RolePlay onLine RPoL Logo

, welcome to Yhdestoista tuike

03:19, 26th April 2024 (GMT+0)

[OOC] Kappale1

Posted by KertojaFor group 0
Kertoja
GM, 413 posts
Tue 7 Jul 2020
at 08:48
  • msg #433

Re: [OOC] Kappale1

Shimozakura:
Mietin että nytkähtäisikö kohtaus parhaiten eteenpäin jos Gagarinin rohkaisema Farnan astuisi esiin kulman takaa ja Wendla reagoisi siihen, minkä jälkeen Jaronil voisi jatkaa. Päättäisin tulokulmani sen jälkeen.


Joo, mietin samaa ja olin jo kirjoittamassa, kun piti syödä lounasta. Kirjoittelen Farnanin esiin.
Kertoja
GM, 415 posts
Tue 7 Jul 2020
at 18:11
  • msg #434

Re: [OOC] Kappale1

Farnan ei nyt vielä sanonut mitään. Jos tää nyt menis Farnanin ja Wendlan väliseksi keskusteluksi, pitää Jaronililla kuitenkin säilyä jonkinlainen ohjaava ote Farnaniin.
This message was last edited by the GM at 18:11, Tue 07 July 2020.
Shimozakura
player, 249 posts
Thu 9 Jul 2020
at 10:14
  • msg #435

Re: [OOC] Kappale1

Jaronilin 16 vastaan Wendlan 12 tarkoittaisi marginaalista voittoa. Wendlan on varmasti vaikea nähdä asioita sellaisten kuolevaisten näkökulmasta jotka eivät ole kaloja, mutta ehkä jonkinlainen käsitys Farnanin tilanteesta löytää tiensä tämän ajatuksiin asti. Käsittääkseni tilanne on nyt 3-0.

Jos Wendla muuten alkaa tehdä selväksi että katsoo tämän "toisenlaisen ratkaisun" olevan Farnanin vaihtaminen Jaroniliin, niin skaldimme ei varmasti ole ihan täysin immuuni tällaisille (Alttius äkillisille mielihaluille 14 varmasti nykii Jarska-parkaa vetehisen sylin suuntaan). Jaronilin ratkaisu olisi edelleen perustaa kylälle rituaalein rajatut palvontamenot joissa Wendla voisi pitää kivaa kylän miesten kanssa ilman että Jaronilin tarvitsee itse ruveta yksiavioiseksi. Toki yksi kerta tuskin haittaisi...mutta toisaalta Onelsin on katsomassa... aagh!
This message was last edited by the player at 10:21, Thu 09 July 2020.
Kertoja
GM, 416 posts
Thu 9 Jul 2020
at 11:22
  • msg #436

Re: [OOC] Kappale1

Joo, taisi tehdä ekalla kierroksella virheen. Korjasin viestin oikein. Tilanne siis:

Jaronil
Tyyni olemus 1W - Wendla 16
0 - 3
Kertoja
GM, 417 posts
Thu 9 Jul 2020
at 11:51
  • msg #437

Re: [OOC] Kappale1

Shimozakura:
Jaronilin ratkaisu olisi edelleen perustaa kylälle rituaalein rajatut palvontamenot joissa Wendla voisi pitää kivaa kylän miesten kanssa ilman että Jaronilin tarvitsee itse ruveta yksiavioiseksi.


Voitaishan me freimata tähän sellaista ajatusta, että jos Jaronil tästä keikkaa Major Victoryn niin Wendla suostuu tähän rituaalihommaan ruveten suosimaan eteläistä klaania smaragdimiekkojen kustannuksella. Enemmän kalaa ja sillee hyviä uutisia Broddille. Tosin jos voitto jää vain marginaaliseksi...

Shimozakura:
Toki yksi kerta tuskin haittaisi...mutta toisaalta Onelsin on katsomassa... aagh!


Se olkoon sitten oma neuvottelunsa, miten Onelsin tähän suhtautuu...
Shimozakura
player, 250 posts
Sat 11 Jul 2020
at 09:08
  • msg #438

Re: [OOC] Kappale1

quote:
Voitaishan me freimata tähän sellaista ajatusta, että jos Jaronil tästä keikkaa Major Victoryn niin Wendla suostuu tähän rituaalihommaan ruveten suosimaan eteläistä klaania smaragdimiekkojen kustannuksella. Enemmän kalaa ja sillee hyviä uutisia Broddille. Tosin jos voitto jää vain marginaaliseksi...


