RolePlay onLine RPoL Logo

, welcome to Yhdestoista tuike

01:31, 3rd May 2024 (GMT+0)

[OOC] Kappale 2.

Posted by KertojaFor group 0
Kertoja
GM, 435 posts
Fri 14 Aug 2020
at 12:40
  • msg #1

[OOC] Kappale 2

Aloitetaas uus topicci jo. Siitä Rostakuksen haasteesta asti olen ajatellut, että seuraava kappale on vähän lyhyempi, joka huipentuu siihen kaksintaisteluun. Sen kaksintaistelun rakentamisen lisäksi tässä voidaan nyt kinastella klaanin ringin kanssa siitä luolasta ja käsitellä näitä avoimia asioita. Mut kaikki johtaa kohti sitä, aika ratkaisevaa, kaksintaistelua.

Tän kappaleen ei tarvis olla yhtä pitkä ku ton ekan. Miltäs kuulostaa?
Shimozakura
player, 260 posts
Sun 16 Aug 2020
at 15:42
  • msg #2

[OOC] Kappale 2

Käy hyvin. Tiukempi kappalejako oikein hyvä.
afgranskar
player, 187 posts
Sun 16 Aug 2020
at 19:13
  • msg #3

[OOC] Kappale 2

Ennenkuin tätä kappaletta kehystetään sen kummemmin niin tuli tuossa mieleen että Hendrillo tosiaan ei miellä itseään voittamattomaksi soturiksi. Hän hakee tukea (maagista, likaista peliä, kaikki kelpaa klaanilta) Periaatteessa luontevaa olisi (hänelle) hakea apua/neuvoja naisten kehältä, mutta kohtaaminen Darnan kanssa jätti tympeän maun suuhun, joten se ei olisi ensimmäinen suunta. Kohdatuista klaanilaisista Borngold teki Hendrilloon parhaan vaikutuksen, joten ehkäpä neuvoja haettaisiin siltä suunnalta.
Kertoja
GM, 437 posts
Thu 20 Aug 2020
at 21:04
  • msg #4

[OOC] Kappale 2

Kuulostaa hyvältä. Kirjoittelen ensimmäisen viestin piakkoin. Ollut vähän kiireitä töissä ja kotonakin olen asennellut sadevesiputkia ympäri pihaa.
Shimozakura
player, 261 posts
Wed 26 Aug 2020
at 08:03
  • msg #5

[OOC] Kappale 2

Me skaldit olemme olemassa ekspositiota varten ja Jaronililta onkin tulossa tällainen pitkä re-cap omainen selostus ykköskauden tapahtumista. Joudun vaan vähän troolaamaan noita lokeja joten tämän kanssa menee hetki. Jos te muut haluatte aloittaa kohtauksen juttelemalla joidenkin hahmojen kanssa taustalla Jarskan kröhistellessä kurkkuaan niin sitä vaan.
Kertoja
GM, 439 posts
Wed 26 Aug 2020
at 09:11
  • msg #6

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
Me skaldit olemme olemassa ekspositiota varten ja Jaronililta onkin tulossa tällainen pitkä re-cap omainen selostus ykköskauden tapahtumista. Joudun vaan vähän troolaamaan noita lokeja joten tämän kanssa menee hetki. Jos te muut haluatte aloittaa kohtauksen juttelemalla joidenkin hahmojen kanssa taustalla Jarskan kröhistellessä kurkkuaan niin sitä vaan.


Nää on kyllä mukavia lukasta läpi jälkikäteen. Meinasitko kirjottaa sen oikein "in-character" Jaronil muistelemassa iltanuotiolla?
Shimozakura
player, 262 posts
Wed 26 Aug 2020
at 13:06
  • msg #7

Re: [OOC] Kappale 2

Meinasin joo :) Jaronil tietysti selostaa tapahtumat kokoontuneelle väelle (ei nyt ihan sana sanalta mutta pääpiirteittäin). Ja tietty, koska kyseessä on kuitenkin Jaronil, on luvassa hieman, tuota, värittynyt versio.
afgranskar
player, 188 posts
Thu 27 Aug 2020
at 07:40
  • msg #8

Re: [OOC] Kappale 2

Toi alustava viesti oli kyllä niin suora syöttö Jaronilin lapaan että jähmetyin paikalleni odottamaan. Sitä paitsi Hendrillolla on basistin sielu (hmm, voiskohan tälläistä skilliä ottaa).
Kertoja
GM, 440 posts
Thu 27 Aug 2020
at 10:44
  • msg #9

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Toi alustava viesti oli kyllä niin suora syöttö Jaronilin lapaan että jähmetyin paikalleni odottamaan. Sitä paitsi Hendrillolla on basistin sielu (hmm, voiskohan tälläistä skilliä ottaa).


Voi myös heittää jotain expositiota esim. mitä eilen (joka siis hypättiin nyt yli) on tapahtunut tms. vaikkei suoraan vastaiskaan tohon syöttöön. Mut kyllä tässä Hendstavalkin vois estradille astua klaanin jäsenenä.

Meidän muuten pitäis jossain kohtaa tehdä Jaronilista ja Hendrillosta sitten virallisesti klaanin jäseniä. Tää voitais jossain kohtaa nosta jonkinlaiseksi asiaksi.
Shimozakura
player, 264 posts
Sat 29 Aug 2020
at 10:59
  • msg #10

Re: [OOC] Kappale 2

No niin, nyt on vihdoinkin IC:llä recappi (toivottavasti) kaikesta oleellisesta mitä ykköskauden aikana tapahtui. Sori että kesti, tällä viikolla on pitänyt tehdä jonkin verran töitä ja jonkin verran enemmän hilloa niin ei ole kerennyt :)

Nyt kun tuota katselee jälkikäteen niin huomaa todella kuinka kujalla olen ollut Stravulin, Farnanin ja Hendrillon välisistä perhesuhteista :D Onneksi kuvio alkaa olla jo tuttu niin ainakaan tämän kanssa ei tule enää sekoiltua...
Kertoja
GM, 442 posts
Sun 30 Aug 2020
at 07:16
  • msg #11

Re: [OOC] Kappale 2

Hieno yhteenveto Jaronililta! Kiitos, Shimozakura.

Kirjoittelin vastausta ja tuli tällainen selkkaus mieleen: Tuon Broddin tauon aikan jokainen hahmo vois nyt yrittää vaikuttaa johonkin renkaan/ringin (kumpi muoto?) jäseneen. Olettaen, että haluatte kaksintaistelun tapahtuvan. Tai ainakin sen tapahtuvan virallisesti. Tällasta klaanipolitiikka/draamaa siis.

Eli vaikutusyritysten lopputulokset kertois miten tuo äänestys nyt sitten menee. Ringin jäsenethän on:
 - Broddi, ratkaiseva ääni, vaikutettavissa
 - Borngold, käytännössä teidän puolella
 - Farandar, käytännössä teitä vastaan
 - Kallina, Farandarin puolella, mutta ehkä vaikutettavissa
 - Darna, olette jo "yhden velkaa", vaikutettavissa
 - Salissa (Coming Storm s. 34), uusi hahmo, vaikutettavissa
 - Frekor (Coming Storm s. 35), uusi hahmo, vaikutettavissa

Noiden uusien hahmojen osalta siis nyt teillä mahdollisuus tuoda heitä mukaan tarinaan.

Borngoldia vastaan käytännössä onnistuu automaattisesti. Farandar vaikeusaste 10W, Kallina 20. Muut 14.
Ketäs haluaisitte lähestyä? Voitte kirjoitella suoraan IC missä tilanteessa tai tuleeko NPC teitä kohti ja millä kulmalla (eli käytetty kyky). Ainakin Hendrilloa kohtaan luulisi olevan kiinnostusta.
Shimozakura
player, 267 posts
Tue 8 Sep 2020
at 09:54
  • msg #12

Re: [OOC] Kappale 2

Nyt ennen kuin etenen tuolla IC:ssä niin tehdään tilanne selväksi. Broddi on sen verta keskeinen henkilö että hän ei varmasti ole hetkeäkään yksin tämän tuumaustauon aikana. Siispä ajattelin että Jaronil voisi törmätä häneen ja Farandariin yhdessä ja koittaa puhua molemmille.

Jaronil yrittää siis selittää että kaksintaistelu kannattaa sallia koska voittaessaan klaani saa haltuunsa nuoren parin kohtalon, luolaston ja Wendlan kammion. Näitä taas voidaan käyttää joko Smaragdimiekkojen nöyryyttämiseen tai sovinnon hieromiseen paljolti samoilla linjoilla joita silloin aiemmin OC1-threadilla analysoin. Tavoitteena siis saada henkilöt kannattamaan kaksintaistelun sallimista.

Käytetty kyky on Puhu Väkevästi kuin Myrsky 16, koska tässä yritetään nyt innostaa osanottajia ja maalata heille väkevää kuvaa tulevaisuudesta. Koska vastustajia on kaksi vastaan yksi, tulee toiseen heistä +3 opponent penalty, ja koska Jaronil osoittaa sanansa lähinnä Broddille, on tämä toinen henkilö sitten Farandar. Näin siis, ellei joku Farandarin vihamiehistä tai -naisista halua yllättäen liittyä keskusteluun... ;)

Onko tämä ok? Joko saa heittää noppaa?
This message was last edited by the player at 09:55, Tue 08 Sept 2020.
Kertoja
GM, 444 posts
Tue 8 Sep 2020
at 11:36
  • msg #13

Re: [OOC] Kappale 2

Niin, mielenkiintoinen tilanne. Onko tavoite siis oikeasti käännyttää myös Farandar äänestämään kaksintaistelun puolesta (10W vastus) vai vain Broddi (vastus 14)? Jos molemmat, tämä olis kaksi contestia, joissa voitais toi MOP ottaa tosiaan mukaan ottaen asettelu huomioon.

Toinen vaihtoehto on, että Farandar on tilanteessa oikeastaan vain vastustamassa Broddin käännytystä, jolloin voitais tulkita se tuollaiseksi "hindranceksi" (-3 penaltti) ja saisit siitä XP:n. Se "flaw" tässä olis varmaan "Mustan orin klaani" eli et ole punanautalainen. (https://github.com/ChaosiumInc...b22b278/2.6_Flaws.md)

Yritän houkutella teitä uusien XP-sääntöjen koekaniineiksi tässä samalla... (https://github.com/ChaosiumInc...ng_Your_Character.md)

Voit mun puolesta heittää noppaa nyt. Molempia houkutellessa kaks heittoa (jompaa kumpaa, saat päättää, vastaan -3 MOP) tai pelkkää Broddia vastaan yks heitto (johon tulee sitten -3 "flaw" penalty ja saat 1 XP).
Shimozakura
player, 268 posts
Tue 8 Sep 2020
at 12:04
  • msg #14

Re: [OOC] Kappale 2

Mennään yhdellä heitolla. Toi "flaw penalty" tulee siis mun heittooni.
15:02, Today: Shimozakura rolled 19 using 1d20.  Broddin suostuttelu kaksintaistelun kannalle (Puhu väkevästi kuin myrsky 16).

Pahalta näyttää...
Kertoja
GM, 446 posts
Wed 9 Sep 2020
at 18:51
  • msg #15

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 13 using 1d20.  Broddin ääni 14.

No sehän meni penkin alle. Minor Defeat vai pitäiskö nykyisten QuestWorldsin sääntöjen mukaan sanoa, että Jaronil epäonnistui ja Broddi onnistui (onnistui missä?).

No, joka tapauksessa Jaronilin perustelut ei nyt uppoa Broddiin. Sehän vois IC jäädä vähän leijumaan kuitenkin...
Kertoja
GM, 448 posts
Wed 9 Sep 2020
at 19:03
  • msg #16

Re: [OOC] Kappale 2

Ja Hero Pointit, jos sellaista haluais tässä käyttää, on brändätty uusissa säännöissä Story Pointeiksi. Ero on siis se, että Story Pointeja on yhteisessä poolissa sama määrä kuin pelaajia (eli 3), josta niitä sitten kuka tahansa pelaaja saa käyttää. Pooli palautuu tyhjettyään täyteen pelinjohtajan mielivallan mukaan (downtime jne). Story Pointeilla ei enää osteta kehittymistä vaan siihen käytettäis noita XP:tä (jollaisen Jaronil nappasikin jo).

Story Pointilla voi:
 - bumpata contestissa niin kuin ennenkin HP:lla
 - tehdä plot editin (https://github.com/ChaosiumInc...78/7.3_Plot_Edits.md)
Kertoja
GM, 449 posts
Wed 9 Sep 2020
at 19:04
  • msg #17

Re: [OOC] Kappale 2

Mites muut? Ketä renkaan jäsentä kiinnostais lobata?
afgranskar
player, 190 posts
Sun 13 Sep 2020
at 19:36
  • msg #18

Re: [OOC] Kappale 2

Lueskelin nyt hiukan noita, ja Hendrillo voisi koettaa tehdä vaikutusta Salissaan. Ajattelin että voisi olla siistiä, jos avuksi kaksintaistelussa tulisi jotain Maahan kätkettyä tms, kun tuolla Salissalla oli tämä Serdrodosa Earth Witch kytkös. Ehkä joku henki keihääseen tms? Eihän Henkka toki tätä tiedä.
Kertoja
GM, 451 posts
Wed 16 Sep 2020
at 18:16
  • msg #19

Re: [OOC] Kappale 2

Sori, nyt venähti mun osalta. Salissa on arvoituksellinen. Milläs kyvyllä ajattelit hänet yrittää käännyttää puolellenne?

Ja toi Earth Witch ois just hyvä ja siitä voitaneen vielä jatkaa äänestyksen tuloksen selvittyä.

Ja yleisesti on hyvä kuulla, että täällä on kiinnostusta "avittaa" Hendrillon onnistumista taistelussa myös taikakeinoin.
Kertoja
GM, 452 posts
Wed 16 Sep 2020
at 18:17
  • msg #20

Re: [OOC] Kappale 2

Ja heitin nyt nopankin valmiiksi:
Kertoja rolled 16 using 1d20.  Salissa kolmastivihityn ääni 14.
afgranskar
player, 192 posts
Thu 17 Sep 2020
at 09:30
  • msg #21

Re: [OOC] Kappale 2

No Maan puolustajaa tuossa IC:ssä tietty vähän virittelin...

Jos tämä käy niin nopanheiton tulos on tässä, eli krittiä pukkaisi.


