Chapter 1.   Posted by KalandMester.Group: 0
KalandMester
 GM, 1 post
Tue 12 Oct 2021
at 15:41
Chapter 1
A nap átlagos rutinnapnak indul. Mindannyiótoknak jelenése van a Papi Szék reggel 9 órai ülésére testőrként. Wolfrick, te Noir kegyeltjét kíséred, Arklan, te Dreináét, Fraien Alborne-ét, Venoritum pedig Gilronét. Az ülés számotokra egy egész délelőttötös felesleges szócséplésnek tűnik az istentiszteletek rendjének szabályozásáról... aztán Della főpapja kér szót, és elmondja, hogy talált egy régi próféciát a Város, azaz Ó-Pyarron alapításának idejéből... végül Antoh kegyeltje emelkedik szólásra, és kéri a Tanács beleegyezését, hogy egy minden bizonnyal renegáttá vált Antoh-pap megtalálásához és ha van rá reális esély, akkor élve visszahozásához engedélyezzék a Különleges Utasítások Rendkívüli Betartására Létrehozott Intézet, a KURBLI, azaz a ti bevetéseteket. A Tanács nyílt szavazással egyöntetűen engedélyezi ezt. Az ülért ezután berekesztik, és közlik veletek, hogy azonnali jelleggel jelenésetek van Antoh főpapjának hivatalos fogadószobájában.

A főpap azonnal fogad is titeket. Rögtön a lényegre tér: Elisa Zefron, egy meglehetősen magas rangú papnő az egyik Larmaron-hegység lábánál fekvő város, Sokorosa főpapja eltűnt. Azok szerint, akik utoljára látták, a papnő azt állította, hogy a hegyek tetejéről hallotta az Úrnő hívását. Ez már önmagában is gyanúra adott okot, viszont amióta a papnő elindult, a város fala több hatalmas lavinát állított meg, nyáron. A város környékén az éghajlat jelentősen megváltozott: lehűlt, a termények elfagytak és az emberek a Papi Székhez fordultak segítségért. A városból a palnő húga, Haynie is eltűnt, nem sokkal a papnő után. Jelenleg így áll a helyzet, két napja érkezett meg a segélykérés. A feladat a papnő és húga előkerítése, és ha ép eszüknél vannak, a visszahozásuk, hogy Antoh egyháza kihallgathassa őket, ha nagyon nem tűnnek beszámíthatónak, akkor a likviditásuk. A papnőről tud képet mutatni, a húgáról a helyiek tudnak majd személyleírást adni. A papnő alighanem kyr ősökkel rendelkezik, erre utal fehérszőke haja, amelyet szoros fonatban, kontyban visel, és kék szeme. Huszonéves, meglehetősen vonzó nőnek tűnik a kép alapján, és a főpap megerősíti, hogy mikor két éve találkozott vele, akkor ugyanígy nézett ki. Sokorosa Új-Pyarrontól délkeletre, mintegy 100 mérföldre terül el. Közepes méretű bányászváros, kb. 5000 lakossal, akiknek jó fele ércbányászatból vagy fémfeldolgozásból él. Ide is rendszeresen szállítanak. Erőltetett vágtában másfél nap az út lovon, kocsin 2 nap. Útközben pihenési lehetőségek vannak.

This message was last edited by the GM at 15:57, Tue 12 Oct 2021.

