa-yhteys on ennenkaikkea Maan puolustajana olemista. Pitäiskö mun itse asiassa ottaa semmoinen feat/breakout...pitäisi. Eli kävi nyt miten vaan, tyttö on Maan edustaja ja sitä puolustetaan iljestykseltä. Yritetään ainakin.
This message was last edited by the player at 20:34, Thu 19 Sept 2019.
Kertoja
GM, 110 posts
Thu 19 Sep 2019
at 21:49
  • msg #112

Re: [OOC] Prologi

afgranskar:
Mutta Hendrillon Maa-yhteys on ennenkaikkea Maan puolustajana olemista. Pitäiskö mun itse asiassa ottaa semmoinen feat/breakout...pitäisi. Eli kävi nyt miten vaan, tyttö on Maan edustaja ja sitä puolustetaan iljestykseltä. Yritetään ainakin.


Hmm... nyt kyllä mennään jumalhommilla henkeä vastaan ja onkohan se Onelsin sitten kuinka Maassa kiinni loppupeleissä. Kyllä tässä nyt on vahva stretchin maku mielestäni. Eli -6 siihen feattiin/breakouttiin (minkä niminen se muuten nyt sitten olis?)

Lisäksi tämä kyseinen henki on sitkasta sorttia eikä kavahda maan palvelijaa vaan innostuu ja härnää sitä.

Onelsinin sairaushenki 14W!
afgranskar
player, 51 posts
Fri 20 Sep 2019
at 05:13
  • msg #113

Re: [OOC] Prologi

Asiaa. Laitoin sen nimeksi siis Maan puolustaja. Jos on liian epämääräinen niin täytyy viilata. 3W-6 eli 17 vs 14w. Heitin nopat valmiiksi, Succ vs Crit eli Minor Defeat Hendrillolle.
This message was last edited by the player at 05:15, Fri 20 Sept 2019.
Kertoja
GM, 111 posts
Fri 20 Sep 2019
at 06:32
  • msg #114

Re: [OOC] Prologi

afgranskar:
Asiaa. Laitoin sen nimeksi siis Maan puolustaja. Jos on liian epämääräinen niin täytyy viilata. 3W-6 eli 17 vs 14w. Heitin nopat valmiiksi, Succ vs Crit eli Minor Defeat Hendrillolle.


Minor Defeat siis. Ei sentään tullu Major. Silloin olisin alkanut tutkimaan tarkemmin hohkaavan keihään ja kuivan heinäkasan kohtaamisen seurauksia.
Haluatko kuvailla mitä hengen kanssa tapahtui? Lopputulos on jonkinlainen loukkaantuminen (peliteknisesti siis -6 siihen featiin/Maa-riimuun). Ehkä tää ei nyt sopinut siihen Kalavanin pirtaan? Onelsinin tila ei tässä parane.

Päivititkö hahmolomakkeen? Sehän oli toi oma topiccinsa tuolla.
afgranskar
player, 52 posts
Mon 23 Sep 2019
at 06:21
  • msg #115

Re: [OOC] Prologi

En ehtinyt vkl päivittää, pahoittelut, koitan illalla ehtiä kirjoitella.
Kertoja
GM, 113 posts
Tue 24 Sep 2019
at 10:04
  • msg #116

Re: [OOC] Prologi

Haluatteko vielä kokeilla jotain tuolla henkimaailmassa? Tai sitten odottelemme turvallisesti (pun intended) hevosten paluuta. Halusitko Shimozakura selkata siitä, mitä ne hevoset mahdollisesti tuovat mukanaan? Onhan tässä jo sattunut ja tapahtunut, mutta ehkä siitä vois saada jotain kiinnostavaa. Pahimmassa tapauksessa jompi kumpi hevonen ei sitten palaakaan...

Odotan..
Shimozakura
player, 58 posts
Tue 24 Sep 2019
at 10:17
  • msg #117

Re: [OOC] Prologi

Sain inspiksen ja heitin tuonne IC:lle pienen tunnelmapalan :)

Selkataan ihmeessä. Oman heittoni perusteella onkin näköjään lupausta siitä että ne palaavat ja tuovat mukanaan jotakin poikkeuksellisen erinomaista:
13:16, Today: Shimozakura rolled 1 using 1d20.  Palaavatko hevoset turvallisesti: Ulan-Bareonin noviisi 1W.
Kertoja
GM, 114 posts
Tue 24 Sep 2019
at 13:07
  • msg #118

Re: [OOC] Prologi

Shimozakura:
Onelsin on tuotu nuotion viereen lämpimään,


Tarkennan: Oliko tämä siellä henkimaailmassa vai fyysisessä maailmassa? Henkimaailmassa se tautihenki syleilee ja puolustaa saalistaan edelleen. Fyysisessä maailmassa lämmittely on tietysti ihan looginen ja mahdollinen toimenpide.