12:27, Today: afgranskar rolled 2 using 1d20.  Maan puolustaja 3W.
Kertoja
GM, 454 posts
Fri 18 Sep 2020
at 08:36
  • msg #22

Re: [OOC] Kappale 2

Tuloshan oli selkeä voitto (Major) Hendrillolle! Heitin tonne IC:hen miten Salissa nyt sai tämän saman ajatuksen, joka jo tässä syötettiin. Eli ääni on varma ja otetaan vielä myöhemmin joku valmisteleva kohtaus tän Earth Witchin kanssa.
Kertoja
GM, 455 posts
Tue 22 Sep 2020
at 05:35
  • msg #23

Re: [OOC] Kappale 2

Nyt Gagarin odotellaan vielä mitä Hendstaval puuhailisi?
Gagarin
player, 109 posts
Tue 22 Sep 2020
at 19:55
  • msg #24

Re: [OOC] Kappale 2

Hendstaval lähestyy Darnaa ajatuksenaan myydä Hendrillon tukeminen klaanin etuna. Kykynä Punanaudan klaani.
Kertoja
GM, 456 posts
Thu 24 Sep 2020
at 16:00
  • msg #25

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 19 using 1d20.  Darna Pitkänutun ääni 14.
Gagarin rolled 12 using 1d20.  Hendstaval taivuttelee Darnaa. Punanaudan klaani 1W.


Menin kuule heittämään nyt ilman pohjustuksia. Tulos on Minor Victory eli Hendstavalin perustelut uppoaa kyllä Darnaan.

Kaiken kaikkiaan saitte tästä kokonaisuutena kyllä

Viedäänpäs tarinaa näiltä pohjilta eteenpäin.
Kertoja
GM, 458 posts
Thu 24 Sep 2020
at 16:30
  • msg #26

Re: [OOC] Kappale 2

Noni, nyt kirjoitin ton äänestyksen pikaisesti. Tohon vois heittää kommenttia tai ruveta jo juonimaan miten se Rostakus nyt sitten oikeasti päihitetään.
afgranskar
player, 193 posts
Thu 24 Sep 2020
at 19:09
  • msg #27

Re: [OOC] Kappale 2

Jee...kai ? :)

Paljastus: olen aivan kahvilla siitä, paljon heropointteja tällä hetkellä on kasassa (tai mitä ne nyt sitten tällä hetkellä ovatkaan).

Voihan ne tuolta käydä naaraamassa ketjuista mutta onko Kertojalla olemassa ajantasainen kirjanpito?
Kertoja
GM, 459 posts
Fri 25 Sep 2020
at 14:05
  • msg #28

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Voihan ne tuolta käydä naaraamassa ketjuista mutta onko Kertojalla olemassa ajantasainen kirjanpito?


Tota, kikkailen tässä QuestWorlds-sääntöjä mukaan. Siinä puhutaan Story Pointeista, joita on siis koko porukalla yhteinen pool. Ja niitä on kolme (1 per PC) siinä poolissa nyt.

Story Pointilla voit:
 - bumpata heittoa
 - keksiä edittejä tarinaan

Toi pooli refreshaa "session alussa" eli meidän tapauksessa sopivissa väleissä tai viimeistään uusissa luvuissa (off-topic: en tiedä miks käytän termiä kappale näissä...).
afgranskar
player, 194 posts
Fri 25 Sep 2020
at 15:31
  • msg #29

Re: [OOC] Kappale 2

Ja sitten eri pooli uusille ominaisuuksille tai vanhojen kasvattamiselle? Ja onko sitä kertynyt?

Nimim. en jaksa lukea geneerisiä sääntösysteemejä.
Kertoja
GM, 460 posts
Fri 25 Sep 2020
at 20:02
  • msg #30

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Ja sitten eri pooli uusille ominaisuuksille tai vanhojen kasvattamiselle? Ja onko sitä kertynyt?


Henkilökohtaista expaa häviöistä ja flawien aktivoinnista. 10XP tapahtuu jännää.
Shimozakura
player, 272 posts
Wed 30 Sep 2020
at 21:49
  • msg #31

Re: [OOC] Kappale 2

Ei mulla oikeastaan ole mitään mitä haluaisin nyt Jarskalla henk. koht. tehdä, enemmänkin halusin tökkiä tapahtumia eteenpäin. Toivottavasti ei tunnu siltä että pyrin väkisin viemään tätä johonkin suuntaan.

Toki laulun jälkeen Jaronil voisi päätyä puhumaan jonkun kanssa tästä klaanin jäsenyydestä. Olisiko tuo joku sitten Broddi?
Kertoja
GM, 462 posts
Mon 5 Oct 2020
at 06:19
  • msg #32

Re: [OOC] Kappale 2

Tarkennan tähän nyt ajatuksiani. Kertokaa resonoiko.

Jaranil ja kaikki muut klaanin miehet selkeästi kunnioittavat/pelkäävät Rostakuksen taistelutaitoja. Rostakus osaa päihittää hyvin kovimmankin tuulilordin. Ehkä tässä pitää löytää toinen näkökulma kaksintaisteluun. Koska, ainahan on toinen keino.

No, nyt tulee jo aika selkeää vinkkiä. Mut näin mä tän tulkitsen ja koen, että olette (etenkin afgranskar) tätä kaarta jo tähän suuntaan vieneet? Tulkitsinko oikein?
afgranskar
player, 197 posts
Mon 5 Oct 2020
at 08:27
  • msg #33

Re: [OOC] Kappale 2

Kyllä resonoi :)
Kertoja
GM, 463 posts
Tue 6 Oct 2020
at 13:29
  • msg #34

Re: [OOC] Kappale 2

Haluatteko vielä puuhata jotain tuolla kokouksessa?

Jos ette, voidaan tarinaa viedä eteenpäin. Mutta minne? Nyt voisitte vähän kertoa mitä haluaisitte tässä viikon aikana yrittää/tapahtuvan ennen sitä kaksintaistelua.

Pelimekaanisesti tätä voisi lähestyä esim. niin, että kaikki saisi yrittää hommata Hendrillolle jollain keinolla bonuksen siihen kaksintaisteluun. Ja sitten kertoillaan nämä bonustelut. Tässä olis nyt sitten mahdollisuudet mihin tahansa. Salissa? Darna? Jotain muuta ovelaa?
Shimozakura
player, 273 posts
Wed 7 Oct 2020
at 08:34
  • msg #35

Re: [OOC] Kappale 2

Ah sori, odottelin oikeaa hetkeä. Jarska menee vielä Broddille jutteleen.
Kertoja
GM, 465 posts
Fri 9 Oct 2020
at 07:36
  • msg #36

Re: [OOC] Kappale 2

Panokset kovenee!

Muuta vielä klaanin salissa? Kuka tahansa saa nyt kertoilla tarinan haluamaansa paikkaan. Otetaan siis muutama kohtaus ja sit kaksintaistelu. Sanokaa myös jos haluatte kertoa sen oman bonus-keräilyn jotenkin flashbackinä siinä kaksintaistelun alkaessa tms.
Shimozakura
player, 275 posts
Fri 9 Oct 2020
at 09:21
  • msg #37

Re: [OOC] Kappale 2

Multa ei muuta. Tässä tää.
Kertoja
GM, 468 posts
Fri 9 Oct 2020
at 09:54
  • msg #38

Re: [OOC] Kappale 2

Jaronil:
Jaronil poistuu salista hyväntuulisena ja itsevarmana, makustellen jo mielessään etukäteen Hendrillon vääjäämättömän voiton hedelmiä.


Haha! Tää on hyvä.
Shimozakura
player, 279 posts
Sun 11 Oct 2020
at 09:08
  • msg #39

Re: [OOC] Kappale 2

Hei, kuinkas me edetään?
Kertoja
GM, 469 posts
Mon 12 Oct 2020
at 13:22
  • msg #40

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
Hei, kuinkas me edetään?


Nyt rohkeasti kaikki ehdotuksia. Joku tapahtuma viikon aikana, joka voi vaikuttaa positiivisesti Hendrillon suoriutumiseen taistelusta. Mitä/kenen kanssa haluatte asioita edistää?

Koukkujahan on vesillä. Darna ja Salissa voisivat olla mielenkiintoisia hahmoja. Onko esim. Hendstavalilla jotain historiaa heidän kanssaan, jota voisi nostaa esiin? Klaanin miehiltä voi olla vaikea saada apuja. Miten itse ottelija (Hendrillo) valmistautuu? Nostattaako Jaronil kannattajien henkeä?

Taisteluhan tullaan käymään siellä perinteisellä kaksintaistelusaarella (Isle Dangerous) Dangerfortin kaupungissa, joka on siis Doluthan klaanin mailla. Sinne varmaan lähtee joku isompi konklaavi ja samalla hoidellaan suhteita ja käydään kauppaa yms.
afgranskar
player, 198 posts
Fri 16 Oct 2020
at 21:28
  • msg #41

Re: [OOC] Kappale 2

Itse kai jäin odottamaan sitä kohtausta Salissan kanssa, Hendrillo tajusi tuosta Jaranilin kohtaamisesta jo, että tältä körmykaartilta ei tule löytymään ratkaisun avaimia.

Asian vierestä, kun tästä klaaniin adoptiosta oli puhetta niin tämä tuore lanka on hyvä (Jeffin kommentit):

https://www.facebook.com/group...ink/1778310362344955
Kertoja
GM, 470 posts
Sun 18 Oct 2020
at 14:28
  • msg #42

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Asian vierestä, kun tästä klaaniin adoptiosta oli puhetta niin tämä tuore lanka on hyvä (Jeffin kommentit):


Jotain tämäntapaista mietin itsekin. Eli kyllähän se adoptio onnistuu ilman Broddin kiukutteluakin, mutta ehkä tässä olis vähän toi taanikysymyskin katkolla.

Tuossa puita pinotessani sain ajatuksen, että Salissahan vois Hendrilloa houkutella tuohon Earth Witch -hommaan jotenkin mukaan. Eli tästä vois hyvässä lykyssä tulla sellainen Hendrillon ja Salissan salaisuus, joka varmasti tulee ikävällä tavalla esiin väärässä tilanteessa.

Eli onko ok, jos joku mystinen nuori kaunis nainen tulee parin päivän jälkeen salamyhkäisesti illalla pyytämään Hendrillon mukaansa?
afgranskar
player, 199 posts
Sun 18 Oct 2020
at 14:47
  • msg #43

Re: [OOC] Kappale 2

On ok. Ja jos seuraus sattuisi olemaan se, että joku päätyy aisankannattajaksi kiusallisin jatkoseuraamuksin, niin Hendrillo ei kerkeä sellaista suremaan ajoissa.
afgranskar
player, 200 posts
Sun 18 Oct 2020
at 14:50
  • msg #44

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
tässä olis vähän toi taanikysymyskin katkolla.


Ulkopuolisesta suoraan taaniksi olisikin varmaan aika harvinainen, suurelle uroolle varattu tapahtuma (aina saa, ja ehkä kannattaa yrittää!)

Ja selvyydeksi, Hendrillolla ei ole sellaisia(kaan) ambitioita.
This message was last edited by the player at 14:51, Sun 18 Oct 2020.
Shimozakura
player, 280 posts
Tue 20 Oct 2020
at 19:28
  • msg #45

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
Ulkopuolisesta suoraan taaniksi olisikin varmaan aika harvinainen, suurelle uroolle varattu tapahtuma (aina saa, ja ehkä kannattaa yrittää!)


Mä taas näen asian päinvastoin. Ainakin King of Dragon Passissa ja näissä asetaaneja kuluu tasaiseen tahtiin ja niitä täytyy aina vähän väliä käydä houkuttelemassa sokerinpalan kanssa muista klaaneista. Kuvittelisin että taanit ovat vähän kuin nykypäivän koulutettuja spesialisteja; niitä korkeakoulutettuja ulkosuomalaisia jotka pitävät kiinni Suomi-passistaan mutta työskentelevät jossain Jenkeissä ja Kiinoissa huippuviroissa ja joiden aivovuodosta ollaan huolissaan.

Taanin virka on nähdäkseni se lokero mihin päällikön on helppo sijoittaa klaanin ulkopuolelta kotoisin olevat siviili- ja sotilasspesialistit. Yksi heidän työsuhde-eduistaanhan on oikeus majoittua päällikön salissa, eikä kukaan taani varmaan sitä tekisi jos sillä on klaanissa omaa maata ja tupa. Voisin kuvitella että ne lukuisat heortilaismiehet joilla vaeltelujalkaa väpättää hankkivat elantonsa pestautumalla palkkasoturina milloin minnekin klaaniin taaniksi ja lähtemällä eteenpäin sitten kun rauhattomuus valtaa mielen.

Tässä meidän kuviossa mielenkiintoinen oli toi Jeffin kommentti siitä kuinka klaanissa päällikköä palvelevat ammattisoturit kuuluvat toiseen klaaniin mutta palvelevat päällikköä henkilökohtaisesti. Tällöinhän Jaronilin hyväksyminen taaniksi sitä, että hän saisi päälliköltä aseman ja siihen kuuluvia lahjoja, mutta pysyisi yhä vanhan klaaninsa jäsenenä. Se olisi musta hyvä kehitys, koska jos Jaronil haluaa klaanista pysyvän aseman hänen olisi naitava esim. Onelsin. (Ehdin myös miettiä miten tää aviohomma menisi jos Jaronil päätyisi klaanin jäseneksi muuta kuin avioliiton kautta; puolisoitahan ei perinteiseti haeta omasta klaanista...)
afgranskar
player, 201 posts
Tue 20 Oct 2020
at 19:55
  • msg #46

Re: [OOC] Kappale 2

Hyvä pointti sinällään. Enkä halunnut viestiä että tuo ei pelissä olisi uskottavaa, vaan että se olisi näyttävä saavutus.

Itse kuitenkin erottelisin nämä palkka-ammattilaiset (huscarls, household jne) klaanin thaaneista. Klaanilainen on henkilö jonka toilailuista koko klaani on vastuussa ja esim. ransomit jne maksaa klaani. Toisaalta palkkasoturit tosiaan jättävät pestinsä pahimmillaan vaikka paremmin tarjoavan vihollisen palvelukseen värvättynä. Sen takiahan perinteinen heimoyhteiskunta luottaa oman kylän poikiin.

Oman klaanin asethaania elättää klaanin maat, palkkista päällikön tai muun sotaherran kirstu. HQ:iin kirjoitettiin aika sosialistinen malli jossa klaanin maat ja omaisuus oli suunnilleen kokonaan yhteisiä. RQ on tehnyt pesäeroa siihen siten, että thaanius perustuu nimettyihin maapläntteihin, joiden isäntä thaani on.

Yhtä kaikki, tarkoitin vaikeana saavuttaa oikeastaan juuri tuota passia, eli ulkopuolisesta maasta vaikka Suomesta ei ihan noin vain lennähdetä vaikka Jenkkeihin julkiseen luottamusvirkaan ja samalla lähtijäiseksi polteta vanhaa passia, vaikka kausityö on täysin mahdollista ammattilaisena.