Kuulostaa erinomaiselta idealta :) Tulee kerrankin vakava syy ottaa parting shot käyttöön.

quote:
Se olkoon sitten oma neuvottelunsa, miten Onelsin tähän suhtautuu...
Tämä lieneekin ainut syy miksi Jarska ei ole jo ottamassa housuja pois :P

[Edit]: Kirjoitin IC:t, tuosta noin hop!
12:34, Today: Shimozakura rolled 14 using 1d20.  Jaronil yrittää pitää hevoset housuissa ja jatkaa diploilua. Tyyni olemus 1W.
This message was last edited by the player at 09:35, Sat 11 July 2020.
Kertoja
GM, 419 posts
Sat 11 Jul 2020
at 20:22
  • msg #439

Re: [OOC] Kappale1

Kertoja rolled 10 using 1d20.  Klimaattinen selkkaus: Wendlan kanssa neuvottelu 16.

Taas marginaalinen voitto. Kyllä Jaronil nyt taitaa viedä Wendlaa aika selkeästi. Ja oli kyllä hyvä tarinakin (olikohan jopa parempi kuin totuus?). Miten tolle vois olla sanomatta ei.

Jaronil
Tyyni olemus 1W - Wendla 16
0 - 4
Shimozakura
player, 253 posts
Sun 12 Jul 2020
at 08:04
  • msg #440

Re: [OOC] Kappale1

"Miten olla kieltäytymättä" toden totta :D
Mutta hitto vie, olet oikeassa, tuossahan olisi pitänyt ehdottomasti iskeä tarinaa eikä tyyneillä (lopputuloshan ei siitä muutu joten voihan sen "retconnatakin"). Ehkäpä ruusuisen totuuden maalailu on ainakin tällä seuraavalla heitolla sopivampi lähestymistapa kuin tyyneily; kyläläisten rakkaudestahan ei ole todellisuudessa mitään takeita vielä tässä vaiheessa, ja ken tietää onko tarina Kehtojoen kuutamouinneista sen enempää tosi :D

11:03, Today: Shimozakura rolled 6 using 1d20. Bullshittaus on parasta neuvottelutaitoa: Hyvä tarina on parempi kuin totuus 18.
Aijai, matala heitto; voipi olla että Wendla ei nielekään ihan kaikkia venkoiluja. Pidetään peukkuja.
This message was last edited by the player at 08:17, Sun 12 July 2020.
Kertoja
GM, 421 posts
Sun 12 Jul 2020
at 19:52
  • msg #441

Re: [OOC] Kappale1

Kertoja rolled 20 using 1d20.  Klimaattinen selkkaus: Wendlan kanssa neuvottelu 16.

Hahaa, sieltä se tuli! Majori tähän loppuun.

Jaronil
Hyvä tarina... 18 - Wendla 16
0 - 7

Siis tää on Complete Victory! Eikä tarvi parting shotteja. Nyt ideoita kehiin... Joku uus ominaisuus ehkä? Wendlan ystävyys tms. Ainakin kalaonni on nyt taattu hyväksi aikaa klaanille.
Shimozakura
player, 254 posts
Sun 12 Jul 2020
at 22:09
  • msg #442

Re: [OOC] Kappale1

Oho! Kylläpä sattui fumble kriittiseen kohtaan :D

Meillä on ainakin parhaat mahdolliset lähtökohdat sopimukselle. Antaisiko Wendla jopa lapset suoraan mukaan hyväntahdon eleenä?

En tiedä onko suhde Wendlaan tässä oikeastaan se pointti. Jaronilhan on vastustanut houkutuksista huuruisimmat ja viettelyksistä vetisimmät yksinomaan sen takia että Onelsin on katsomassa, joten nyt kun kerran näissä onnistuttiin yli odotusten niin voisi olla että se kuvio nytkähtäisi eteenpäin.

Onelsin on nyt seurannut aitiopaikalta miten taitavasti Jaronil käsittelee tätä Farnanin vikitellyttä vetten syöjätärtä, ja sillä on varmasti ollut jonkinlainen vaikutus, mutta millainen? Marssiiko hän esiin luolan mutkan takaa ja julistaa vikittelyä jatkavalle Wendlalle että Jaronil on kuule kanssa ihminen jonka pitää myös saada niitä lapsia sitten joskus niin että anna olla hempukka? Tekeekö hän kenties myöhemmin paremmalla ajalla jonkin peliliikkeen Jarskan suuntaan? Vai käykö tässä peräti ns. "teini-animeisesti" niin että Onelsin vallan masentuu nyt kun tajuaa että edes Wendla ei saa kiedottua Jaronilia sormensa ympärille, ja vaikka asialla ei sinänsä tietenkään ole mitään väliä koska eihän tässä mitään tunteita Jarskaa kohtaan tietenkään ole, niin silti ajatus jostain syystä vaivaa kovasti :D Vai onko vaikutus pikemminkin Jarskan päässä, niin että tämä koettelemus on kristallisoinut Jaronilille mitä hän haluaa ja nyt on viimein aika alkaa nikkaroida katapultteja neidon piiritystä varten? Mahdollisuudet ovat rajattomat.
Kertoja
GM, 422 posts
Mon 13 Jul 2020
at 17:09
  • msg #443