Shimozakura:
Selkataan ihmeessä. Oman heittoni perusteella onkin näköjään lupausta siitä että ne palaavat ja tuovat mukanaan jotakin poikkeuksellisen erinomaista.


Kyllä muakin rupes vähän kiinnostamaan miten niillä hepoilla on mennyt. Hevosten paluu: 18
Kertoja
GM, 115 posts
Tue 24 Sep 2019
at 13:21
  • msg #119

Re: [OOC] Prologi

Kertoja rolled 12 using 1d20.  Hevosten paluu 18.

Tulos on siis Major Victory (kriittinen vs bumpattu epäonnistuminen)!

Sulla on varmaan jotain meheveää jo mielessä. Molemmat hevoset palaavat ja jotain +6 arvoista niillä on mukana.

Voisin tässä jopa tarjota tällaista peliteknistä vaihtokauppaa: Joko +6 myöhemmin käytettävää etua tai ne tuo jotain, mikä ajaa sen Onelsinin tautihengen matkoihinsa ja samalla parantaa Hendrillon tuoreen haavan (eli kuittaa sen aikaisemman -6 Hendrillolta). Mainittakoon nyt vielä, että Onelsin varmasti parantuu piakkoin ilman henkimaailman apua, kuten yleisesti odotetaan. Hendrillokin paranee ilman tätä, mutta vasta kun toi penaltti on päässyt vaikuttamaan jossain mukavassa kohtaa.
afgranskar
player, 54 posts
Thu 26 Sep 2019
at 12:35
  • msg #120

Re: [OOC] Prologi

Ei tartte auttaa :) Odotan.
Gagarin
player, 39 posts
Thu 26 Sep 2019
at 13:11
  • msg #121

Re: [OOC] Prologi

Miten tähän kävisi yksiin jos ostan Hendstavalille hahmonluonnista jääneillä kykypisteillä kumppaniksi Punaviiman? Punaviima olisi esimerkiksi voinut oppia aroilla henkisukulaisiltaan salaisen käyntilajin, joka auttaa siirtymään piilotettuja reittejä pitkin.
Shimozakura
player, 59 posts
Thu 26 Sep 2019
at 15:32
  • msg #122

Re: [OOC] Prologi

Joo, me käytiin Gagarinin kanssa eilen burgerilla ja päätettiin miehissä heittää Hendrillo susille :P Tai siis toisin sanoen, tuntui vähän siltä että olisi hassua jos hevosten hallitsemasta henkimaailman haarasta heruisi Hendrillolle healing-helppiä helposti.

Sen sijaan hevoset palaavat takaisin Bareonin henkipiirin jäseninä ja osaavat kaikkea hienoa. Gagarin mainitsikin jo tästä Punaviiman salaisesta askelluksesta, ja itsekin ottaisin mielelläni heropointilla (onhan meillä jo heropointteja?) Järkäleen sidekickiksi. Luon sille statsit sit kun on paremmin aikaa.
This message was last edited by the player at 15:33, Thu 26 Sept 2019.
Kertoja
GM, 116 posts
Thu 26 Sep 2019
at 16:46
  • msg #123

Re: [OOC] Prologi

Gagarin:
Miten tähän kävisi yksiin jos ostan Hendstavalille hahmonluonnista jääneillä kykypisteillä kumppaniksi Punaviiman? Punaviima olisi esimerkiksi voinut oppia aroilla henkisukulaisiltaan salaisen käyntilajin, joka auttaa siirtymään piilotettuja reittejä pitkin.


Kuulostaa hyvältä. Siltähän voi vielä yhden kyvyn jättää auki myöhemmin päätettäväksi, jos haluat.

Shimozakura:
Sen sijaan hevoset palaavat takaisin Bareonin henkipiirin jäseninä ja osaavat kaikkea hienoa. Gagarin mainitsikin jo tästä Punaviiman salaisesta askelluksesta, ja itsekin ottaisin mielelläni heropointilla (onhan meillä jo heropointteja?) Järkäleen sidekickiksi. Luon sille statsit sit kun on paremmin aikaa.


