RolePlay onLine RPoL Logo

, welcome to Volokarnosz sirkamrai

06:50, 5th May 2024 (GMT+0)

OOC.

Posted by Dungeon MasterFor group 0
Szkurosz
player, 50 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Thu 13 May 2021
at 19:26
  • msg #63

OOC

Az túlzás, hogy nem megy ez a kaland. Csak arról van szó, hogy nehéz helyzetbe került a csapat, és nincs más játékos. Az talán segítene. Szkürosz, a harcos, a csapat vezetője, a bérencek főnöke 1 hp-ra került. És nincsen semmi, de semmi mód arra, hogy felgyógyuljon. Fél órája vannak lent a dungeon-ban, elég hülyén nézne ki rögtön letáborozni. A napszak sem indokolná amúgy. Két lehetőség adódik. Megyünk tovább és az első alkalommal meghal, vagy visszatérünk a városba győztesen. Viszünk három ork fejet, ork fegyvereket, satöbbi. Meg egy láda rezet. De akkor a bérenceket újra ki kellene fizetni ami kicsit röhejes, mert kábé fél órát "dolgoztak". Szóval zsákutcába kerültem, azért (is) nem írtam eddig semmit.
Dungeon Master
GM, 65 posts
Semleges zsarnok
Fri 14 May 2021
at 07:49
  • msg #64

OOC

Igen, erről szól maga a játék. Szorult helyzetbe kerül a csapat, és a fontos döntés: mennek tovább, vagy kockáztatnak a nagyobb kincsért. A fél óra egyébként egyáltalán nem kevés, nálunk magasabb szinten se jellemző, hogy 1 óránál többet maradnánk egy huzamban. Egy karakter kb. 1000-1300 aranyat bír el, a felszerelés mellett ez akár 500-ra is leeshet. Ez viszont csak alig felét/negyedét jelenti egy szintlépésnek, így többször szoktunk egy-egy kazamatába leereszkedni, amiben az is benne van, hogy néha a kompánia 90%-át elvesztjük. Ez a játék erről szól, meggazdagodni az életek kockáztatása árán. Nem mondom, hogy egyszerű a döntés, de innen visszafordulni se jelent automatikusan game overt, különösen hogy már minden karakterednek van már valamennyi XP-je.
Dungeon Master
GM, 68 posts
Semleges zsarnok
Tue 18 May 2021
at 11:03
  • msg #65

OOC

Most nagyon töröm a fejem, hogy lehet-e barikádot építeni olyan sebességgel, ahogy az orkok rohamoznak. Inkább legyen egy ügyességpróba, aztán majd meglátjuk.

Hihetetlen, hogy MINDENKINEK 6-ra dobja az ügyességpróbáját...
This message was last edited by the GM at 11:05, Tue 18 May 2021.
Szkurosz
player, 54 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Tue 18 May 2021
at 13:34
  • msg #66

OOC

Dobom az ügyességpróbát, de:

Azt nem mondtad, hogy az orkok rohamoznak. Lehet, hogy akartad írni, de ez így konkrétan nem volt megemlítve. Én úgy értelmeztem amit írtál, hogy az orkok csak állnak, és néznek. Ezért akartam gyorsabban reagálni. Ha tudom, hogy rohamoznak, akkor lehet, hogy máshogy reagálok. Azért nagy baj nem történt. Még.
Dungeon Master
GM, 69 posts
Semleges zsarnok
Tue 18 May 2021
at 13:45
  • msg #67

OOC

Mivel alapból nem rohamoznak. De ha elkezdenek a karakterek barikádot emelni, akkor ők is cselekedni fognak. És a barikádemelésre nem az lesz a válasz, hogy továbbra is ott állnak.

Ez is az emergens történetmesélés része, hogy az orkok arra fognak reagálni, amit a karakterek tesznek. Azért nem írtam akkor a rohamot, mert akkor még nem volt indokuk rá. Talán most már lesz. :]

Mint már említettem, ez azért ilyen, mert én nem írom előre a történetet, hanem hagyom hogy a cselekedetekből és a kockadobásokból kerekedjen ki a történet. Emiatt tudnom kell, hogy a karakterek mit cselekednek, mielőtt arra adhatnék választ.
Szkurosz
player, 55 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Tue 18 May 2021
at 14:13
  • msg #68

OOC

Oké, minden rendben is van. Az ügyességpróbákat már dobták is.
Dungeon Master
GM, 72 posts
Semleges zsarnok
Wed 19 May 2021
at 06:57
  • msg #69

OOC

quote:
Merre nyílik az ajtó?


Most esett le, hogy jobbra vagy balra nyílik volt a kérdés...

quote:
Krxfmg nem tartogatja tovább a fejében a varázslatot. Elvarázsolja a mágikus lövedéket az elöl álló orkra.