Re: [OOC] Kappale1

Shimozakura:
En tiedä onko suhde Wendlaan tässä oikeastaan se pointti. Jaronilhan on vastustanut houkutuksista huuruisimmat ja viettelyksistä vetisimmät yksinomaan sen takia että Onelsin on katsomassa, joten nyt kun kerran näissä onnistuttiin yli odotusten niin voisi olla että se kuvio nytkähtäisi eteenpäin.


Onelsin-kulma on kyllä mielenkiintoisempi, se on totta. Ja kaikki noi mahdollisuudet. Luulen, että Onelsin tässä nyt viimeistään pitää Jaronilia varteenotettavana ehdokkaana. Eiköhän anneta tämän näkyä sitten myöhemmin vahvemmin, kunhan nämä kiireisimmät asiat (lapset tosiaan ja Wendla) saadaan solmittua. Ei Onelsinin tarvitse Wendlaa sinällään kohdata tässä.
Shimozakura
player, 255 posts
Mon 13 Jul 2020
at 17:19
  • msg #444

Re: [OOC] Kappale1

quote:
Onelsin-kulma on kyllä mielenkiintoisempi, se on totta. Ja kaikki noi mahdollisuudet. Luulen, että Onelsin tässä nyt viimeistään pitää Jaronilia varteenotettavana ehdokkaana. Eiköhän anneta tämän näkyä sitten myöhemmin vahvemmin, kunhan nämä kiireisimmät asiat (lapset tosiaan ja Wendla) saadaan solmittua. Ei Onelsinin tarvitse Wendlaa sinällään kohdata tässä.


Jees, tämä hyvä. Saanko tästä tässä vaiheessa jonkin ihmissuhdekyvyn Onelsinin suuntaan vai tuleeko sekin myöhemmin (eihän mulla sinänsä mitään heropointteja oo sementointiinkaan mutta...)
Kertoja
GM, 424 posts
Mon 13 Jul 2020
at 17:34
  • msg #445

Re: [OOC] Kappale1

Shimozakura:
Jees, tämä hyvä. Saanko tästä tässä vaiheessa jonkin ihmissuhdekyvyn Onelsinin suuntaan vai tuleeko sekin myöhemmin (eihän mulla sinänsä mitään heropointteja oo sementointiinkaan mutta...)


Eiköhän tätä ihmissuhdetta ole sen verran tässä ekan kappaleen aikana rakennettu, että ihan tarinaperusteisesti on perusteltua ottaa suhde Onelsiniin omaksi kyvkseen.

Alkaa eka kappale olee taputeltu ja voitais melkein keskustella nämä kehittymisetkin tähän väliin.
Kertoja
GM, 425 posts
Mon 13 Jul 2020
at 17:39
  • msg #446

Re: [OOC] Kappale1

Tästä kehittymisistähän oli jo keskustelua toisessa langassa, mutta ei taidettu mitään jykevää mallia saada aikaiseksi. QuestWorldsinkin kehityssäännöt on vielä vähän vaiheessa mielestäni ja olen miettinyt, että mitäs jos jokainen vaan perustelis yhden positiivisen kehityksen edellisen kappaleen perusteella ja yhden negatiivisen. Negatiivinen ois siis uus flaw tai sit jopa jonkun kyvyn laskeminen (saako näin tehdä?)

Eli miten teidän hahmo nyt "kasvoi" tarinallisesti tän ekan kappaleen aikana. Ja mitkä haamut menneisyydestä tai uudet vaikeudet alkoi nostaa päätään.
Shimozakura
player, 257 posts
Sat 18 Jul 2020
at 09:30
  • msg #447

Re: [OOC] Kappale1

Nyyh, ei kykyjä saa laskea, tulee itku :D

Uudet flawit olisi sinänsä parempi ajatus, mutta sitten pelin kyllä pitäisi myös paremmin tukea niistä eroon pääsemistä niin ettei hahmoista kehity dysfunktionaalisia sätkiviä ongelmakasoja. Laitoin tähän liittyen ideaa Yleiseen keskusteluun niin ettei derailata tätä säiettä ihan täysin.