Jos klaani on semi-fiktiivinen suku/perhe johon kuulutaan niin voit toki olla "töissä" muualla mutta voitko olla kahden täysi jäsen? IMG ei. Mafiaperhe on yksi minusta hyvä analogia koska se on vahva side joka voi olla biologinen mutta välttämättä ei. Sillä erolla että rauhanomainen siirtymä perheiden välillä on joskus mahdollista (mutta pidetäänkö koskaan yhtä luotettavana kuin porukkaan syntynyttä?).

Kommentoin siis lähinnä sitä ajatusta, että adoptio sukulaiseksi (ja vanhan klaanin taaksejättö) on toki mahdollista, mutta suoraan syntyperäistä thaania vastaavaa asemaa pidän eri juttuna - ja toki siis "Broddille duuniin" tuloa vielä kolmantena.

Toki MGF YGVW jah jah, ja sitten vielä se, että variaatiota klaanien, heimojen jne tapojen välillä voi olla just niin paljon kuin haluaa, ja "kaanon" asiassa on tosiaan muuttunut aikojen saatossa.
afgranskar
player, 203 posts
Tue 20 Oct 2020
at 20:23
  • msg #47

Re: [OOC] Kappale 2

No niin flawit taas vaihteeksi IC:ssä tulille.
Onko muuten moni nähnyt Suspirian ;)
Kertoja
GM, 473 posts
Fri 23 Oct 2020
at 11:59
  • msg #48

Re: [OOC] Kappale 2

Hmm... vähän tollanen avoin tilanne. Maralda ei oikein innostunut nyt Hendrillosta. Onko jotain ajatusta miten Hendrillo vakuuttais tämän noitanaisen?
afgranskar
player, 204 posts
Fri 23 Oct 2020
at 16:18
  • msg #49

Re: [OOC] Kappale 2

Mulla nakutti takaraivossa että olikos tähän liittyen jotain lingering benefitiä ollut ja kahlasin sen verran takasinpäin että löysin tämän

quote:
Otetaan tästä vielä lingering benefit +3 Hendrillolle tai Hendstavalille käytettäväksi johonkin henkihommiin tai Wendlan kanssa. Yritän tästä eteenpäin muistaa trackata nää bonukset ja penaltit tonne hahmolomakkeiden ekaan viestiin.


Ei kai tätä ollut vielä poltettu?

Jos Maan puolustaja + tuo benefitti (eli H vetoaa siihen että ei oo eka henkirodeo) käy niin kirjoittelen siltä pohjalta.

Mut ehdottaisin että voitaisiinko koostaa yhteen postiin päivittyvä lista benefiteistä ja penaltyista ja story / x pointeista.
Kertoja
GM, 474 posts
Fri 23 Oct 2020
at 19:32
  • msg #50

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Ei kai tätä ollut vielä poltettu?

Mut ehdottaisin että voitaisiinko koostaa yhteen postiin päivittyvä lista benefiteistä ja penaltyista ja story / x pointeista.


Ei ole poltettu ja se on itse asiassa tuolla hahmolomakkeiden ekassa viestissä mainittu. Mut sinne pitäis kyllä laittaa kaikki nuo sanomasi. Yritetään skarpata kaikki tän suhteen.

afgranskar:
Jos Maan puolustaja + tuo benefitti (eli H vetoaa siihen että ei oo eka henkirodeo) käy niin kirjoittelen siltä pohjalta.


No sehän käy ja sopii tähän kuin nenä päähän. Petasin tollasen henkikohtaamisen tähän tosiaan. Jos vähän freimataan niin tässähän ois katkolla näiden maanoitien tuki ehkä jonkin hengen muodossa oikein, joka siinä taistelussa sitten vaikuttais bonuksena . Ja tämä siis riippuu siitä, vakuuttaako Hendrillo Maraldan.

Tässä nyt ei olla missään vihamiehisessä ympäristössä sinänsä jne. Vaikeus tälle on 14.
afgranskar
player, 206 posts
Tue 27 Oct 2020
at 21:07
  • msg #51

Re: [OOC] Kappale 2

23:06, Today: afgranskar rolled 18 using 1d20.  Maan puolustaja 3w + 3.

Heitin pois.
afgranskar
player, 207 posts
Wed 28 Oct 2020
at 08:25
  • msg #52

Re: [OOC] Kappale 2

Ja toi liikkui nyt vielä vain retoriikan tasolla tuo vastaus, oletan että varsinaista testiä vielä kehitellään eteenpäin, mutta heittoja on vain yksi?
Kertoja
GM, 475 posts
Wed 28 Oct 2020
at 10:44
  • msg #53

Re: [OOC] Kappale 2

Niin, jätin tuon testin yksityiskohdat tosiaan vähän avoimeksi silläkin ajatuksella, että minkä kyvyn valitset tätä ratkaisemaan. Ja heittoja ei HQ:n hengessä tosiaan tarvita kuin tämä yksi. Panttaan vielä ihan hetken tuota vastaheittoa.

Maan puolustaja, miten tämä ominaisuus tulee ilmi Hendrillossa? Rakennetaan se testi tän pohjalta. Tää voi olla ihan suostuttelu-tyyppinen päänkääntäminen, mutta voishan tässä ihan konkreettisesti Hendrillo joutua puolustamaan maata, eli näitä osallistujia vaikka, jos se sopii tuon ominaisuuden pirtaan.
afgranskar
player, 208 posts
Wed 28 Oct 2020
at 13:26
  • msg #54

Re: [OOC] Kappale 2

Niin, voishan se olla jotain mitä noita isonoita kutsuu yllätyksenä Hendrillolle (ja muille?)
afgranskar
player, 209 posts
Wed 28 Oct 2020
at 13:30
  • msg #55

Re: [OOC] Kappale 2

Tietty siistiä vois olla lisälsi jos se kutsuttu juttu olisi myös (jollain tasolla ainakin) se toivottu apu.
Shimozakura
player, 281 posts
Wed 28 Oct 2020
at 23:16
  • msg #56

Re: [OOC] Kappale 2

Uuu, me likes.
Kertoja
GM, 477 posts
Thu 29 Oct 2020
at 06:42
  • msg #57

Re: [OOC] Kappale 2

Tällainen testi tuli nyt sitten mieleen. Eli toihan vois olla aika hyödyllinen henki mukana siinä kaksintaistelussa ja varmastikin jotain, mitä maanoidat käyttävät. Mun mielestä voit kuvailla mikä sen hengen testi nyt on. Tää voi olla ihan sellainen "pystyn pitämään itseni rauhallisena" -tyylinen testi tms. Voitolla siis henki auttaa kaksintaistelussa, häviöllä ei.

Heitän nyt sen oman noppani, niin pääset kertomaan miten Hendrillon käy...
Kertoja
GM, 478 posts
Thu 29 Oct 2020
at 06:45
  • msg #58

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 17 using 1d20.  Maanoidan henki 14.

Minor Victory! Eli ei muuta kuin suitsuttamaan. Peliteknisesti +6 bonari siihen kaksintaisteluun tän hengen muodossa.
Kertoja
GM, 479 posts
Thu 29 Oct 2020
at 06:47
  • msg #59

Re: [OOC] Kappale 2

Ja mua jotenkin kutkuttais ajatus siitä, että se henki sitoo itsensä Hendrillon keihääseen. Se kuitenkin tuli kepistä ulos.
This message was last edited by the GM at 06:47, Thu 29 Oct 2020.
afgranskar
player, 210 posts
Fri 30 Oct 2020
at 15:49
  • msg #60

Re: [OOC] Kappale 2

Joudun hiukan pureksimaan tätä ja suitsutus mennee vkl tuolle puolen. Joten on hyvää aikaa muiden huudella ideoita.
Kertoja
GM, 480 posts
Sat 7 Nov 2020
at 12:35
  • msg #61

Re: [OOC] Kappale 2

Nyt on Hendrillolla kaksi käärmehenkeä mukana. Mitenkähän ne toisiinsa suhtautuu? Ja tässä voi keksiä tolle keihäsasukille sen tabun vielä sopivassa kohdassa. Sanottakoon vielä, että keihäshenki on väliaikainen, ellei sitä sitten sementoida. XP:t on se tapa tehdä uusia kykyjä.

Kirjoittelen vielä lopetuksen tälle visiitille, ellei Hendrillolla ole vielä jotain muuta agendaa (esim. Salissan kanssa) ajettavana.
This message was last edited by the GM at 12:36, Sat 07 Nov 2020.
Kertoja
GM, 481 posts
Sat 7 Nov 2020
at 12:38
  • msg #62

Re: [OOC] Kappale 2

Mites onko muille tullut ajatuksia? Mä mietin sellaista, että onkohan Hendstavalilla mahdollisesti jotain kontakteja, jotka vois olla kuullu ja kertois klaanin tyypeistä, jotka mahdollisesti haluais nähdä Hendrillon epäonnistuvan? Siihen vois ottaa jonkun yrityksen estää juonittelu.
Gagarin
player, 110 posts
Sat 7 Nov 2020
at 19:37
  • msg #63

Re: [OOC] Kappale 2

In reply to Kertoja (msg # 62):

Olisko Hendstaval myynyt hevosia klaanin ulkopuolisille, jotka toimivat kätevänä tietotoimistona? Näihin voisivat kuulua palkkasotilaat, erakkotaikurit tai lainsuojattomat. Hendstavalilla olisi motiivi käydä moikkaamassa itsensä ja Rostakuksen jakamia tuttavuuksia kalastellakseen tietoja Smaragdimiekkojen valmistautumisesta.
afgranskar
player, 212 posts
Sun 8 Nov 2020
at 13:59
  • msg #64

Re: [OOC] Kappale 2

Hevoskauppiaiden tietotoimisto, mahtavaa :)

Mietin että pitäisikö Hendrillon ihan kevyesti riiustella tuota Salissaa.
Tai sii, ei tietenkään pitäisi, mutta.
Gagarin
player, 111 posts
Mon 9 Nov 2020
at 08:34
  • msg #65

Re: [OOC] Kappale 2

Mitäs sanoo Kertoja jos Hendstaval piipahtaa maantierosvojen leirissä hoitamassa pakohevosten kaviot ja ostamassa pois onnekkaasti ilman omistajaa vastaan tulleet ratsut? Samalla reissulla vaihdettaisiin perinteen mukaisesti juoruja.

Käyttäisin tähän samalla Hendstavalin viimeisin kykyoston: "Hevoskasvattaja"-avainsanan alle "Hevosmiesten tietotoimisto"
Kertoja
GM, 483 posts
Mon 9 Nov 2020
at 11:17
  • msg #66

Re: [OOC] Kappale 2

Jätin vielä riiustelulle tilaisuuden ja sit voit afgranskar päätellä (IC) ton Hendrillon maanoitien kanssa pelaamisen haluamallasi tavalla.

In reply to Gagarin (msg # 65):

Maantierosvot Hendstavalille kuulostaa mielenkiintoiselta ja avaa Hendstavalista uusia puoliakin. Tällaista toimintaahan pitää just olla. Ja toi kuulostaa aika hyödylliseltä kyvyltä.

Peliteknisesti heitettäisiin varmaankin sitten siitä, onko se juoru hyödyllinen (onnistuminen ja bonus) Hendrillon kaksintaistelua silmällä pitäen vai jopa väärä ja haitallinen (penalttia) ja huomaako Hendstaval tämän. Kuulostaako mielekkäältä? Mut asetellaan kohtaus ensin. Heti Hendrillon lopetuksen jälkeen sit voit vapaasti kuvailla missä tämä tapahtuu jne.
afgranskar
player, 214 posts
Mon 9 Nov 2020
at 17:37
  • msg #67

Re: [OOC] Kappale 2

Jätin nyt tuollaiseksi pohjusteluksi, josta Kertoja kertonee onko tämä flirtti vielä mikään varsinainen selkkausta tarvitseva asia.
Kertoja
GM, 484 posts
Mon 9 Nov 2020
at 20:45
  • msg #68

Re: [OOC] Kappale 2

In reply to afgranskar (msg # 67):

Jättäisin sen ehkä tuohon kuitenkin. Voidaan rakentaa tuon asian päälle vielä lisää myöhemmin ja katotaan miten kehittyy.

Leikataan tästä suoraan Hendstavaliin sitten. Gagarin, ole hyvä.
Kertoja
GM, 486 posts
Thu 12 Nov 2020
at 07:41
  • msg #69

Re: [OOC] Kappale 2

Olisko toi tieto Rostakuksesta jotain, mitä vois käyttää siinä kaksintaistelussa? Ja houkuttelis heittää tämä Hendstavalin bonus vasta siinä aivan taistelun alkaessa. Silloin selviää oliko tämä tieto Rostakuksen saamattomuudesta väärtti vai ei.
Gagarin
player, 113 posts
Thu 12 Nov 2020
at 22:45
  • msg #70

Re: [OOC] Kappale 2

Tästä saisi ainakin melko meheviä loukkauksia aikaiseksi, ja nehän tunnetusti kuuluvat asiaan. Mikäli huhu on totta ja Hendrillo saa veisteltyä siitä hyvin, saattaisi Rostakuksen keskittyminen herpaantua raivokohtauksen takia. Käy hyvin että heitetään vasta kun ollaan itse taistelussa.
Kertoja
GM, 488 posts
Fri 13 Nov 2020
at 07:14
  • msg #71

Re: [OOC] Kappale 2

Näin tehdään. Gagarin voit vielä tohon jonkun lopetuksen kirjoittaa.

Mites Shimozakura? Mikä olis Jaronilin kulma tähän kaksintaistelun mahdollisuuksien parantamiseen?
Shimozakura
player, 282 posts
Fri 13 Nov 2020
at 16:39
  • msg #72

Re: [OOC] Kappale 2

Jarskahan on toki ingame jo täysin varma siitä että Hendrillo voittaa, joten ei sitä tarvitse sen kummemmin auttaa. Kylänväen selkeästä nihkeilystä skaldi on sen sijaan saanut tarpeekseen, joten se käyttää aikansa valamalla punanautalaisiin uskoa Hendrillon voitosta. Ei tästä mun puolestani mitään soolokohtausta tarvita; riittänee kun todetaan että tällaista on puuhattu.

Mekaanisesti voisin pedata tällä assistia: jos Hendrillolla menee huonosti niin voisi hurraava yleisö voisi syödä siltä pois joitakin sitä vastaan scoretettuja pisteitä.
Kertoja
GM, 490 posts
Sun 15 Nov 2020
at 07:53
  • msg #73

Re: [OOC] Kappale 2

Jatkan tuosta kirjoittamastani vielä myöhemmin, mutta tähän väliin voitte heitellä jotain keskustelua, NPC-lähentymisiä ja viikon kuulumisia matkan ajalta, jos haluatte.