Venoritum
 player, 1 post
Wed 13 Oct 2021
at 08:51
Chapter 1
Szót kérek a főpaptól, majd tiszteletteljesen megkérdem:
- Excellenciás uram, kérem engedje meg, hogy feltegyek néhány kérdést, hiszen az elmondottak ismeretében úgy vélem, fontos lesz jobban megismerni Antoh vallásának jellemzőit, hogy jobban lássuk a miérteket.
- Sokorosa bár nem túl messze, de nem is tengerparton fekszik, márpedig eddig úgy emlékszem Antoh a tengerek, és tengeri utazók istene.
- Nos az már különös számomra, hogy a hegy felől érkezett hívása az Úrnőtől, de egyáltalán miért egy hegy lábánál szolgálta Antohot az említett papnő? Vagy más is beletartozik Antoh kegyeibe?
- Tudná nekünk kérem egy kis jellemzést adni a Antohról, és vallásáról?
KalandMester
 GM, 2 posts
Wed 13 Oct 2021
at 14:48
Chapter 1
Nos, Antoh Úrnő nemcsak a tengerek istennője, hanem mindenféle vízé. Sokorosában a már meddő tárnákból kibővített barlangokban termálfürdők is működnek, amelyek gyógyító hatással vannak a megfáradt testre. Ezenkívül az ottani pap feladatana földmélyi források kordában tartása is, amelyek megfelelő felügyelet nélkül nagyban veszélyeztetik a bányászok életét és munkáját is. A Larmaron-hegység magasabb csúcsait nyáron is hó borítja, így ez nem lenne szokatlan, de ezek a lavinák általában a várostól sokkal feljebb elakadnak, illetve elolvadnak. Az, hogy nyáridőben több lavina is elérte a városfalat, arra utalhat, hogy a hóhatár jelentősen lejjebb mozdult, ami viszont aggodalomra adhat okot, hiszen a környező településeken az éghajlat nem, vagy csak minimálisan változott, attól függően, milyen távolságra vannak Sokorosától.
Ami az egyházat illeti, az Úrnő Arelhez hasonlóan az egyéni hűséget és nem a csordába tartozást jutalmazza, így Kyel és Dreina hívei szerint Antoh egyháza kaotikus és szervezetlen, de az Úrnőnek ez megfelel. Az egyes rendházak, szentélyek gyakran nem tartanak kapcsolatot egymással, csak velem és az itteni központtal. Így egymástól függetlenek, minden pap a saját módján keresi az Úrnő akaratát.
Wolfrick
 player, 1 post
Thu 14 Oct 2021
at 08:06
Chapter 1
Komor természetemet nem meghazudtolva a szoba ablak felöli sarkában támaszkodok a falnál. Ott, hallva az elhangzottakat, elöveszek egy magam által csavart spanglit ami gyógynövényes-nyugtatós, majd rágyujtok és mélyet szívok.
(Boszmestermágia) "Lavina nyáron... és közeli hegység... bár nem teljes a képlet de ez a jelenség a Boszorkánymesterek időjárás irányítás mágiájára jellemző. Elmondása alapján a felelős, ha van, pnem kezdö."
A kezemben összegyúron a csikk maradványát és kérdésem a főpaphoz intézem. Nem kertelek fölösleges údvariassággal, a légyegre török, egyenes beszéddel.
"Mit tudunk az állítólagos hugocskáról? A család sokszor nemcsak áldás de mint tudjuk esetenként átok is lehet."
Arklan
 player, 1 post
Thu 14 Oct 2021
at 18:34
Chapter 1
A termálfürdők hallatán kellemes mosoly terül el az arcán, amint látja magát derékig a vízben, mindkét oldalán egy-egy bőmellű és darázsderekú szépséggel. "Ez aztán az élet" -teszi hozzá még gondolatban. Aztán a lavina hallatára kapcsol, és rendezi arcvonásait, mielőtt még bárkinek is szemet szúrna a teremben. Épp tenné fel a kérdés, de Wolfrick és Venoritum és megelőzik. Viszont hiába járt be sok helyet, miután jóapja rajtakapta  2 kurtizánnal a nappalijában a vízipipa készletével együtt és kihajította otthonából, a város neve számára nem cseng ismerősen. Ezért megkísérli a kérdést:
-Excellenciás uram, ha szabad... Szükségünk van valamiféle felszerelésre, esetleg dokumentumra a feladat végrehajtásához?
Fraien
 player, 1 post
Fri 15 Oct 2021
at 06:24
Chapter 1
Fraien csendesen teszi hozzá a magáét:
- Excellenciás uram, szerintem hegymászó/hegyi túlélő felszerelés kelleni fog. Az elmondottak alapján a helyiek segítségére számíthatunk. Kérdés, hogy milyen mágikus védelemre lesz szükségünk...
KalandMester
 GM, 3 posts
Sat 16 Oct 2021
at 15:49
Chapter 1
A főpap először Wolfricknak válaszol:

- Boszorkánymesteri mágia? Meglehet. Jómagam nem értek hozzá, a papságon belül a politikai irányzatot követem, nem az inkvizítorit. Ami a papnő húgát illeti, őróla nincsenek első kézből származó információim. Az üzenet szerint bár hasonlít a nővérére, a haja vörös, nem fehéresszőke. Bár nemesi származású, de a köznéppel nagyon közvetlen, egyenrangúként kezel minden embert, így igen népszerű az egyszerű nép körében. Bár papi felszentelése nincs, sokat önkénteskedik a templomokban, elsősorban gyógyító tevékenységet folytat. A nővérét bálványozza, ő az abszolút példakép számára. Ezek alapján azt gyanítjuk, hogy egyedül indult el megkeresni a nővérét, mikor az eltűnt.

Aztán Arklannak szól:

- Külön megbízólevélre nincs szükség. Önök ugye a kinevezésükkor megkapták a Papi Szék pecsétjével ellátott gyűrűt, azt tartsák maguknál. Ha felmutatják a megfelelő személyeknek, hivatalosan minden, a Papi Székhez hűséges személynek kötelessége együttműködni önökkel, a józan ítélőképesség határain belül. Különleges szolgáltatásokra ne számítsanak, de a pecsétgyűrű jó néhány olyan ajtót is megnyithat önök előtt, amelyek amúgy zárva maradnának. Ami pedig a felszerelést illeti, az egyházak üzleteiben szinte bármit beszerezhetnek, amennyiben van rá keretük - ezt viszont a saját költségvetésükből kell megoldaniuk.

Fraien:

- Nem tudom, pontosan milyen mágikus védelemre gondol, de azt kell, hogy mondjam, hogy az isteneink által nyújtott segítő-támogató varázslatok időtartama erősen korlátozott, és mire a kb. másfél napos utat megteszik, eloszlik. Amennyiben varázstárgyakra gondolt, úgy ugyanazt tudom mondani, mint Arklan úrnak: a saját költségükön azt vesznek, amit akarnak. Természetesen a feladat sikeres teljesítése extra anyagi juttatást is von maga után a rendes havi díjazásukon felül, ezt azonban csak utólag áll módunkban folyósítani.
Arklan
 player, 2 posts
Sat 16 Oct 2021
at 16:28
Chapter 1
A másik három felé fordul, a diskurzus inkább nekik szól, mint a főpapnak:
-Részemről beszerzek még meleg csizmát, kesztyűt és kabátot. Odafenn meg megérdeklődjük, hogy rénszarvast szállítási céllal is lehet kapni.
(Szakma: Főzés 3  Csak remélni tudom, hogy nemcsak eszik ezeket, hanem utaznak is rajta vagy szállításra is használják)
-Esetleg más készség ami melegen tarthat minket? Tűz objektum? Mágikus kulacs, hogy melegen maradjon a leves? Ti mit szóltok, fiúk?
(Szakma: Főzés 3  Tudok levest vagy valami tartalmas forró italt készíteni. Az már csak bónusz, ha valami konténer még jó hosszan melegen tartja. KM engedélyével a Pepi Szék konyháját kölcsön venném a kajakészítéshez)
Wolfrick
 player, 2 posts
Sat 16 Oct 2021
at 18:08
Chapter 1
Elgondolkozik:
Aki ilyen dolgokat csinál, rossz ember nem lehet... legfeljebb naív.

Fraien-hez fordulok:
"Barátom! Nem mágikus védelem kell ide elsősorban, hanem ahogy Arklan is modja: meleg ruhára, tűzszerszámra, száraz fára... és egy Rénszarvasra mint hátasállat illetve szükség esetén vész-étek, lesz szükségünk."

'Feljegyzem magamnak hogy a mélytarisznába letegyek jó adag szecskát, elérhető közelségbe'

Mindenkihez:
"A szervezés nem az én kenyerem...szóljatok mikor indulunk, mit csomagoljunk."