Konkrétan melyikre? Vagy 3-4 orkra rá tudnám mondani, hogy elől áll.

quote:
21:26, Today: Sanyika rolled 7 using 1d20+1.  tamadas parittyaval.
Ja, Sanyikának nem is parittyája van, hanem rövid íja. De ilyen dobás mellett tök mindegy.


Hiba a részemről, hogy Sanyika csak íjat vett, nyilat nem vett hozzá, és nem vettem észre. Az összes karakterednek együtt pont annyi pénze van, hogy tud venni egy tegez nyilat visszamenőleg.

08:58, Today: Dungeon Master rolled 2 using 1d2.  ajtó jobb1 bal2.

Nektek balra nyílik, tehát keletre.
This message was last edited by the GM at 06:58, Wed 19 May 2021.
Sanyika
player, 2 posts
Tolvaj
HP: 2/2
Wed 19 May 2021
at 10:58
  • msg #70

OOC

Vett nyílvesszőket is. Ebben a txt fájlban csináltam a bevásárlást.


Bevásárlás

===============================> 0 (maradt 450)

2 Lemezvért        2 x 60 = 120
1 Bőrvért          1 x 20 =  20
2 Pajzs            2 x 10 =  20
4 Sisak            4 x 10 =  40

1 Rövidíj          1 x 25 =  25
1 Tegez nyíl       1 x 10 =  10
2 Parittya         2 x  3 =   6

1 Kard             1 x 12 =  12
1 Harci kalapács   1 x  7 =   7
1 Dárda            1 x  6 =   6
1 Buzogány         1 x  7 =   7
2 Tőr              2 x  3 =   6

===============================> 279 (maradt 171)

1 Varázskönyv      1 x  0 =   0
1 Tolvajszerszámok 1 x 24 =  25
4 Butykos (vizes)  4 x  1 =   4
4 Acél és kova     4 x  1 =   4
4 Hátizsák         4 x  5 =  20
1 Lámpás           1 x 10 =  10
1 Lámpásolaj       1 x 15 =  15
6 Fáklya           1 x  1 =   1
1 Kötél, 50        1 x  1 =   1
1 Rúd              1 x  1 =   1
4 Élelmiszer heti  4 x 15 =  60
5 Nagy zsák        5 x  2 =  10

===============================> 430 (maradt 20)


Lehet, hogy nem a leges-legutolsó változat, de azt hiszem ez volt a végleges.

Nagyon egyszerű az oka annak, hogy nem írok célpontot. Amíg nem mondod az eredményeket, addig nem tudom, hogy a támadás talált-e, nem tudom, hogy az ellenfél meghalt-e. Az előző csatában bele is futottam azt hiszem egyy olyanba, hogy akire támadtam, az időközben meghalt.

Természeteseb megoldható az, hogy a célpontot mindig pontosan kijelölöm! De akkor viszont minden egyes támadódobás után meg kell, hogy várjam a reakciódat, hogy talált-e. Minden egyes sebzés után meg kell, hogy várjam a reakciódat, hogy az ellenfél túlélte-e.  Ugyanis a következő karakter célpontja ezektől függ. Ha az ellenfél meghal, akkor nem őt fogom megtámadni. Azt esetleg még el tudnám dönteni egyedül is, hogy a támadás sikeres volt-e. Bár nem mindig egyértelmű... De azt nem tudom én megjósolni, hogy az ellenfél belehalt-e a sebzésbe. Ezért írtam úgy a hozzászólást, hogy leírtam egyben az összes karakter támadási szándékát, de a pontos célpontok megnevezése nélkül. Mindig arra támadnak, aki elöl van és látszik. Az első körben az összes támadás sikertelen volt, ott igazából mindegy is. Ha szeretnéd, a második körtől kezdve megjelölök pontos célpontokat, de akkor minden támadó- és sebződobás után várnom kell majd, hogy mi az eredmény.

Krxfmg a mágikus lövedéket az elöl álló, hozzá legközelebbi orkba ereszti bele.
Dungeon Master
GM, 73 posts
Semleges zsarnok
Wed 19 May 2021
at 11:23
  • msg #71

OOC

Sanyika már lőtt 4-et, ezért 16 nyílvesszőjének kéne lennie. Ezt nem láttam hogy vezeted. Robin ebben a helyzetben jobban áll, mert ő 30 lövedéket tud magával cipelni, plusz nagyobb a sebzése (cserébe körönként csak 1-szer támadhat).

Azért nem egyértelmű a "legelső", "legközelebb álló" jelölés, mert ezek kb. 3 orkra is igazak egyszerre.