Tosta Doluthasta enemmän sivulta 73.

Tässä olis nyt iltapäivä ja ilta tosiaan Vaarakahlaamolla, jossa vois jotain toimintaa saada aikaiseksi. Mulla on muutama ajatus.
Kertoja
GM, 493 posts
Wed 18 Nov 2020
at 09:55
  • msg #74

Re: [OOC] Kappale 2

No niin. Mitäs haluatte illalla tehdä ennen huomista koitosta?

Oon kiherrelly ton sonni-idean kanssa tässä pari viikkoa itsekseni. Mikäs on Jaronilin suhtautuminen tähän? Smaragdimiekoilla ois sonnille varmaan jotain roolia suunniteltu seuraavaksi päiväksi.

Rostakus löytynee Geosta. Ivarin luokse päästäkseen pitäis varmaan lyöttäytyä Broddin seuraan.
Shimozakura
player, 283 posts
Thu 19 Nov 2020
at 10:35
  • msg #75

Re: [OOC] Kappale 2

Hohoo, varpaitakipristyttävä tilanne ja hyvät pohjustukset. On ollut tosi kiireinen viikko joten en ole vielä ehtinyt reagoida. Kiireet päättyvät tähän iltaan joten kirjoittelen huomenna.

[Edit] Ehdinkin kirjoitella jo tänään. Jaronil tahtoo vaihtaa pari sanaa jonkun kanssa ja yrittää koristelujen pohjalta päätellä millainen kohtalo sonnia odottaa. Pidän todennäköisenä että joku tarkkailee skaldia tai yrittää estää tätä lähestymästä. Yritän huomata tämänkin. Jos joku estää lähestymisen niin sano vaan niin muutan IC:tä.
This message was last edited by the player at 15:50, Thu 19 Nov 2020.
Kertoja
GM, 495 posts
Fri 20 Nov 2020
at 08:07
  • msg #76

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
Jaronil tahtoo vaihtaa pari sanaa jonkun kanssa ja yrittää koristelujen pohjalta päätellä millainen kohtalo sonnia odottaa. Pidän todennäköisenä että joku tarkkailee skaldia tai yrittää estää tätä lähestymästä. Yritän huomata tämänkin. Jos joku estää lähestymisen niin sano vaan niin muutan IC:tä.


Heh, eipä olekaan ihan perinteinen vartija. Jaronilin tavoitteena taitaa olla sonnin, jolle on varattu tärkeä rooli, pölliminen?
Shimozakura
player, 285 posts
Sun 22 Nov 2020
at 10:02
  • msg #77

Re: [OOC] Kappale 2

Eipä niin :) Tosin Jaronilkin aikoo lopulta vain murhata sonnin isoisäänsä varten (muistaakseni se oli tää idea ton hengen kanssa; tosin uskoisin että sekin käy että Jarska ottaa elikon laumaansa ja uhraa sen esi-isälle sitten aikanaan kuollessa).

Jatkan juttua maanantaina, tänään on vähän kiirus. Heitelkää te muutkin omia kohtauksianne väliin tai tulkaa mukaan tähän.
Kertoja
GM, 496 posts
Sun 22 Nov 2020
at 12:02
  • msg #78

Re: [OOC] Kappale 2

Niin, sonnihan tosiaan tässä joka tapauksessa menettää henkensä. Ehkä se pihvi voisi olla siinä, kertooko sonnin vartija Rostakus-sedälle epäilyttävästä hiipparista vai jonkin muun tarinan siitä, mitä sonnille tapahtui.
Kertoja
GM, 497 posts
Sun 22 Nov 2020
at 12:03
  • msg #79

Re: [OOC] Kappale 2

Ja mielellään kuulen muidenkin suunnitelmia vielä minne päin kiinnostais? Tuo kaupunki on kuitenkin isompi kuin Punanaudan linnake. Ei vedä tietenkään vertoja esim. Esrolian kaupungeille.
afgranskar
player, 215 posts
Sun 22 Nov 2020
at 18:26
  • msg #80

Re: [OOC] Kappale 2

Mitenkähän olisi Hendrillon suhteen joku semmoinen kohtaus, jossa hän vaeltelisi linnaketta "osoittamassa" ettei tuleva taistelu todellakaan huoleta? Nyt ei ole mitään täsmällistä ajatusta mielessä, mutta ajattelin että h.o.n.h.o.o:lla pitäisi vähän jossei Rostakuksen niin ainakin 'miekkojen itseluottamusta nakertaa. Ehkä ihan baarikierroksella tai muuten huonoa elämää hakemassa.

Toinen, täysin vastakkainen ajatus oli Lhankpenthoksen kanssa syntyjä syviä turinointi, tämä herättää Hendrillossa kunnioitusta.
afgranskar
player, 216 posts
Mon 23 Nov 2020
at 13:13
  • msg #81

Re: [OOC] Kappale 2

Jaronilin hahmolomakkeesta puuttuu Illuusio-riimu. Sanon vaan.
Shimozakura
player, 287 posts
Mon 23 Nov 2020
at 21:52
  • msg #82

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
Jaronilin hahmolomakkeesta puuttuu Illuusio-riimu. Sanon vaan.

Hmm... meneekö läpi jos väitän että Jaronil vain käyttäytyy niinkuin hevonen? Ei tää käytös kieltämättä muihinkaan riimuihin oikein sovi :D
This message was last edited by the player at 21:53, Mon 23 Nov 2020.
Kertoja
GM, 499 posts
Tue 24 Nov 2020
at 08:33
  • msg #83

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Toinen, täysin vastakkainen ajatus oli Lhankpenthoksen kanssa syntyjä syviä turinointi, tämä herättää Hendrillossa kunnioitusta.


Itse lämpenin tälle. Lhankpentoksella on rooli huomisessa taistelussa ja siinäkin mielessä voisi kertoilla jotain elämäntotuuksia tms. Haluatko freimata missä kohtaatte?
afgranskar
player, 217 posts
Wed 25 Nov 2020
at 07:18
  • msg #84

Re: [OOC] Kappale 2

Juu, vaikka. Kunhan toi Jaronilin hevostelu ratkeaa - saattaahan olla että hän tarvitsee luotettavaa takaa-ajajien kampittajaa...
Shimozakura
player, 289 posts
Wed 25 Nov 2020
at 09:03
  • msg #85

Re: [OOC] Kappale 2

Päätin kohtauksen nyt toistaiseksi tähän ja kerroin vielä asiat parhain päinkin, ellei PJ halua että heitän jotain vakuutteluheittoa tuolle muksulle.

Jaronilin ajatus on siis käydä ostamassa härkä jostakin, vaihtaa se toiseen yön tullen ja palkata vartija viemään Turjo jonnekin lähistölle odottelemaan. Afgranskar on kyllä oikeassa että nyt pitäisi olla se illuusioriimu, niin saisin naamioitua tuon härän jotenkin :D

Tästä voidaan ottaa uusi kohtaus, mutta nyt tässä vaiheessa luovutan mielelläni estradin Hendrillolle.
afgranskar
player, 218 posts
Wed 25 Nov 2020
at 11:04
  • msg #86

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
pitäisi olla se illuusioriimu.


Tarkennan että riimuanalyysini perustuu pitkäaikaisempaan Jaronilin toiminnan tarkkailuun ;)
Kertoja
GM, 500 posts
Wed 25 Nov 2020
at 13:21
  • msg #87

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
Päätin kohtauksen nyt toistaiseksi tähän ja kerroin vielä asiat parhain päinkin, ellei PJ halua että heitän jotain vakuutteluheittoa tuolle muksulle.

Jaronilin ajatus on siis käydä ostamassa härkä jostakin, vaihtaa se toiseen yön tullen ja palkata vartija viemään Turjo jonnekin lähistölle odottelemaan. Afgranskar on kyllä oikeassa että nyt pitäisi olla se illuusioriimu, niin saisin naamioitua tuon härän jotenkin :D


Ei tästä mielestäni heittoja tarvita ton vartijan kanssa. Pointti on kuitenkin, että alkuperäinen härkä vaihtuu (jotenkin oletin koko ajan, että härkä vaan häviää, mutta täähän vielä hauskempi!). Tästä vois kyllä tulla heitto huomisen taistelun alkumenoissa, että huomaako esim. Rostakus härän vaihtumisen. Eli voit vähän jo valmistella ajatusta millä kyvyllä se härkä nyt ois sit naamioitu (illuusioriimu ois ollu täydellinen). Tai toisaalta miten saavutat sen tilanteen, missä kukaan ei epäile härän vaihtumista vaan hommat tehdään hyvässä uskossa.

afgranskar, ole hyvä.
Shimozakura
player, 290 posts
Thu 26 Nov 2020
at 10:47
  • msg #88

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
Tarkennan että riimuanalyysini perustuu pitkäaikaisempaan Jaronilin toiminnan tarkkailuun ;)

Näin arvelinkin ;) The horse is strong with this one...

quote:
Ei tästä mielestäni heittoja tarvita ton vartijan kanssa. Pointti on kuitenkin, että alkuperäinen härkä vaihtuu (jotenkin oletin koko ajan, että härkä vaan häviää, mutta täähän vielä hauskempi!). Tästä vois kyllä tulla heitto huomisen taistelun alkumenoissa, että huomaako esim. Rostakus härän vaihtumisen. Eli voit vähän jo valmistella ajatusta millä kyvyllä se härkä nyt ois sit naamioitu (illuusioriimu ois ollu täydellinen). Tai toisaalta miten saavutat sen tilanteen, missä kukaan ei epäile härän vaihtumista vaan hommat tehdään hyvässä uskossa.


Näkisin että kriittisin kohta suunnitelmassa on ehkä se, onnistuuko Jaronil ostamaan extempore vieraan klaanin jäseneltä härän (joka vastaa kuitenkin nykypäivän rahassa arvoltaan autoa tai jotain) joka näyttää tarpeeksi Turjolta mennäkseen läpi. Jos härkä on saman värinen ja samanlaisissa lihoissa, riittänee valeasuksi samanatasoinen riimukoristelu kuin mitä Turjolla on. Jos taas härkä on erivärinen tai paljon laihempi, tarvitaan maalia paljon paljon enemmän... :P

Vaikka eihän Jaronililla mitään vaurautta enää ole. Jos hyväksyt niin käyttäisin tähän tuota "Mustan Orin klaani on Pohjois-Praxin vaikutusvaltaisimpia klaaneja" -kykyä, jonka avulla myyjä saadaan toivottavasti vakuutettua siitä että ostaja on kunniallinen ja mahtava mies, jolle voi antaa vähän luottoa (jos on kaukaa haettu niin kulttuuriavainsana varmaan sopii lehmänkauppoihin). Haluaisin myös pyytää Hendstavalilta augmenttia, sillä Jarska aikoo koittaa lainata käsirahat kaverilta :D Tästä voi luonnollisesti jäädä velkaa.
This message was last edited by the player at 10:48, Thu 26 Nov 2020.
Kertoja
GM, 501 posts
Thu 26 Nov 2020
at 14:52
  • msg #89

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
Näkisin että kriittisin kohta suunnitelmassa on ehkä se, onnistuuko Jaronil ostamaan extempore vieraan klaanin jäseneltä härän (joka vastaa kuitenkin nykypäivän rahassa arvoltaan autoa tai jotain) joka näyttää tarpeeksi Turjolta mennäkseen läpi. Jos härkä on saman värinen ja samanlaisissa lihoissa, riittänee valeasuksi samanatasoinen riimukoristelu kuin mitä Turjolla on. Jos taas härkä on erivärinen tai paljon laihempi, tarvitaan maalia paljon paljon enemmän... :P


Okei. Freimataas tää niin, että onnistuessa härkä saadaan vaihdettua (ja onnistumisen taso sitten kertoo kuinka hyvin huomisen kannalta). Jos ei onnistu, smaragdimiekkoja odottaa aamulla tyhjä haka ja se poikakin on ongelmissa jne. Eli yks heitto kertoo tämän kaiken.

Markkinat on kuitenkin käsillä, eli elukoita luulis löytyvän myytäväksi. Toisaalta Jaronil on tuntematon ja sillee. Laitan vaikeustasoksi 18.

Ja mielellään näkisin sitten jonkun kevyen keskustelun, missä Jaronil selittää Hendstavalille mihin sitä käsirahaa tarvitsee... Jos siis Gagarin suostuu augmenttiin.
Gagarin
player, 116 posts
Thu 26 Nov 2020
at 18:41
  • msg #90

Re: [OOC] Kappale 2

Hendstaval voi hyvin buffata vähäisillä roposillaan.

Sen lisäksi hän ujuttaa juoruja liikkelle Rostakuksen miehisestä kykeneväisyydestä, jotta Hendrillon loukkaukset menisivät paremmin perille.

Käyn heittämässä molemmat noppageneraattorilla.
Kertoja
GM, 502 posts
Fri 27 Nov 2020
at 17:10
  • msg #91

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 15 using 1d20.  Hendstaval augment 14 Jaronilille rahan lainaaminen vaihdoshärkää varten.

Eli augmentiin heitin itse failuren. Et tainnut vielä heittää augmentin heittoa? Voit heittää sen niin saat eväitä Jaronilille vastaamiseen.

Pidättäydyn vieläkin tekemästä vastaheittoa tolle Hevostoimistolle. Se tapahtukoon huomenna Rostakuksen toimesta. Onhan toi Fumble aika paha lähtökohta...
Gagarin
player, 117 posts
Sat 28 Nov 2020
at 22:23
  • msg #92

Re: [OOC] Kappale 2

Kappas, jäi painamatta roll-nappia. Nyt on augment heitetty.
Shimozakura
player, 292 posts
Sun 29 Nov 2020
at 09:16
  • msg #93

Re: [OOC] Kappale 2

Heitin itsekin noppaa. Nyt ei mee vahvasti, mutta ilman vähintään tota minor successia Hendstavalilta homma olisi mennyt vielä pahemmin puihin. Tulkitsenko oikein että tulos on Fail (Fumble joka nousee Failiin koska lopullisessa kyvyssä 2W on tuo mestaruus)?
11:13, Today: Shimozakura rolled 20 using 1d20.  Jaronil yrittää ostaa hyvää sonnia Turjon tilalle. Mustan orin klaanin vaikutusvalta 16 + augment 6.
This message was last edited by the player at 13:19, Sun 29 Nov 2020.
Kertoja
GM, 503 posts
Sun 29 Nov 2020
at 13:51
  • msg #94

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 12 using 1d20.  Vaihtohärkämarkkinat 18.