Ha nincsen más fontos dolog akkor Visszavonulok jelenlegi lakhelyemre és az utazás előtt jól kipihenem magam...illetve rendet teszek a mélytarisznyám spázában.
Arklan
 player, 3 posts
Sun 17 Oct 2021
at 15:19
Chapter 1
Mivel nem szereti feleslegesen csépelni a szót, azonnal a tettek mezejére lép: először is a nyakába veszi a piacot meleg ruhákért. Némi válogatás és alkudozás után gazdagabb is lesz egy bár jó meleg csizmával, téli kabáttal, és egy pár kesztyűvel.
Ezt követően bevásárolja a gulyásnak valót - megítélése szerint ez elég kapát ad az úton mindannyiuknak, majd nem spórol a marhahússal.
Amint a bevásárló körutat letudta, beveszi a Papi Szék konyháját és azonnal munkához lát. Az ott lévő személyzet némi értetlenkedéssel nézi ugyan, hogy mit ügyködik itt egy ilyen külsős, miközben még valamiféle dzsad népdalokat is dúdol főzés közben, de miután nem igazán van láb alatt, úgy rövid időn belül ignorálják. Főzőcskézzen csak magában!
"Amint ez letudtam, megyek csomagolni, és előkészíteni mindent a hátasra" -gondolta két aprítás és keverés között - "Ez pedig mehet majd a kis kondérba, amit lezárok"
Venoritum
 player, 2 posts
Tue 19 Oct 2021
at 09:00
Chapter 1
Elgondolkodozok hangosan, egyelőre teljes tárgyilagossággal, felsorolva ami eszembe jut:

- Na lássuk csak... én nagyon úgy érzem az eddig hallottak alapján, hogy itt kevésbé emberi tényezők lesznek túlsúlyban, sokkal inkább a természet elemeire, és élővilágára kell felkészülni ami a hegyekben érhet minket.

- Mérgekből magam részéről ezúttal azt hiszem felkészülök többemberes adagokkal, nagyobb lények elkábítására, aztán ha mégis emberformák jönnének, az nekik is elég lesz.

- Aztán vinnék még olajat, nagyobb mennyiségben! A jóféle olaj az úszik a vízen, és lángra is lobbantható, jóóó lesz az nekünk is fűteni, meg az ellenséges erők nyakába meggyújtva, ha netán úgy alakul.

- Mindenképpen vigyünk valami jó hátast, ami bírja a telet, akár többet is, meg kössünk utánuk néhány szánt! Húzni könnyebb lesz a hátasoknak is, meg ha valamiért megmakacsolnák magukat, mi is elboldogulhatunk vele.

- Aztán kell majd sátor is, ha netán mégis tovább kell maradnunk, és fenn kéne éjszakáznunk!
Wolfrick
 player, 3 posts
Thu 28 Oct 2021
at 10:12
Chapter 1
Miközben a lakásomban a mélytarisznya tárolójában (bazinagy láda oldalán kis pocok jelelőként) ügyködök egy mentális listát készítek mi az ami jobb ha be van készítve és mi az ami felesleges:

Be és kipakolok a ládából

- Sátor fölösleges mert a hófedte csúcsokon barlangban kell aludni vagy megfagysz.
- Több szett melegruha hátha nedves lesz valamelyik és cserélni kell.
- Meleg takarók biztos ami biztos.
- Térkép helyett hegy hegyi vezető kell aki kiismeri magát a szirteken.
- Szecska...abból sok. Bár felfelé a hegyen vannak lombos részek...viszont a sok lavina miatt lehet hogy száraz fát nem lelünk. Bár a városban biztosan lehet venni nem árt ha van tartalék.
- Szárított étel...tartalék
- Egy üres kondér amibe vizet teszek és ha kell majd hóval pótlom.
- Képességjavító alaplöttyök, Bénításhoz szükséges további méregalapok és erős sav, ami mindig jó ha kéznél van.