A célzáson még gondolkodnom kell, hogy működjön pontosan. :S

Egy kis kitérő: pont most teszteljük az egyik új kalandmodult, és ott nem kaptunk segítséget az ellenfelek értékeiről - így nekem kellett számolgatnom, hogy melyik ellenfélnek milyen tulajdonságai vannak. Például ha 14-es dobással nem találtunk, de 15-össel igen, akkor tudtuk hogy valójában 5 AC-ja van. Ez nem mindig ad pontos értéket (az egyik élőhalottat olyan gyorsan levertük, hogy csak annyi derült ki hogy 9 és 5 közötti AC-ja van), de élőben sokat tud segíteni (ez vonatkozik a különleges képességekre, meg az ellenállásokra is). Itt rpolon azért nem megy, mert minden dobás után várni kéne a kiértékelésre. (Ez egyébként egy magas szintű dungeon lesz.)

A másik ami bekavar, hogy az ellenfeleknek is random** HP-jük van, így hiába tudod, hogy eltaláltad, és sebzed, továbbra se marad egyértelmű, hogy meg is hal-e.

Akkor ebben a harcban próbáljuk ki azt, hogy megadom előre az ellenfelek értékeit, és meglátjuk, hogy mennyit javít a helyzeten / ront a randomitáson.

Orkok (8): HD 1; VO 6; Tám +1 lándzsa 1d6 vagy +1 balta 1d6; F1; ML 8; K; * kulcs az a)
szobához.
Hp
1
7
7
5
4
3
7
1*

**Ezt menet közben nem akartam bolygatni, de a következő expedíciótól kezdve (ha lesz következő expedíció) a JK-k első HD-ja max.-on lesz majd. Egy jól összeszokott S&S csapatban jól szokott jönni ha teljesen random a HP, itt úgy látom nem igazán hajlandó működni a rendszer. Persze ott egy 200 XP-vel rendelkező varázslót már érdemes megmenteni, elmenekülni vele.

A bérenceken még gondolkozok, nekik valószínűleg marad a random HD.

Sanyika karakterlapjára felvéstem a nyilakat.
This message was last edited by the GM at 11:25, Wed 19 May 2021.
Dungeon Master
GM, 74 posts
Semleges zsarnok
Wed 19 May 2021
at 11:45
  • msg #72

OOC

Sőt, ha már következő expedíció, akkor lehet hogy az egyszerűsített megterheltséget kéne használni.
Szkurosz
player, 58 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Wed 19 May 2021
at 13:20
  • msg #73

OOC

Ha már ott tartunk, hogy következő expedíció, meg ilyenek... Szerintem nem az a legnehezebb, hogy rendes megterhelés vagy egyszerűsített. Hogy a lövedékeket hogyan számoljuk. Hogy a satöbbi. Nekem sok a négy karakter. Ezt az elején már jeleztem. Valahogy csináltam eddig is, és valahogy ezután is megpróbálom. De! Ha esetleg az egyik karakter meghal, akkor nem akarok helyette most nagyon másikat, mert a három is sok.
Dungeon Master
GM, 75 posts
Semleges zsarnok
Wed 19 May 2021
at 13:41
  • msg #74

OOC

Persze, nem baj, amúgy is opcióként tettem fel, egyrészt megint meghirdetem még párszor, bár ha jól látom, ugyanaz a 2-3 ember nézi rendszeresen, másrészt kiegészítem akkor NPC-kkel. Majd beleszövöm az egészet a történetbe valahogy. :)
Dungeon Master
GM, 76 posts
Semleges zsarnok
Wed 19 May 2021
at 14:03
  • msg #75

OOC

Közben még mindig nem írtál, hogy Krxfmg melyiket sebzi (nekem fontos a morál szempontjából is).
Szkurosz
player, 59 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Wed 19 May 2021
at 14:39
  • msg #76

OOC

Krxfmg a mágikus lövedékkel az 1-es sorszámú orkot támadta meg.
Dungeon Master
GM, 78 posts
Semleges zsarnok
Wed 19 May 2021
at 16:45
  • msg #77

OOC

Az orkok zseniálisan rosszul dobtak, az előző ötnél senki sem akart elmenekülni, itt több mint a fele elmenekült. Lehet rájöttek, hogy ha az előző csapatot már elintéztétek, akkor egy ilyen után már ők is csak kismiskák lesznek?

Megmondom őszintén, arra számítottam, hogy itt az egész csapatot levágják, és újra karakteralkotás kezdődik. Akkor azt a tervet egyelőre visszateszem az ötletkalapba.

(BTW. az ork 8 eltűnt, és soha többé nem látták...)
Szkurosz
player, 60 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Wed 19 May 2021
at 18:33
  • msg #78

OOC

Ma este, ha minden jól megy, írok a kalandba hozzászólást.
De egy titkos részlet. Amikor a karaktereket csináltam, akkor a die roller olyan szinte ellenem volt, hogy ezek a karakterek szinte nevetségesek. A kalandozókról van egy olyan elterjedt értelmezés, hogy egy nagyon kicsit az átlag fölött vannak. Nem minden tulajdonságban és nem nagyon, de egy kicsit igen. Na ezek a karakterek ilyen értelemban az anti-kalandozók. A legmagasabb tulajdonságok átlagosak, a többi átlag alatti. A harcos ügyessége 5 intelligenciája 6, a pap ereje 6, a varázsló ügyessége 6, a tolvaj bölcsessége 5 intelligenciája 6. Két karakternek csak kettő hp-ja van. Na most! No para! Fogyatékos banda, irány a dungeon!