Eli kyl se tulos on nyt kuitenkin Minor Defeat. Tulkitsen niin, että Jaronil ei saa sitä vaihtohärkää ja joutuu kuitenkin pöllimään härän (onnistuu automaattisesti se kyllä). Story Pointilla tästä tulis marginaalinen onnistuminen.

Voit Shimozakura kertoa mitä tässä käy.
afgranskar
player, 219 posts
Sun 29 Nov 2020
at 14:33
  • [deleted]
  • msg #95

Re: [OOC] Kappale 2

This message was deleted by the player at 11:48, Mon 30 Nov 2020.
Kertoja
GM, 504 posts
Sun 29 Nov 2020
at 18:43
  • msg #96

Re: [OOC] Kappale 2

Afgranskar, teksti on nyt OOC puolella. Onko se täällä "parkissa" vai menikö vaan väärään lankaan?
afgranskar
player, 220 posts
Mon 30 Nov 2020
at 11:47
  • msg #97

Re: [OOC] Kappale 2

In reply to Kertoja (msg # 96):

ihan vaan huti
Shimozakura
player, 294 posts
Tue 1 Dec 2020
at 14:22
  • msg #98

Re: [OOC] Kappale 2

Jaronil tahtoisi vaihtaa Hendillon kanssa sanasen lehmänkauppoihin liittyen, mutta ei ehdi ihan heti puhe-etäisyydelle. Puhukaa vaan Lankpethos-keskustelussa pois kaikken minkä tarvitsee ennen kuin aloitetaan se.
afgranskar
player, 223 posts
Tue 1 Dec 2020
at 15:54
  • msg #99

Re: [OOC] Kappale 2

Ellei Kertojalla ole kierrepalloja voidaan siirtyä siihen mun puolesta.
Kertoja
GM, 506 posts
Tue 1 Dec 2020
at 16:36
  • msg #100

Re: [OOC] Kappale 2

Ei ole kierrepalloja. Jatkakaa.
Kertoja
GM, 508 posts
Tue 1 Dec 2020
at 21:35
  • msg #101

Re: [OOC] Kappale 2

Kyllä tässä nyt jätän Shimozakura sulle päätöksen Turjon kohtalosta.

Jos jätät Turjon hakaansa, se teurastetaan huomenna, etkä saa sitä laumaasi ja omat henkesi ovat tyytymättömiä.
Jos taas pöllit sen, ollaan huomenna dilemman edessä. Ehkä esi-isille kelpaa joku satunnainen lammas sitten. Voin sen verran sanoa, että ei siitä mitään fataalia seuraa. Vaihtosonni on nyt poissa laskuista ton heiton myötä.

Aikas mehukas tilanne suoraan sanottuna. Mut päätös on nyt Jaronilin...
Shimozakura
player, 297 posts
Wed 2 Dec 2020
at 11:48
  • msg #102

Re: [OOC] Kappale 2

Musta tuntuu että Jarska ei ehkä voi lähteä vaarantamaan ulkopoliittisia suhteita esi-isänsä hengen vaatimusten takia. Siinä mitä Afgranskar sanoi aiemmin illuusioriimusta on vinha perä, ja Jaronil on opportunistinen ja illuusioriimuun kallellaan ammatin puolesta. Sillä on kuitenkin vahvana tuo harmoniariimu ja näkisin että se takaa että skaldimme on myös lopulta vastuullinen tyyppi joka ei voi noin vain kusta yhteisiin muroihin vain koska omaa rakkoa pakottaa.

Mä en pelaajana näe tässä hirveästi vaihtoehtoja, paitsi että sain just idean että sonnit voisi vaihtaa päikseen. Jos vaihdettava sonni on tuo Gossin härkä, niin parhaassa tapauksessa härkä uhrataan ilman että kukaan huomaa mitään, ja Gossi pysyy visusti hiljaa siitä että hänen kurja mullikkansa onkin vaihtunut yön aikana priimasonniin. Tappion sattuessakin on mahdollisuus että kalikka kalahtaa jonnekin muualle kuin Punanaudan nilkkaan.
afgranskar
player, 225 posts
Wed 2 Dec 2020
at 12:13
  • msg #103

Re: [OOC] Kappale 2

Minä tarjoan tähän nyt ratkaisuksi seuraavaa, mutta en laiskuuttani lähde kirjoittamaan siitä IC:hen ennen kuin kuulen suhtautumista. Ja joka tapauksessa tämän kuvion ehdotus olisi Hendrillon juonintataitojen venyttämistä äärimmilleen.

- Jaronil (avustettuna) varastaa Turjon ja mahdollisesti tuo Gossin härän aitaukseen tilalle.
- aamulla, kun rituaali on alkamassa, varkaus paljastuu
- Jaronil saapuu teatraalisesti sillä ratsastaen ja ilmoittaa löytäneensä "karanneen" Turjon
- Vaatii jollain verukkeella saada uhrata härän
- Näin se viettää lyhyen loppuelämänsä Jaronilin omaisuutena, vaikkei raha vaihda omistajaa
- Smaragdimiekat hölmistyvät enemmän kuin suuttuvat, vaikka syyllinen on ilmeinen
- eivät pääse rituaalissa tekemään pahojaan
- pikkupojan tunteet lepytellään kertomalla henkimaailman hommista ja Turjon autuaasta jatkosta siellä.
This message was last edited by the player at 12:15, Wed 02 Dec 2020.
Kertoja
GM, 509 posts
Wed 2 Dec 2020
at 13:03
  • msg #104

Re: [OOC] Kappale 2

Tässähän yritetään nyt kunnolla olla aiheuttamatta isompaa selkkausta, mikä on tietysti ihan jaloa. Mutta koko kysymys uhkaa kasvaa kokoaan isommaksi.

Voidaan järjestää niin, että Jaronil on se, joka uhraa härän rituaalissa ilman tuota vaihtoa ja varastamistakin. Tällöin miekat ovat toimittaneet sen ja toinen puoli tekee uhrauksen. Reilua. Lhankpenthos voi laittaa vähän arvovaltaansa peliin tämän saavuttamiseksi.

Ja mä kyllä jotenkin alun alkujaankin tulkitsin myös ratsun "vapauttamisen" henkimaailmaan sen pitämiseksi laumassa, vaikka sitten henkimaailmassa.

Ja voin nyt PJ:näkin vielä mainita, että mulla ei ole tässä mitään ketunhäntää kainalossa. Paitsi se, että en tavoittele taistelua kuolemaan asti, vaan ensimmäiseen vereen.
Shimozakura
player, 298 posts
Wed 2 Dec 2020
at 16:40
  • msg #105

Re: [OOC] Kappale 2

Eiku mä haluun just ton mitä afgranskar esittää! :D
Suggestion accepted.
afgranskar
player, 226 posts
Wed 2 Dec 2020
at 17:29
  • msg #106

Re: [OOC] Kappale 2

:) Tarkoitus ei ole työntää sanoja toisen hahmon suuhun, mutta kirjoitan nyt Hendrilloa aika supeasti siitä näkökulmasta että hän tarjoaa pari pistettä joista Jaronil sitten yhdistelee lontoon metrokartan laajuisen suunnitelman ja vielä kuvittelee Henkan tarkoittaneen vielä tätä kaikkea.

Sori nyt Kertoja mut tää jotenkin kutkuttaa.
Kertoja
GM, 510 posts
Thu 3 Dec 2020
at 07:23
  • msg #107

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Sori nyt Kertoja mut tää jotenkin kutkuttaa.


Ja sittenhän sitä pelataan! Voitte viedä tilannetta eteenpäin ja, edelleen, ton suunnitelman onnistumisesta ei tarvi heittää noppaa, se onnistuu.

Mutta, jos haluatte jännitystä elämään, voidaan heittää noppaa siitä, tuleeko jotain seurauksia tästä yöllisestä säädöstä. Esim. epäonnistumisella homma menee pitkäksi ja ne yöunet jää vähiksi (eli penalttia) tai onnistumisella jokin huomista taistelua auttava asia (eli bonusta huomiseen). Tää olis sit Group Simple Contest.
Shimozakura
player, 299 posts
Thu 3 Dec 2020
at 07:32
  • msg #108

Re: [OOC] Kappale 2

Just hyvä :)

Joo, sivuraiteille nyt lähdettiin mut eiköhän tästä päästä ihan kohtsilleen eteenpäin. Tartteeks mun heittää jotain vai pääseekö Jaronil uhraushommiin näillä puheilla?
This message was last edited by the player at 07:32, Thu 03 Dec 2020.
Kertoja
GM, 511 posts
Thu 3 Dec 2020
at 07:39
  • msg #109

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
Just hyvä :)

Joo, sivuraiteille nyt lähdettiin mut eiköhän tästä päästä ihan kohtsilleen eteenpäin. Tartteeks mun heittää jotain vai pääseekö Jaronil uhraushommiin näillä puheilla?


Siis pääsee joo tolla suunnitelmalla. Eli saat pidettyä omat henget tyytyväisinä ja Lhankpenthos puhuu huomenna Jaronilin uhraajaksi tämän "pelastettua" härän. Ei tarvi heittää siitä.

Jos haluatte heittää, niin sitten siitä, kuinka "kalliiksi" tämä yöllinen seikkailu tuleekaan.
Shimozakura
player, 301 posts
Thu 3 Dec 2020
at 07:51
  • msg #110

Re: [OOC] Kappale 2

Tekis mieli pyytää Hendrillolta augmenttia mutta toisaalta on ehkä kaikkien kannalta parempi jos tämän ei nähdä suoraan sekaantuvan asiaan. Ehkä mä vaan heitän. Jaronil ei ole mikään ansioitunut karjavaras joten puhtaalla avainsananalla menee, mutta näyttää siltä että onni on tällä kertaa myötä.
09:49, Today: Shimozakura rolled 10 using 1d20.  Karjavarkaus (Praxilainen Pol-Joni 13).

Jarskan idea on siis yksinkertaisesti viedä sonni kylän ulkopuolelle ja odottaa aamuun. Gossia olisi tietty kiva päästä näpäyttämään, mutta se ei nyt ole prioriteetti.
This message was last edited by the player at 07:52, Thu 03 Dec 2020.
Kertoja
GM, 512 posts
Thu 3 Dec 2020
at 08:07
  • msg #111

Re: [OOC] Kappale 2

Kysyn tässä kohtaa osallistuuko Hendrillo (entäs Hendstaval?!) tähän varsinaiseen suunnitelman toteutukseen? Eli ollaanko ryhmänä liikenteessä?

Laitan resistance-numeroksi 14.
afgranskar
player, 228 posts
Thu 3 Dec 2020
at 08:30
  • msg #112

Re: [OOC] Kappale 2

Fiktiomielessä Hendrillo tarjosi jo apuaan, joten olettaisin osallistuvan ellei Jaronil päättäväisesti estä. Riskinä varmaan se, että viekö hevostelu ja sen suunnittelu liikaa voimia huomista ajatellen. Shimozakura saa päättää mikä tuntuu kerrontaan hyvältä.
afgranskar
player, 229 posts
Thu 3 Dec 2020
at 08:31
  • msg #113

Re: [OOC] Kappale 2

Siis tuosta viimeisestä IC:stähän on kyllä hyvä leikata aamuunkin suoraan.
Kertoja
GM, 513 posts
Thu 3 Dec 2020
at 10:47
  • msg #114

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Siis tuosta viimeisestä IC:stähän on kyllä hyvä leikata aamuunkin suoraan.


Niin vois. Jos Shimozakurallekin ok, voin kyllä avata aamuun. Sen yön toiminnan vois sitten kertoa takaumana.
Shimozakura
player, 302 posts
Thu 3 Dec 2020
at 15:49
  • msg #115

Re: [OOC] Kappale 2

Skipataan vaan aamuun ja takaillaan. En toki tarkoittanut viedä Hendrillolta osallisuutta tässä seikkailussa, saa heittää.
afgranskar
player, 230 posts
Thu 3 Dec 2020
at 22:27
  • msg #116

Re: [OOC] Kappale 2

Olen härski metageimaaja ja koska nähdeäkseni augmentti ei voi hyödyttää jo saatua hyvää noppatilannetta, niin mitä tässä paiskomaan. Takaumassa tavataan :)
Kertoja
GM, 515 posts
Thu 3 Dec 2020
at 23:09
  • msg #117

Re: [OOC] Kappale 2


Kertoja rolled 18 using 1d20.  Jaronilin öinen lehmänvaihto 14.
Shimozakura rolled 10 using 1d20.  Karjavarkaus (Praxilainen Pol-Joni 13).


Noniin, käytännössä tämä temppu menee siis melko tyylipuhtaasti. Kirjoittele hahmolomakkeelle +6 bonus johonkin tulevaan karjavarkaus- tai henkijuttuun (tai voit toki ehdottaa mikä tämä Minor Victory muuten on).

Mielelläni kuulisin mitä silloin yöllä tapahtui sitten lopulta takaumana.

Haluaako afgranskar kuitenkin ensin kertoa Hendrillon kuulumiset ennen kuin skaldi ratsastaa uhrin paikalle? Ja meillä on vielä kuvaamatta miten Hendstaval kertoi sen oleellisen juourun (josta en ole vieläkään heittänyt) Hendrillolle.
Shimozakura
player, 303 posts
Fri 4 Dec 2020
at 14:31
  • msg #118

Re: [OOC] Kappale 2

Noniin, käytännössä tämä temppu menee siis melko tyylipuhtaasti. Kirjoittele hahmolomakkeelle +6 bonus johonkin tulevaan karjavarkaus- tai henkijuttuun (tai voit toki ehdottaa mikä tämä Minor Victory muuten on).

Eikös tämä minor victory ole lopulta se, että Jaronil saa kuin saakin sonnista haluamansa ja saa täytettyä isoisänsä toiveen. En mä tiedä tartteeko tästä sen kummempaa bonusta. Jos sellaisen haluaa välttämättä antaa niin pannaan se sille hengelle. Mut siis ei tarvii.

En vielä ehdi kirjoitella enempää tonne IC:hen. Menkää te muut vaan.
Kertoja
GM, 516 posts
Fri 4 Dec 2020
at 19:09
  • msg #119

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
Eikös tämä minor victory ole lopulta se, että Jaronil saa kuin saakin sonnista haluamansa ja saa täytettyä isoisänsä toiveen. En mä tiedä tartteeko tästä sen kummempaa bonusta. Jos sellaisen haluaa välttämättä antaa niin pannaan se sille hengelle. Mut siis ei tarvii.