Jaonilille se päällimmäinen positiivinen kehitys on tietysti se, että se sai vastustettua kiusauksia ja vakuutettua Onelsinin. Negatiivisia kehityksiä on mielestäni kaksi: Khoros ja se sonni. Khoros oli liian lähellä voittaa kilpailun ja kostaa varmasti. Sonni taas on ongelma, koska Jarskan esi-isän henki vaatii että nyt kun sillä on ratsastettu niin se pitäisi lisätä tämän laumaan (olisiko tämä sittenkin niin että elukka pitäisi tappaa ja uhrata tälle esi-isälle). Näistä mielenkiintoisempi on varmasti Khoros; esi-isähengen vaikutus voi olla myös puhtaasti pelimekaaninen.
Kertoja
GM, 426 posts
Mon 20 Jul 2020
at 08:25
  • msg #448

Re: [OOC] Kappale1

Hyviä nostoja Shimozakura. On just mielenkiintoista kuulla miten itse koette hahmonne kehityksen. Auttaa myös mua ymmärtämään mikä siinä omassa hahmossa on se kiinnostava kulma.
Kertoja
GM, 427 posts
Mon 20 Jul 2020
at 08:27
  • msg #449

Re: [OOC] Kappale1

Ja kunhan kerkeän vien tarinaa IC eteenpäin. Tosin nyt ois kyllä sana vapaa hahmoillekin, jos haluatte jotain dialogia käydä kotimatkalla. Mun puolesta ei tule mitään "ylläreitä" eli joku muukin saa tarinaa viedä haluamaansa kohtaan.
Kertoja
GM, 428 posts
Sun 26 Jul 2020
at 13:35
  • msg #450

Re: [OOC] Kappale1

Ja nyt olen lomareissulla ja voi olla, että en ehdi kirjoitella. Viikon päästä taas kunnon näppäimistön ja ajan ääressä.
Shimozakura
player, 258 posts
Sun 26 Jul 2020
at 18:12
  • msg #451

Re: [OOC] Kappale1

Joo itelläkin vähän lomakiireitä.
Kertoja
GM, 432 posts
Fri 7 Aug 2020
at 14:14
  • msg #452

Re: [OOC] Kappale1

Homma etenee taas. Onkos Gagarin ja afgranskar myös mukana vielä?
Gagarin
player, 105 posts
Mon 10 Aug 2020
at 17:52
  • msg #453

Re: [OOC] Kappale1

Juu, nyt on palailtu kesälaitumilta
afgranskar
player, 183 posts
Tue 11 Aug 2020
at 18:43
  • msg #454

Re: [OOC] Kappale1

Mukana ollaan jos vielä huolitaan!
afgranskar
player, 185 posts
Tue 11 Aug 2020
at 19:43
  • msg #455

Re: [OOC] Kappale1

Ajattelin Hendrillon suhteen positiiviseksi kehitykseksi integroitumista klaaniin, jota tuo tuleva kaksintaistelukin varmaan auttaa.

Negatiivinen tuottaa vähän päänvaivaa. Kun tämä integroituminen näin dramaattisella tavalla syö vähän sitä "huoleton hulivili"-konseptia pois, joka on kuitenkin flaw. Pitäisiköhän nämä järjestellä jotenkin kokonaan uudelleen. En osaa päättää :/
Kertoja
GM, 433 posts
Fri 14 Aug 2020
at 12:33
  • msg #456

Re: [OOC] Kappale1

afgranskar:
Ajattelin Hendrillon suhteen positiiviseksi kehitykseksi integroitumista klaaniin, jota tuo tuleva kaksintaistelukin varmaan auttaa.

Negatiivinen tuottaa vähän päänvaivaa. Kun tämä integroituminen näin dramaattisella tavalla syö vähän sitä "huoleton hulivili"-konseptia pois, joka on kuitenkin flaw. Pitäisiköhän nämä järjestellä jotenkin kokonaan uudelleen. En osaa päättää :/


Ei negatiivista tarvitse välttämättä väkisin vääntää. Onhan tuo tietynlainen kaari, että Hendrillo integroituu niin vahvasti. Ehkä vois yritää kasvattaa sitä ristiriittaa siitä integroitumisesta. Että täällä pohjoisessa asiat tehdäänkin jotenkin eri lailla. Hinku olis kova olla niin kuin pohjoisen esi-isät, mutta esrolialainen luonne on eri. Sitähän tuossa hahmossa vähän on, eikös? Oliko ekassa kappaleessa näitä ristiriitoja?
Kertoja
GM, 434 posts
Fri 14 Aug 2020
at 12:36
  • msg #457

Re: [OOC] Kappale1

Houkuttelis jättää toi eka kappale IC juuri tohon afgranskarin viimeiseen postaukseen, jos kaikille ok. Periaatteessa Jaronilin kysymys Onelsinille jää leijumaan, mutta haittaako sekään. Vorangallahan oli kissoja pihalla, ehkä Onelsin vastaa tämän "kameran ulkopuolella".
Sign In