Miután több órát elszöszölök a pakolással, a tarisznyába mélyen, vállig nyúlok és ellenőrzöm, hogy minden elérhető-e illetve mentális an feljegyzem mi melyik sarokban / polcon található nehogy véletlen rumlit csináljak miközben keresek valamit. (Pszy Emlékbevésés)

Ezek után várom hogy bajtársaim jelt adjanak hogyan, honnan és mikor kívánnak indulni.
Bőséges vacsorával és kiadós pihenéssel készülök a hosszabb útra. Felszerelésem bekészítve az ajtónál vár. Egy nagyobb hátizsák benne alapvető szükségletekkel mint pl: tűzszerszám, Kis csáklya, 'Szőrős-irhazokni' amit a bakancs orrára és talpára húzok hogy ne csússzak meg a jeges-havas úton, és némi kötél amivel egymáshoz rögzítjük magunkat a veszélyesebb hágókon/szirteken hogy egy rossz lépésnél bajtársamat vissza tudjam húzni...vagy esetlegesen ők, engemet.
Fraien
 player, 2 posts
Sat 30 Oct 2021
at 18:01
Chapter 1
Udvarias búcsú után irány a szállás és a megbeszéltek alapján gyors leltár, hogy a hegyi körülményekhez milyen holmi van még korábbról esetleg. Ami nincs, azt irány a piac és megveszem. Melegruha, kesztyű és csizma - legyenek vízállóak. Élelmet inkább a közeli városban. Viszont hegymászáshoz szükséges eszközök - szögek, hegymászókalapács, kötél...vastag pokróc is kelleni fog. Hátizsák kell legyen régebbi küldetésből.

Persze a fegyverek ellenörzése nem maradhat el. Nyílvesszők, tartalék idegek az ijhoz...és egy megfelelő védőtok neki. Meg hát vesszőket készíteni még megoldható ezért nyílhegyből több is kell (különben is, könnyebb szállítani, mint a komplett vesszőket).
Arklan
 player, 4 posts
Sun 31 Oct 2021
at 19:29
Chapter 1
Másnap korán reggel szinte kiveti az ágy. Jellemző... a hasonló utak előtt soha nem fér a bőrébe. Különösebb tökölés nélkül öltözik fel, szedelőzködik össze, majd a kondért és az összestócolt felszerelésével megindul az istálló felé.
De ha már ennyire nem bír magával, hogy képes volt a kakasokkal kelni, veszi a bátorságot, és elindul társai lakrészei felé. Pofátlanul bedörömböl minden egyes ajtón "Ki az ágyból világ lustája, indulunk!"- felkiáltással, majd különösebb választ nem várva tőlük megy tovább a dolgára. Kénytelenek lesznek felkelni, így hogy megkapták a tegnap az ukázt. Valszeg ők se fogják a testi épségüket (kiváltképp a családi ékszereiket) kockáztatni a munka elhalasztásáért.
Leér az istállóba, kivezeti a lovát, és nekiáll módszeresen rögzíteni a holmijait, amíg a többiek leérnek.
Wolfrick
 player, 4 posts
Thu 4 Nov 2021
at 10:36
Chapter 1
A dörömbölésre egyből kinyílnak a szemeim, és kezem a párnám alatt heverő tőrért nyúl.
Ekkor hallom Arklan hangját 'Ki az ágyból világ lustája, indulunk!' Ránézek a kandallómra és látom hogy a tűz még parázslik, szóval olyan későn nem lehet.
Megmosdok gyorsan, majd öltözés és elfogyasztom a kikészített könnyű reggelimet (Sonkás-zabkása, és egy meleg mézes-(tea)füves ital)

Az első utam a parókia lovardájához vezet. Mivel pontosan nem jeleneztek a társak gondolom ott lesz a gyülekező. Ha úgy döntenek hogy lóval vágunk neki az útnak, akkor kérek/kölcsönzök ott egy lovat a templomtól. (Tudatában annak hogy én felelek erszényemmel a lóért amíg vissza nem szolgáltatom).

Csavarok még egy fűszeres spanglit majd rágyujtok, hisz tudom hogy Venoritum és Fraien kicsit nehezebben ébrednek.
Fraien azért mert megszokta az éjjeli őrködést és nehezebben alszik el, Venoritum meg...Venoritum. Ő nem tudom mit csinál esténként.