Juu, lähdin kääntelemään ehkä liikaa tätä. Mennään tällä tulkinnalla eteenpäin.
Shimozakura
player, 305 posts
Tue 8 Dec 2020
at 13:04
  • msg #120

Re: [OOC] Kappale 2

Kerroin nyt Jaronilin paikalle että saadaan homma eteenpäin.
Kertoja
GM, 518 posts
Wed 9 Dec 2020
at 19:46
  • msg #121

Re: [OOC] Kappale 2

Voit Shimozakura kertoa siitä uhrauksesta. Mä voin sit vähän selittää siitä vielä vanhuksien reaktiot.

Ja sit päästään tappeluun!
Shimozakura
player, 307 posts
Thu 10 Dec 2020
at 14:34
  • msg #122

Re: [OOC] Kappale 2

Mä vähän niinkuin vahingossa aloitin taistelun, mutta menikö tää liian nopeasti? Jos meni niin otetaan toi viimeinen lauseeni pois IC:stä.
Kertoja
GM, 519 posts
Thu 10 Dec 2020
at 15:34
  • msg #123

Re: [OOC] Kappale 2

In reply to Shimozakura (msg # 122):

Mä heitän tohon viel yhen jutun myöhemmin, kun pääsen koneelle. Ei tarvi poistaa mitään. Tapoihin kuulunee tutkia uhrieläimen sisälmykset, jos haluat muokata oman tekstisi tähän suuntaan vielä. Lhankpenthos ja se smaragdimiekka tutkii ne suolet vielä.
Kertoja
GM, 521 posts
Thu 10 Dec 2020
at 22:48
  • msg #124

Re: [OOC] Kappale 2

Nyt on kello niin paljon, että jatkan huomenna.
Kertoja
GM, 522 posts
Fri 11 Dec 2020
at 08:47
  • msg #125

Re: [OOC] Kappale 2

Tämä kaksintaistelun long contest vois nyt alkaa.

Millä kyvyllä Hendrillo nyt taistoon käykään? Siitä käärmehengestä tuli se +6.
Story pointeja on käyttämättä se 3.
Johonkin väliin se Hendstavalin augment...

Rostakus on paha taistelija, vaikka vähän krapulassakin. Vastus on 18M.

Tavoite on varmaankin voittaa kaksintaistelu ja oikeudet luolastoon yms. Oisko toissijaisina juttuina maineasiat tai vastaavat? Eli kuinka urhoollisesti tai "siististi" Hendrillo pestinsä hoitaa.

Muut muistakaa Assist ja heittäkää kommentteja väliin taistelun tuoksinnassa.
Kertoja
GM, 523 posts
Fri 11 Dec 2020
at 08:48
  • msg #126

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 13 using 1d20.  Rostakus kaksintaistelussa 18M.

Heitin jo Rostakukselle nopankin.
afgranskar
player, 233 posts
Fri 11 Dec 2020
at 17:48
  • msg #127

Re: [OOC] Kappale 2

No mä pohjustelin tuohon tekstiin sitä Maan puolustajaa.

Oliko se nyt niin että yksi augmentti tähän sallitaan tuon bonuksen lisäksi? Ja se tulee joko muilta tai itseltä?
Kertoja
GM, 525 posts
Sat 12 Dec 2020
at 21:59
  • msg #128

Re: [OOC] Kappale 2

Se ajatus oli (jäiköhän jotenkin epäselväksi), että kaikki bonukset tähän taisteluun olis kerätty aikaisemmista tapahtumista (se maanoitien setti +6 ja Hendstavalin hevosmiesten tietotoimisto, heti ku otat kiinni siitä).

Nythän Jaronilin bonus (eli kolmas bonus) vähän niinku uupuu vielä tästä ajatuksesta. Tehdään niin, että vielä yks augmentti siis (kun kolme meinasin alunperinkin). Keneltä vaan sopii tässä vaiheessa...
Shimozakura
player, 308 posts
Sun 13 Dec 2020
at 07:10
  • msg #129

Re: [OOC] Kappale 2

Mä olin ajatellut pedata aiemmilla toimillani assistia augmentin sijasta, mut voidaan siis tehdä niin että Jarska on valanut väkijoukkoon uskoa Hendrillon voittoon ja tarjoaa jonkinlaisen katsomobonuksen.

09:08, Today: Shimozakura rolled 20 using 1d20.  Jarska on lämpännyt Punanautoja cheerleadaukseen. Hyvä tarina 18.
...ikävä kyllä näyttää siltä että ainoat jotka jakavat Jaronilin optimismin ovat mahdollisesti klaanin hevoset ja pari karitsaa :/
afgranskar
player, 234 posts
Sun 13 Dec 2020
at 15:59
  • msg #130

Re: [OOC] Kappale 2

Ehkä eivät pitäneet sonnin kanssa sekoilusta?
Kertoja
GM, 526 posts
Sun 13 Dec 2020
at 17:33
  • msg #131

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 13 using 1d20.  Jaronilin augment 14.

No se augment on Major Defeat eli ehkä se sonnirituaali (hyvä heitto afgranskar) olisi pitänyt hoitaa jotenkin perinteisemmin.

Voidaan tuoda tämä kerrontaan mukaan.
Gagarin
player, 119 posts
Sun 13 Dec 2020
at 22:16
  • msg #132

Re: [OOC] Kappale 2

Hendstaval voisi huudella jotain Rostakuksen keihään jäykkyydestä? Kerran muistaakseni aiheesta heitin, eli kun käytiin kapakeille levittämässä juoruja. Hyvään väliin heitetty veistely saattaisi irrottaa yleisöstä häiritseviä hörähdyksia.
Shimozakura
player, 309 posts
Mon 14 Dec 2020
at 10:08
  • msg #133

Re: [OOC] Kappale 2

Afgranskar saa puolestani kertoa tän Jarskan failin, en ehkä nyt tiedä miten sen toisin itse mukaan.
Kertoja
GM, 527 posts
Mon 14 Dec 2020
at 12:29
  • msg #134

Re: [OOC] Kappale 2

Ei onnaa augmentit. Gagarin, tuo huutelu vois olla sopivaan kohtaan Assist, eli pisteiden vähentäminen.

Laskelmieni mukaan Hendrillon tavoitenumero nyt ekalle kierrokselle olisi:
Maan puolustaja: 3W + 6 (käärmehenki) eli 9W

Eiköhän heitetä eka kierros alta pois.
afgranskar
player, 235 posts
Mon 14 Dec 2020
at 15:18
  • msg #135

Re: [OOC] Kappale 2

meh
Kertoja
GM, 528 posts
Mon 14 Dec 2020
at 15:30
  • msg #136

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
meh


afgranskar rolled 15 using 1d20.  Maan puolustaja + bonus.
Kertoja rolled 13 using 1d20.  Rostakus kaksintaistelussa 18M.

Viittanet tähän?

Ensimmäinen kierros menee tyylipuhtaasti Rostakukselle.

Tilanne on:
Hendrillo - Rostakus
2         -   0

Kertoja
GM, 530 posts
Mon 14 Dec 2020
at 15:41
  • msg #137

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja:
Hän kääntyy kädet levällään huudattamaan omiaan itsevarmasti huutamalla korkean kiekaisun.


Kuvitelkaa Ric Flair parhaina päivinään.

Innostuin jo kuvailemaan ton. Mut olisitko halunnut Story Pointin (tai Hero Pointin) käyttää?
Ja Hendrillon reaktio ja ajatukset ois kiva kuulla myös. Mun mielestä muutkin voi jotenkin kommentoida taistelun etenemistä yleisöstä käsin.
afgranskar
player, 236 posts
Mon 14 Dec 2020
at 17:17
  • msg #138

Re: [OOC] Kappale 2

En käytä vielä.
Kertoja
GM, 532 posts
Tue 15 Dec 2020
at 08:47
  • msg #139

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 20 using 1d20. Rostakus kaksintaistelussa 18M.

Jaha! Olisko Hendrillon palautuksen paikka...
afgranskar
player, 238 posts
Tue 15 Dec 2020
at 09:32
  • msg #140

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
11:29, Today: afgranskar rolled 6 using 1d20.  Kierros kaksi.


Siltä vaikuttaa. Nyt olisi kerronnallisesti oikein hyvä paikka Hendstavalin sivuheitolle, sanon vaan...
This message was lightly edited by the player at 09:32, Tue 15 Dec 2020.
afgranskar
player, 239 posts
Tue 15 Dec 2020
at 09:33
  • msg #141

Re: [OOC] Kappale 2

OT: hupaisasti tänään RQ-pelin olisi tarkoitus kulminoitua kaksintaisteluun naapuriklaanin mulkkua vastaan, tämä oli kuitenkin 100% pelaajan idea ja toivomus eikä täältä matkittu.
Kertoja
GM, 533 posts
Tue 15 Dec 2020
at 09:42
  • msg #142

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
OT: hupaisasti tänään RQ-pelin olisi tarkoitus kulminoitua kaksintaisteluun naapuriklaanin mulkkua vastaan, tämä oli kuitenkin 100% pelaajan idea ja toivomus eikä täältä matkittu.


Taitaa olla haluttu teema...

Siis tulos oli Major Victory.

Tilanne on:
Hendrillo - Rostakus
    2     -   3


Tämä onnistuminenhan oli nyt aika vahvasti sen maahengen bonuksen ansiota (3 -> 9). Voit kuvailla miten homma etenee.

afgranskar:
Nyt olisi kerronnallisesti oikein hyvä paikka Hendstavalin sivuheitolle, sanon vaan...


Meillä on vielä se Hendstavalin huhu käsittelemättä. Gagarin, aktivoidaanko se nyt?
Kertoja
GM, 534 posts
Thu 17 Dec 2020
at 11:15
  • msg #143

Re: [OOC] Kappale 2

Mites... afgranskar voi kertoilla mitä Rostakukselle tapahtuu.
afgranskar
player, 240 posts
Thu 17 Dec 2020
at 14:48
  • msg #144

Re: [OOC] Kappale 2

Jäin odottamaan haluaako Gagarin kertoilla tuota tietotoimistoa, mutta voin jatkaa sillä oletuksella, että toimiston kuiskaukset ovat Henrillon korviin ehtineet?
Shimozakura
player, 310 posts
Fri 18 Dec 2020
at 22:06
  • msg #145

Re: [OOC] Kappale 2

Mene mun puolesta vaan eteenpäin. Jos kerrot tilanteeseen mukaan jonkinlaista kansansuosiota niin voisin koittaa tehdä Jaronililla assistin seuraavaksi.
Gagarin
player, 120 posts
Fri 18 Dec 2020
at 23:47
  • msg #146

Re: [OOC] Kappale 2

Mennään ihmeessä eteenpäin. Hendstaval karjahtaa siitä, onko Rostakus varma ettei keihäs lerpahda kesken kaiken jos Hendrillo näyttää olevan tosissaan pulassa.
Gagarin
player, 121 posts
Sun 20 Dec 2020
at 10:12
  • msg #147

Re: [OOC] Kappale 2

Eikun Hendrillohan on jo saanut kaksi täppää! Välihuutelut IC:llä ja nopenheitto generaattorissa.

Edit: Heitin Ovelalla, tarkoitus on vähentää "vauriota" Hendrillolta viemällä Rostakuksen huomio muualle.
This message was last edited by the player at 10:16, Sun 20 Dec 2020.
Kertoja
GM, 535 posts
Sun 20 Dec 2020
at 15:35
  • msg #148

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 3 using 1d20.  Hendstaval assist Hendrillolle 14.
Gagarin rolled 7 using 1d20.  Hendstaval huutelee rivouksia hämätäkseen Rostakusta. Ovela 2W.


Eli yhden pisteen assist. Eli Hendrillolta lähti yksi RP pois.

Tilanne on:
Hendrillo - Rostakus
    1     -   3



Ei ole afgranskar ehtinyt nyt vielä kuvailemaan (voin mäkin kyllä tehdä), mutta tämähän voi vielä aiheuttaa sen yhden hämääntymisen lisää Rostakukselle ja sitten se käärmehenki toimii. Hendrillo on tämän jälkeen vahvasti niskan päällä.
afgranskar
player, 242 posts
Sun 20 Dec 2020
at 16:53
  • msg #149

Re: [OOC] Kappale 2

Saatoin hiukan innostua, voin tonettaa alaskin päin. Sisäisiä verenvuotoja ei kuitenkaan lasketa tappioksi...
Shimozakura
player, 311 posts
Mon 21 Dec 2020
at 08:06
  • msg #150

Re: [OOC] Kappale 2

Uuh, nyt hotsittais augmenttaa Jarskalla ja kehittää joku luritus väkijoukon laulettavaksi. Pretty please? Heitän jo noppaakin valmiiksi (ignoroikaa jos ootte kielteisiä).

10:05, Today: Shimozakura rolled 14 using 1d20.  Jaronil cheerleadaa. Skaldi 17.
Kertoja
GM, 537 posts
Mon 21 Dec 2020
at 11:20
  • msg #151

Re: [OOC] Kappale 2

Hyvin rullaa taistelun kerronta.

Ensinnäkin, heitin nyt (viimein) sen Hendstavalin tietotoimiston, kun se nyt tuli kerronnassa esiin. Tulos oli Major Defeat. Tällä kertaa hevosryöväreiden jutut ei ollu siis tiedon väärttejä. Sivumennen sanoen, tykkään tästä Hendstavalin puolesta.

Toisekseen, joudun kyllä nyt epäämän augmentin tähän väliin, sori. Aika monta bonus- ja augment-tilaisuutta on tarjottu. Lisäksi SP:tä on käyttämättä. Näiden käyttöä voidaan kyllä kertoa sitten esim. tällaisilla tms.
Eli assistit on nyt edelleen sallittuja tämän taistelun aikana vielä. Ja SP:t.

Jatketaas, heitän Rostakukselle seuraavan heiton.
Kertoja
GM, 538 posts
Mon 21 Dec 2020
at 11:22
  • msg #152

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja rolled 2 using 1d20.  Rostakus kaksintaistelussa, 3. kierros 18M.

Lähellä oli kriittinen... Nyt on tilaisuus Hendrillolla vahvistaa asemia.
afgranskar
player, 243 posts
Mon 21 Dec 2020
at 11:47
  • msg #153

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
13:40, Today: afgranskar rolled 5 using 1d20.  Hendrillo: Maan puolustaja, rundi 3 9M.


Oliskos tässä nyt story pointilla katkon mahdollisuus suorastaan?
Shimozakura
player, 313 posts
Mon 21 Dec 2020
at 19:57
  • msg #154

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
Toisekseen, joudun kyllä nyt epäämän augmentin tähän väliin, sori. Aika monta bonus- ja augment-tilaisuutta on tarjottu.