Tämäkin kuulostaa hyvältä. Heropointtien osalta ollaan vasta prologissa, mutta eiköhän tässä jo kasailla ekan kappaleen kasaumaa. Sulla olis siis mennyt yksi, eli jäljellä yksi. Hendrillollahan ois sit jo kolme, kun pelas sitä flawia aikaisemmin. Hendstavalilla kaksi ekan kappaleen alkuun.

Kunhan hevoset on takaisin ja bondattu heitän vielä loppukoukun (seuraavana aamuna) ja siirrytään sit pelaamaan ekan kappaleen topicciin.

Onks tää ok?
Shimozakura
player, 60 posts
Thu 26 Sep 2019
at 20:40
  • msg #124

Re: [OOC] Prologi

Very OK :)
Kertoja
GM, 117 posts
Fri 27 Sep 2019
at 03:16
  • msg #125

Re: [OOC] Prologi

Niin, Shimozakura ja/tai Gagarin voitte kuvailla miten ne hevoset palaa ja mitä niillä on mukana.

Odotan.
This message was last edited by the GM at 03:16, Fri 27 Sept 2019.
Shimozakura
player, 62 posts
Sat 28 Sep 2019
at 08:32
  • msg #126

Re: [OOC] Prologi

quote:
Tarkennan: Oliko tämä siellä henkimaailmassa vai fyysisessä maailmassa? Henkimaailmassa se tautihenki syleilee ja puolustaa saalistaan edelleen. Fyysisessä maailmassa lämmittely on tietysti ihan looginen ja mahdollinen toimenpide.


Näin, nyt ollaan taas ulkona. Olen itse miettinyt fyysisen ja henkimaailman rajan vähän tällaisena häilyvänä asiana. Henkipiirien jäsenillähän ei ole kykyä liikkua henkimaailmassa täysin ruumiittomina, joten olen miettinyt jos tämä henkimaailmaan luotu ikkuna olisikin tila jossa henki ja ruumis ovat yhteydessä mutta vähän löyhemmin. Tällöin jos joku tulisi talliin sankariemme ollessa siellä, hän varmaan löytäisi tallista kolme unenomaisesti nuokkuvaa ja zombimaisesti kumisia kittaavaa pössyttelijää sekä kaksi syvästi nukkuvaa hevosta. He eivät varmaankaan saisi kontaktia kehenkään heistä koska porukan henget ovat muualla, mutta siinä kohtaa jossa miehet  kantavat nukkuvan Onelsinin ruumiin nuotion lämpöön, voi olla että ulkopuoliset todistajat näkisivät kuinka nuotiolla istuvat hahmot laskevat unenomaisesti leilinsä maahan ja kantavat tytön lähemmäs nuotiota.

Samaan tapaan näen tuo tallista ulostautumisen niin, että se ruumiskin liikkuu kun Jaronil yrittää astua tallista ulos, koska ensimmäinen todellinen hetki reaalimaailmassa on se hetki jossa henkilö huomaa astuneensa fyysisesti tallista ulos yhden askeleen. Mutta, jos hän ei ole tarpeeksi hyvin kiinni reaalimaailmassa, tuo askel viekin hengen ja ruumiin eri paikkoihin: hengen arolle vapaapudotusta muistuttavaan tilaan ja ruumiin tyhjänä ulos tallista.

Mielipiteitä?
This message was last edited by the player at 08:33, Sat 28 Sept 2019.
Kertoja
GM, 118 posts
Sun 29 Sep 2019
at 13:43
  • msg #127

Re: [OOC] Prologi

Shimozakura:
Mielipiteitä?


Samaa mieltä. Juuri tällainen rajamailla toimiminen on varmaan se "maallikon" maksimi, vaikka siinäkin piilee omat riskinsä, kuten sanoit.

Mutta, olemme siis seuraavassa päivässä ja tulossa ulos tallista ja henkimaailmasta. Heitän sen viimeisen viestin nyt tähän prologiin ja luon uudet topicit ekalle kappaleelle.

Edellisessä pelissä täällä rpolissa oli tapana kirjoitella jokin yhteenveto kunkin kappaleen IC:n loppuun. Haluaako joku tehdä sen?
Sign In