Viszont különösebben nem féltem őket. A haláluk csak idő kérdése. Már a kaland kezdésekor azon gondolkoztam, hogy mi legyen a következő karakter... Ezt csak azért mondtam, hogy tudd, hogy mi van a fejemben. Ha valami csoda folytán egyik-másik életben marad, akkor az jó, de ha valamelyik meghal, akkor nem fogom megsiratni.
Dungeon Master
GM, 79 posts
Semleges zsarnok
Thu 20 May 2021
at 10:33
  • msg #79

OOC

A dobáskód szándékosan ilyen, sword and sorcery-ben senki sem születik hősnek, hanem azzá válnak. Így kezdésnél nincs értelme átlag felettieknek lenniük. Ezért is "kell" újradobni a HP-t is. Ebben a zsánerben teljesen közönséges emberek kockáztatják az életüket a meggazdagodásért - és csak kevésnek válik be.

(Sőt, sokan nem is kockáztatják az életüket, mégis meghalnak, mert rosszkor voltak a rossz helyen, éhezés, emberáldozat az isteneknek, a zsarnokok könyörtelen lázadásleverése, stb. De ez a történet nem róluk szól.)
Dungeon Master
GM, 81 posts
Semleges zsarnok
Thu 20 May 2021
at 17:31
  • msg #80

OOC

A settinges topicba feltettem Kassádia isteneit. Ez egyelőre nem jelent meg nyilvánosan, úgyhogy ez egyelőre bennfentes információnak számít, de Lux mester megengedte, hogy itt használjam őket. Ha esetleg követed az Echoes sorozatot, akkor láthatod, hogy van átfedés Erillion isteneivel. Ez azért van, mert Erillion, a Tizenkét Királyság és Kassádia ugyanannak a megasettingnek a részei, még ha nem is minden területen ugyanazok az istenek vannak.

Kassádiában a Birodalmi Fővárosban van egy Omnibus Index nevű gyűjtemény, ami tartalmazza, hogy a birodalomban mely istenekhez lehet imádkozni. Ugyan a birodalmat már a végső összeomlás kerülgeti valamennyire még mindig követik a listát azok a területek, amik még a birodalom részeinek tekintik magukat, így Arak Brannia is.

Az alul látható előny-hátrány nem csak a papokra vonatkozik, hanem a "követőikre" és isteni bajnokaikra is, még ha más kasztba is tartoznak.
Dungeon Master
GM, 82 posts
Semleges zsarnok
Sat 22 May 2021
at 09:21
  • msg #81

OOC

Itt történt valami?
Szkurosz
player, 61 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Sat 22 May 2021
at 10:24
  • msg #82

OOC

Írom a hozzászólást, csak kicsit belassultam. Bocsánat!
Dungeon Master
GM, 84 posts
Semleges zsarnok
Sun 23 May 2021
at 16:40
  • msg #83

OOC

Jut eszembe, ahogy láthattad az isteneknél, mindenféle fegyvert használnak, a könyvben a B/X hangulati elemeként van a csak zúzófegyver, itt ez nem él.
Szkurosz
player, 63 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Tue 25 May 2021
at 21:48
  • msg #84

OOC

Nagyon nehezen tudom követni, hogy mikor ki következik, mikor kezdődik új kör, mikor van első fázis, mikor második fázis, meg ilyeneket... Lehet, hogy az én hibám, de elveszítem a fonalat néha.
Dungeon Master
GM, 85 posts
Semleges zsarnok
Wed 26 May 2021
at 05:05
  • msg #85

OOC

Körönként két fázis van, és akkor lehet cselekedni, általában egy-egy poszt jelent egy fázist, és minden kör elején dobunk kezdeményezést. Most új kör következik, az orkoknak már dobtam.
Szkurosz
player, 64 posts
Fegyverforgato
HP: 1/5
Wed 26 May 2021
at 06:57
  • msg #86

OOC

Elméletben tudom, hogy mi hogy van. Nem azt akartam mondani. Hanem azt, hogy nem tudom követni néha, hogy éppen hol tartunk.
Délután dobok kezdeményezést és támadást.
Dungeon Master
GM, 86 posts
Semleges zsarnok
Wed 26 May 2021
at 07:40
  • msg #87

OOC

Néha be szoktam írni hogy hanyadik kör van, most egyébként a 24.
Sign In