No worries, se ei haittaa, mutta olin jo miettynyt laulun valmiiksi ja muutenkin pelkäänpä että punanautalaisten kuoroa on vaikea pidätellä tämän enempää. Täältä tulee, kiitos ja anteeksi :D

(Lurituksella ei siis tartte olla mitään pelimekaanista vaikutusta, halusin vaan tuoda sen esiin ns. cännissä & läbällä.)
This message was last edited by the player at 19:58, Mon 21 Dec 2020.
afgranskar
player, 244 posts
Mon 21 Dec 2020
at 20:05
  • msg #155

Re: [OOC] Kappale 2

Smaragdeille :D näin mitä teit siellä!
Shimozakura
player, 314 posts
Mon 21 Dec 2020
at 20:25
  • msg #156

Re: [OOC] Kappale 2

Kai huomasit myös kakkossäkeistön miekkaviittauksen samassa hengessä :P
Kertoja
GM, 539 posts
Mon 21 Dec 2020
at 22:16
  • msg #157

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Oliskos tässä nyt story pointilla katkon mahdollisuus suorastaan?


No itse asiassa olis, joo. Koko taistelun lopputulos olis minor victory silloin. SP:n käyttö tarkoittais, että jokin ulkopuolinen tekijä aiheuttaa/auttaa Hendrillon voitton ja Rostakukselle voi jäädä vähän paha maku suuhun...

Mulla olis takataskussa tähän suurempaan tarinaan sopiva tekijä, jos päätät SP:llä tämän päättää.
Kertoja
GM, 540 posts
Mon 21 Dec 2020
at 22:18
  • msg #158

Re: [OOC] Kappale 2

Ja kultaa IC:ssä! Skaldi hoitaa työnsä.
afgranskar
player, 245 posts
Tue 22 Dec 2020
at 06:29
  • msg #159

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
Kai huomasit myös kakkossäkeistön miekkaviittauksen samassa hengessä :P


No toki :)


quote:
SP:n käyttö tarkoittais, että jokin ulkopuolinen tekijä aiheuttaa/auttaa Hendrillon voitton


Tää oli mulle uutta tietoa - olin ollut siinä käsityksessä että Hero Pointit on puhtaasti metaelementti eikä vaikuta narratiiviin kuin onnistumisen asteena, mutta onko QW:ssa tästä jotain uutta näkemystä? (En, äkkiseltään, jotenkin tykkää ajatuksesta, jos sellaisen käyttö jotenkin aina "halventaa" saadun voiton arvoa. Kyllä mulle toimii oman hahmon jatkuva lievä ironisointi mutta jos iso konflikti ratkeaa lähes kokonaan hänestä huolimatta eikä johtuen on se vähän meh.)
Kertoja
GM, 541 posts
Tue 22 Dec 2020
at 17:43
  • msg #160

Re: [OOC] Kappale 2

In reply to afgranskar (msg # 159):

Piti oikein kaivaa sääntökirjat esiin ja tutkia mistä olen tällaisen ajatuksen saanut päähäni...

HeroQuest Glorantha s.60:
The expenditure of a Hero Point represents that moment in a story where the protagonist pushes himself to the limit, marshals previously untapped reserves, or pulls a rabbit out of his hat. Strive to make this as exciting a moment in your game as it would be in the equivalent fiction. Describe exactly what extraordinary thing you’re doing to bolster your use of the ability at hand. One useful approach is to look at your character sheet for other abilities you might be using to bolster this one, as if you were performing an augment (see page 102). When stuck for a solution, feel empowered to describe outside forces acting on your hero, making him the beneficiary of good fortune or convenient coincidence. Wherever you reach for inspiration, be creative and play up your big moment.


Tässähän ei tosiaan ole tuollaista ulkopuolisen vaikutuksen linjausta. QuestWorldin tänhetkinen teksti:

QuestWorlds SRD:
Story points mirror the ability of heroes in these genres to "cheat death", or "escape with one bound".

Normally, your GM should ensure that defeat takes the story for your PC in an interesting new direction. Unlike some games, where your goal is to win against challenges set by the GM, in a storytelling game your goal is to tell a good story together. Just as in fiction the protagonist can suffer all sorts of reversals, so in a storytelling game, your PC should suffer all sorts of adversities before they triumph (or meet their tragic end). As a result, we recommend against the tendency to 'buy off defeat' with story points in the middle of the story. Instead, use story points when defeat would damage the conception of the character that you have been building during the story, or lead to an unsatisfactory climax to the story.


QW painottaa tässä enemmän sitä, että "häviö on ok". Mut eipä tuossakaan sitä ulkopuolisen linjausta ole.

Mulla on käyny varmaan niin, että olen joskus jossain kuullut Robinin käyttävän esimerkkinä tilannetta, jossa sankaria ammutaan jostain ja ohiajava auto pysäyttää luodin. Eli see ohiajava auto on se HP. Sitten olen vahvistanut, että HP pitää tuoda narraatioon ja siitä jäänyt jotenkin ajattelu, että se on jotain "ulkopuolista".

Siispä, korjaanpa ajattelustani tämän vinoutuneen näkemyksen nyt. SP:n käyttö ei tarvitse olla ulkopuolinen tekijä vaan voi kummuta sankarista (Hendrillo tässä tapauksessa) itsestään, kuten tuossa HQ:n sääntötekstissä lukeekin. Mutta mielestäni tuodaan narratiiviin kuitenkin (mikä sekin lukee tuossa HQ:n tekstissä).

Sen voi tässäkin tuoda niin, että se ei halvenna Hendrillon voittoa. Hendrillo kaivaa jostain sen voiman, jolla päihittää Rostakuksen tms. Mun pointti oli sinne päin, että Rostakukselle (ei kuitenkaan yleisölle) jäis vähän paha maku. Ehkä Complete Victory tai sillee tois myös Rostakuksen kunnioituksen. Se on kuitenkin pahemmanlaatuinen mulkku...
afgranskar
player, 246 posts
Tue 22 Dec 2020
at 22:36
  • msg #161

Re: [OOC] Kappale 2

En ehtinyt lisätä että jos näin oltaisiin menty niin ei siinä mitään; mutta toki linja on hyvä tietää.

Jktp tässä kohtaa käyttäisin sen pinnan, koska panos/vaste-suhde on niin oiva.

Ja olen koko ajan lähestynyt tätä taistelua ja hahmoani niin, ettei hällä ole jakoja teknisten soturitaitojen puolesta, mutta saattaa kanavoida jotain isompaa kauttaan.

Siltä kannalta voin jatkoakin kirjoitella, ajatuksena että käärmehengen lisäksi itse Maa on Rostakukseen pahastunut.

Eli Hendrillon suulla tuotaisiin (myös omalle klaanille, joka ei voi tästä asiasta pitää) tietoon että mies on (ainakin jossain määrin) "kirkonkirouksessa". Siinä olisi kaunaakin kannettavaksi (joka nyt oli muutenkin selviö kun ei tappohommiin päästy).

Miltä toi kuulostaa.
Kertoja
GM, 542 posts
Wed 23 Dec 2020
at 06:23
  • msg #162

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Miltä toi kuulostaa.


Kuulostaa hyvältä. Tosta syntyy tarinaa.

Unohdin mainita, että toi SP vois olla myös toi Jarskan pilkkalaulu, jolloin se on jo kerronnassa. Mutta jätän valinnan nyt pelaajalle.

Tohon IC sopis joku Rostakuksen toiminta vielä ennen Hendrillon ratkaisevaa iskua. Oliko jotain ajatusta missä tilanteessa se tapahtuisi?
Shimozakura
player, 315 posts
Wed 23 Dec 2020
at 14:55
  • msg #163

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
Unohdin mainita, että toi SP vois olla myös toi Jarskan pilkkalaulu, jolloin se on jo kerronnassa. Mutta jätän valinnan nyt pelaajalle.


Maankirous kuulostaa imho paremmalta. Pilkkalauluja nyt on kolmetoista tusinassa :)

Tämän tiimoilta tulee muisteltua erästä aikanaan pelaamaani legendaarista Nobilis-kamppista jossa yksi hahmoista oli aavikkofibaisen imperaattorimme Nabrassal II:n puhuja. Aina kun Nabrassal halusi antaa käskyläisilleen eli meille jonkin paskanmystisen infodumpin niin puhujan suusta alkoi valua valtoimenaan hiekkaa ja sitten sitä tekstiä tuli. En tosin ehdota ihan samanlaista meininkiä – suupielestä puskevat mutapaakut tuskin ylevöittäisivät tilannetta ihan samalla tavalla :D
afgranskar
player, 247 posts
Wed 23 Dec 2020
at 15:11
  • msg #164

Re: [OOC] Kappale 2

Nobilis :O Onko joku siis keksinyt miten sitä pelataan :)
Shimozakura
player, 316 posts
Wed 23 Dec 2020
at 15:17
  • msg #165

Re: [OOC] Kappale 2

Meidän PJ on sydämeltään rope-devaaja ja päädyimme pelaamaan muokatuilla kevyt-säännöillä jättäen suurimman osan systeemistä kesannolle. Syväsukellukset sääntökirjaan toivat aina reiluhkosti sanity-lossia joten ihan hyvä niin... :D
afgranskar
player, 248 posts
Wed 23 Dec 2020
at 17:00
  • msg #166

Re: [OOC] Kappale 2

Siis mulla on ollut se valkonen kahvipöytäkirja hyllyssä 20 vuotta ja muistaakseni ei settingissäkään ollut päätä tai häntää vaan semmoinen "helvetisti kaikkea" touhu josta jäi epäselväksi mitä tässä pitäis oikein tehdä. Ja kuitenkaan ei voi olla tykkäämättä näistä kuten Amber, Nephilim ja sitten tämä Nobilis.
Shimozakura
player, 317 posts
Wed 23 Dec 2020
at 18:14
  • msg #167

Re: [OOC] Kappale 2

Siinä on mielenkiintoiset faktiot. Tyyliin Helvetin asenne että kaikki on tänne tervetulleita ja rakastettavia sellaisina kuin ovat. Hyvää shittiä siitä saa aikaan kunhan heittää systeemillä vesilintua.
afgranskar
player, 249 posts
Wed 23 Dec 2020
at 20:46
  • msg #168

Re: [OOC] Kappale 2

Lähinnä olen siis kateellinen siitä, että löytyy ryhmän verran porukkaa joka pystyy lähtemään esim. Nobilikseen.

No, OT sikseen, koitan saada puserrettua taisteluun finaalin kohta.
Kertoja
GM, 544 posts
Sun 27 Dec 2020
at 15:34
  • msg #169

Re: [OOC] Kappale 2

Hyvä lopetus taistelulle!

Tuli vähän joulutaukoa, mutta alkaa toi Vaarasaari oleen taputeltu. Jos tulee vielä jotain IC:tä niin antaa mennä. Eiköhän me päätellä tämä vielä jonkinlaiseen juhlaan Tormaktinkylässä tms.
This message was last edited by the GM at 15:35, Sun 27 Dec 2020.
Shimozakura
player, 319 posts
Sun 27 Dec 2020
at 21:57
  • msg #170

Re: [OOC] Kappale 2

Haluan vielä muistuttaa että Hendrillolla on halutessaan mahdollisuus parting shotiin, eli tiristää tilanteesta tai Rostakuksesta vielä jotain irti. Tappiolla Rostakus saa osan lämästään anteeksi ja taistelu jatkuu.
afgranskar
player, 251 posts
Mon 28 Dec 2020
at 13:04
  • msg #171

Re: [OOC] Kappale 2

Kiitos, mutta ei kiitos :)

Mikäs tässä nyt muuten oli voiton aste, ja onko sillä jotain merkitystä?

edit. IC:n kysymys on tarkoitettu retoriseksi, jos joku haluaa jatkaa, niin siitä vaan, mut mun puolesta voidaan myös leikata eteenpäin.
This message was last edited by the player at 13:11, Mon 28 Dec 2020.
Shimozakura
player, 322 posts
Wed 30 Dec 2020
at 14:26
  • msg #172

Re: [OOC] Kappale 2

Jaronil haluaisi kerrankin toimia niin kuin harmoniariimussa väkevän henkilön tulee, ja käyttää Farandarin ja tämän lemmityn tulevaa liittoa keinona hieroa vähän rauhaa klaanien välille (koska tokihan klaanin rengas liiton hyväksyy, asiahan lienee jo käsitelty... köh köh).

Mitäpä Gagarin sanot tähän? Miten Hendstaval suhtautuu Jarskan aikeisiin mennä veljeilemään vihollisen kanssa? Voidaan jopa heittää noppaa jos haluat.

Ja siis vaikka Hendrillolla on tällä hetkellä kädet täynnä työtä niin tervetuloa mukaan, tarkoitus ei ole sulkea päivänsankaria ulos bileistään.
Kertoja
GM, 545 posts
Thu 31 Dec 2020
at 08:52
  • msg #173

Re: [OOC] Kappale 2

afgranskar:
Mikäs tässä nyt muuten oli voiton aste, ja onko sillä jotain merkitystä?


Tuomitsin tämän nyt Minor Victoryksi. Periaatteessa climactic-sääntöjen mukaan kyseessä olisi Major, mutta tämä oli vähän tällainen välitilinpäätös Rostakuksen kanssa, eli mennään rising actionina. Kuulemme hänestä vielä...

Ja sääntöteknisesti siis 5-1 ero on 4, eli juurikin Minor (tai uusimpien QW-sääntöjen mukaan ns. "rank 1" lopputulos).

Tästä ei tule mitään jatkuvia bonuksia sankareilla vaan kunniallinen voitto ja siitä seuraavat vaikutukset on riittävä palkinto itsessään. Klaanin statseihin lisään Magic-arvoon +3, kun Wendla on nyt vähän enemmän Punanaudan puolella.
Kertoja
GM, 546 posts
Thu 31 Dec 2020
at 09:01
  • msg #174

Re: [OOC] Kappale 2

Shimozakura:
Jaronil haluaisi kerrankin toimia niin kuin harmoniariimussa väkevän henkilön tulee, ja käyttää Farandarin ja tämän lemmityn tulevaa liittoa keinona hieroa vähän rauhaa klaanien välille (koska tokihan klaanin rengas liiton hyväksyy, asiahan lienee jo käsitelty... köh köh).


Kertojalta tulee yläpeukkua tälle. Eiköhän tuolta löydy smaragdimiekkoja, joiden kanssa yrittää jotain. Esimerkiksi se smaragdimiekkojen kylänvanhin vois olla kiinnostava tyyppi ja tietääkin kaikenlaista. Miekkojen päällikkö ei ollut paikalla. Kirjasta löytyy lisää NPC:tä, jos haluaa nostaa jonkun tapetille tässä kohtaa.

Yleisesti klaanipolitiikasta Broddihan julkisesti toivoo ja ajaakin rauhaa punanautojen ja miekkojen välille. Kangharl taas on aika syvällä kostonhimoissaan ja on vähän niinkuin Broddin vastavoima tässä.

Odottelen nyt IC:tä pelaajien toimesta, vielä.
afgranskar
player, 253 posts
Sat 2 Jan 2021
at 15:52
  • msg #175

Re: [OOC] Kappale 2

Ehkä tuossa voisi vähän splitata kerrontaa. Hendrillo sai kyllä hyvin jo parrasvaloa.
Gagarin
player, 125 posts
Wed 6 Jan 2021
at 08:46
  • msg #176

Re: [OOC] Kappale 2

quote:
Mitäpä Gagarin sanot tähän? Miten Hendstaval suhtautuu Jarskan aikeisiin mennä veljeilemään vihollisen kanssa? Voidaan jopa heittää noppaa jos haluat.


Mennään ihmessä. Mitäs sanot jos saadaan konflikti siitä, mennäänkö vakoilemaan vai pyyteettömästi hieromaan rauhaa? Hendstaval tietysti tulkitsee että mennään joko ilkkumaan hävinneille tai urkkimaan niiden asioista. Voitaisiin pelata konfliktin ratkaisu vaikka kiusallisena keskusteluna Smaragdimiekkojen jo ollessa kuulolla.

Sotaisana klaanina oletan että hevonsmiesten tietotoimistoa / maantierosvoja pyörii heidän leirinsä liepeillä. Hendstaval voisi mennä myös kiittelemään mehevästä juorusta, vaikka ilmeisesti se olikin täysin vailla totuuspohjaa.
Shimozakura
player, 323 posts
Wed 6 Jan 2021
at 22:04
  • msg #177

Re: [OOC] Kappale 2

Joo, tää on hyvä. Kaikki alkaa hyvin mutta sitten homma alkaa mennä väärään suuntaan ja joudutaan tekemään ex tempore keskustelua prioriteeteistä :D

Veikkaan että se kylänvanhin on varmaan ihan hyvä juttukaveri. Pallo PJ:llä.
This message was last edited by the player at 22:07, Wed 06 Jan 2021.
afgranskar
player, 254 posts
Fri 8 Jan 2021
at 07:40
  • msg #178

Re: [OOC] Kappale 2

Gagarin:
mehevästä juorusta, vaikka ilmeisesti se olikin täysin vailla totuuspohjaa.


No sillä nyt ei ole mitään väliä! Sitä paitsi, taistelun jälkeen voi tilanne olla se, että kyse olikin ennustuksesta, ei juorusta.
Kertoja
GM, 548 posts
Fri 8 Jan 2021
at 12:45
  • msg #179

Re: [OOC] Kappale 2

Oletin, että marssitte sinne leiriin muina miehinä paikalle. Jos haluatte hiippailla tms. niin retconnataan.

Esittelin tässä myös Korlmhyorin (s. 102), joka ei teidän muistikuvien mukaan ollut siellä kaksintaistelussa, ainakaan näkyvästi, paikalla. Ehkä on hyvä, että hän ja Kangharl eivät kohtaa.

Siitä vastaanottajasta pääsee läpi heittämällä, jos olitte sinne vanhimman juttusille menossa. Tuo "vanhin" on muuten Arndbord Valkojalka, miekkojen renkaassa ja Lhankor Mhy -pappi. Hendstaval voi tietää tai olla tietämättä hänestä.
Kertoja
GM, 549 posts
Mon 11 Jan 2021
at 07:56
  • msg #180

Re: [OOC] Kappale 2

Gagarin:
Tuo valkopartainen kuikelo tuolla on Korlmhyor Vikkelä.


Tarkennettakoon, että Korlmhyor jutteli sen valkopartaisen kanssa. Valkopartainen on siis Arnbord Valkojalka.
Shimozakura
player, 325 posts
Mon 11 Jan 2021
at 10:25
  • msg #181

Re: [OOC] Kappale 2

Heitä vaan tämä Gagarin.
Kertoja
GM, 552 posts
Thu 14 Jan 2021
at 16:28
  • msg #182

Re: [OOC] Kappale 2

Sori, tuli vähän taukoa. Vastailen nyt nopeammin...
Kertoja
GM, 554 posts
Sun 17 Jan 2021
at 11:39
  • msg #183

Re: [OOC] Kappale 2

Onpas se Arnbord nihkeä kaveri... Mut sivulla 100 on kuvattu noi Duruvan ja Kallesra smaragdimiekoista. Jos tää nyt oli se tieto, mitä tulit tästä hakemaan?
Shimozakura
player, 328 posts
Sun 17 Jan 2021
at 21:12
  • msg #184

Re: [OOC] Kappale 2

Joo, tää käy oikein hyvin. Just hyvää nihkeilyä :)

Kohtaus voi mun puolestani loppua tähän ellet Gagarin halua jatkoa. Luulisin että kun molempien hommat on täällä tehty voimme etsiytyä Hendrillon seuraan. Tämän rauhankaksikon kanssa pitää jutella jossain kohtaa, mutta en tahdo vohkia heti ruutuaikaa toisella soolokohtauksella.
This message was last edited by the player at 21:18, Sun 17 Jan 2021.
Gagarin
player, 128 posts
Mon 18 Jan 2021
at 07:01
  • msg #185

Re: [OOC] Kappale 2

Voidaan mun puolesta mennä eteenpäin. Hendstaval on käynyt kiittelemässä hevosmiesten tietotoimiston ja Jaronilkin saadaan ehjänä ulos. Reissu on siis ollut menestys.
Kertoja
GM, 555 posts
Tue 19 Jan 2021
at 07:12
  • msg #186

Re: [OOC] Kappale 2

Mulla alkaa olee Vaaralinnakkeen osalta langat päätelty. Olisin itse hyppäämässä reippaan viikon ainakin eteenpäin (seuraava luku siis). Toisaalta kiinnostais kyllä vielä kuulla ns. jokin juhliva häivytys mustaan. Eikös tätä voittoa kuitenkin juhlita? Voidaan seuraavan luvun aluksi sit muistella seuraavan aamun kohmelot yms.
afgranskar
player, 255 posts
Tue 19 Jan 2021
at 07:17
  • msg #187

Re: [OOC] Kappale 2

^ Tuota voi kirjoitella mut kiinnostaisi sitä varten hiukan klaanin napahenkilöiden reaktiot voittoon. Onko Broddi esim. yksiselitteisen hyvillään.
Kertoja
GM, 556 posts
Tue 19 Jan 2021
at 17:23
  • msg #188

Re: [OOC] Kappale 2

In reply to afgranskar (msg # 187):

Ehdottomasti. Hyvä pointti. Kirjoittelen pian. Geo on varmaankin luonteva juhlapaikka.
Kertoja
GM, 558 posts
Wed 20 Jan 2021
at 07:13
  • msg #189

Re: [OOC] Kappale 2

Gagarin Thu 22 Aug 2019:
Poikani Jarstak on muuttanut Broddin tupaan niin meillä olisi tilaa.


Otin muuten esiin myös Jarstak Harjasparran, Hendstavalin pojan, joka on sivumennen mainittu prologissa, mutta ei ole vielä muuten ollut esillä hirveästi. Ettei vaan unohdu tämä yhteys.
afgranskar
player, 257 posts
Mon 25 Jan 2021
at 19:20
  • msg #190

Re: [OOC] Kappale 2

Humalaista uhoa vai / ja Muutos-riimun pilkahdus rauhan miehen puheissa?
afgranskar
player, 258 posts
Fri 29 Jan 2021
at 22:05
  • msg #191

Re: [OOC] Kappale 2

Nyt on jännää isä-poika -suhdetta tulilla.
Kunhan toi on katsottu niin Hendrillo ehkä voisi koittaa hiukan härnätä Salissaa.
Kertoja
GM, 561 posts
Mon 1 Feb 2021
at 12:41
  • msg #192

Re: [OOC] Kappale 2

Nyt ei tullut enempää multa tota Jarstak-hommaa. Onko sulla Gagarin vielä jotain kulmaa, jota haluat nostaa esiin?

Tästä isä-poika -suhteesta saa kyllä aika traagistakin tarinaa vielä aikaiseksi. Ja herää kaikenlaisia kysymyksiä. Missä Jarstakin äiti on nyt? Miksi Jarstakista tuli helistinlapsi? Ai että, toivottavasti näihinkin löytyy vastaus jossain vaiheessa.

Afgranskar voit sitten kirjoittaa Salissan härnäykset, kun siltä tuntuu.
Gagarin
player, 131 posts
Mon 1 Feb 2021
at 16:01
  • msg #193

Re: [OOC] Kappale 2

Eipä oikeastaan, tilanne tämän kaksikon kannalta tuskin oleellisesti kohenee illan mittaan. Hahmonluonnissa oli ajatuksia että helistimen antaminen Jarstakille oli alun perin Hendstavalin idea vaimon ollessa ajatusta vastaan. Kun seuraukset lapselle alkoivat käydä ilmi, happani avioliitto ehkä pysyvästi. Hendstavalillahan on flaw perhehankaluuksista. Vaimo lienee edelleen klaanissa tai sitten mennyt kyläilemään pidempiaikaisesti sukulaistensa luo kotiklaaniinsa. Varsinaista avioeroa ei kuitenkaan ole otettu, sehän tekisi asioista ihan liian yksinkertaisia.
afgranskar
player, 259 posts
Mon 1 Feb 2021
at 16:21
  • msg #194

Re: [OOC] Kappale 2

Kertoja:
Afgranskar voit sitten kirjoittaa Salissan härnäykset, kun siltä tuntuu.


Mulla tuli sellainen ajatus mieleen, että Hendrillosta on kyllä mukavaa saada mm. Salissan huomiota, mutta kenenkään talutushihnassa oleminen ei oikein kiinnosta. Hän voisi koittaa kääntää tätä tilannetta sellaiseksi, että Salissa huomaa olevansa mustasukkainen muiden Hendrillon tarjoamasta huomiosta.

Mietin vaan, että pitäiskö tästä oikein nopata, ja kirjoittaa sitten tuloksen mukaan jotain?
Kertoja
GM, 562 posts
Mon 1 Feb 2021
at 18:32
  • msg #195

Re: [OOC] Kappale 2

In reply to Gagarin (msg # 193):

Siellähän se tosiaan seisoo hahmonluontilangassa. Hyvä, kun vähän palautellaan mieliin näiti juttuja.

In reply to afgranskar (msg #194):
Eli tavoitteena olisi saada jonkinlainen henkinen yliote Salissasta? Vaarallisia pelejä lähdössä Hendrillo pelaamaan. Oletko valmis myös siihen, että häviössä Salissa kieputtaa Hendrilloa pikkusormensa ympärille?

Salissa ei ole eilisen teeren poika ja rakentaa näitä kudoksiaan hyvin tietoisesti, eli vastus tälle heitolle tulee olemaan korkeahko. Sanotaan nyt heti tähän 5W. Saa nopata, jos siltä tuntuu.
afgranskar
player, 260 posts
Tue 2 Feb 2021
at 21:20
  • msg #196

Re: [OOC] Kappale 2

Venkoilen hiukan tan asian freimaamisessa. Hendrillo ei välttämättä ole ihan tietoinen kaikista motiiveistaan, eikä ole juonittelijatyyppiä. En hae varsinaisesti mitään isoa manipulatiivista otetta nyt tässä vaan ehkä salissa (no pun) syntyvää vaikutelmaa onko Hendrillo oma itsenäinen miehensä ja voima jota hän osoitti omansa, vai onko hän Salissan (ja muiden papittarien) käsinukke.
Ja menetelmä tähän on nyt ehkä yksinkertaisesti pidäkkeetön hauskanpito, huomion keskipisteenä paistattelu  ja ehkä jonkun taistelusta häikäistyneen neitosen riiustelu. Ja ehkä nyt sitten selvällä voitolla joku mustasukkaisuuden pilkahdus ja "lämpeäminen" Salissan suhteen. Ja sinällään tappiossa myös toiseen suuntaan, eli lipuminen tämän pikkusormen ympärille.

En tiedä saiko tästä nyt mitään selvää, mutta vähän sellaista pienemmän panoksen juttua siis ajattelin. Kyky olisi honhoo tai ei mitään.
Kertoja
GM, 563 posts
Wed 3 Feb 2021
at 13:32
  • msg #197

Re: [OOC] Kappale 2

Okei. Taisin saada jossain määrin kiinni. Tappiossa voisi ehkä tulla myös kyseeseen jonkinlainen penaltti klaanin kanssa toimimiseen, jos vaikka suosiossa paistattelu meneekin napsun verran leuhkimiseksi yms?

Eli yleistä vaikutusta haetaan (eikä otetta Salissasta) ja tarkennan resistancen nyt sitten 14. Heitän nopan ja voit vastata honhoolla.

EDIT: Kertoja rolled 10 using 1d20.  Hendrillo on oman elämänsä herra 14.
EDIT: Tämä oli siis mun vastustusheitto, vaikka toi teksti nyt tulikin noin....
This message was last edited by the GM at 13:33, Wed 03 Feb 2021.
afgranskar
player, 261 posts
Thu 4 Feb 2021
at 10:37
  • msg #198

Re: [OOC] Kappale 2

12:35, Today: afgranskar rolled 16 using 1d20.  Hendrillo: H.O.N.H.O.O - onko herraa (rouvaa) herrallakin.

Marginaalista, parahin Watson. Kirjoittelen fiktiota myöhemmin varmaan siinä hengessä että juhlista voidaan feidata muualle?
Kertoja
GM, 564 posts
Thu 4 Feb 2021
at 15:32
  • msg #199

Re: [OOC] Kappale 2

In reply to afgranskar (msg # 198):

Ladulta nopea vastaus. Juuri näin. Antaa mennä vaan.

Edit: ja vähän tarkemmin vielä. Voitais mun puolesta feidata koko luku (en tiedä miksi nimesin nämä "kappaleiksi") tästä kanssa. Seuraava luku, eli 3, alkais tästä parin viikon päästä. Voidaan sen alkuun taas kerrata mitä olis välillä käynyt. Onko tämä ok kaikille?
This message was last edited by the GM at 20:55, Thu 04 Feb 2021.
Shimozakura
player, 332 posts
Fri 5 Feb 2021
at 08:04
  • msg #200

Re: [OOC] Kappale 2

Käy mulle.
Gagarin
player, 132 posts
Sun 7 Feb 2021
at 17:50
  • msg #201

Re: [OOC] Kappale 2

Mulle käy kanssa
Sign In