"Arklan!" szólítom meg ifjú dzsad társam "Mi a terv? Lóval vágunk neki az útnak?" majd rámutatok a kondérra. "Nem lesz az úgy kényelmetlen?" kérdezem és látom hogy küzd a teli kondér rögzítésével, hogy valami stabilabb rögzítési pontot találjon vagy a nyergen vagy a lovon
Arklan
 player, 5 posts
Fri 5 Nov 2021
at 18:04
Chapter 1
Felveszi a szokásos teli vigyorát, aminek általában nem szoktak ellenállni (pláne a nők), miközben az utolsó simításokat végzi az objektum rögzítésén:
-Megoldom!
És valóban megoldja. Mint a jelenlegi "osztag" szakácsa, nem az első; alkalom, hogy kaját szállít. Végülis Wolfrickkal is a főzés közös szenvedélye hozta össze... a különbség csak annyiból állt, hogy amíg ő különböző; fogásokat készített, addig mugora társa harci drogokat.
Miután végleg felmérte, hogy minden a helyére került, ismét Wolfrick felé fordult:
-A másik két jómadár hol marad? Ugye nem a reggeli szapora tört rájuk? Nem lenne szerencsés, ha pont az induláskor törne rájuk valami nyavalya

This message was last edited by the player at 18:34, Fri 05 Nov 2021.

Fraien
 player, 3 posts
Sat 6 Nov 2021
at 18:43
Chapter 1
- Miért van az, hogy mindig enyém az éjjeli őrség már vagy 150 éve? - válaszolom mérgesen.
Miután kollégám elment, fölkelek és kissé fölfrissítem magam - reggeli, mosdás - és az előző este előkészített holmimat fölkapva lemegyek az istállóba. Mielőtt még valami hülyeséget csinálnak a többiek és a lovak megvadulnak. De most nincs semmi gond a lovakkal, minden rendben van. Ennek örömére föl is málházom a sajátom.
Mire leérek már Arklan és Wolfrick is ott van...ami nem lep meg. De csak csendesen mosolygok. Ha éjszaka kell őrködni, ők úgysem látnak elég jól a sötétben...
- Jóreggelt a koránkelőknek. - köszöntöm társaimat - ha teljes a létszám, indulhatunk is. Venoritum merre van?
Venoritum
 player, 3 posts
Sat 6 Nov 2021
at 20:47
Chapter 1
Ahogy ezt Fraien kimondja, megjelenek én is az istállóban, egyelőre az átlag öltözetben, a jól megrakott nagy hátizsákkal a vállamon, övtáskákkal, bejövet kicsit morgolódva:
- Ehh a fene a sok cókmókba, hát az átlag időjárásban sem mindig egyszerű eltalálni a felszerelést, hát még ha hegyekbe készülünk, csípős hidegbe... -.-

- Na de! - Elmosolyodok, miközben felpakolom a bérelt, az átlagnál szívósabb málhás lovat
- Harmatos jó reggelt uraim!  Csak semmi türelmetlenség!
- Jól aludtunk remélem!
- Bár nekem az átlaghoz képest hosszabbra nyúlt a tegnapi készülődés - majd itt egy kicsit kaján vigyorra húzom szám - de úgy vélem megérte! ;P
- Összegondoltam még egy-két nagyobb felszerelést, de azt az istenek mentsenek, hogy innen cipeljem, majd ott beszerzem, ahogy hozza az igény!
- Indulhatunk?
Wolfrick
 player, 5 posts
Sun 7 Nov 2021
at 18:48
Chapter 1
Mikor a többiek beérnek az istállóba, én kilépek és a csikket elnyomom, ügyelve hogy ne gyújtsam fel az istállót egy eltévedt parázzsal. Majd a lovászfiúhoz fordulok:
"Fiú nyergeld fel Szélvész-t és a lótáskába helyezz 2 napi abrakot!"

Ezután az istálló melletti konyhába forró vizet szerzek és egy bögrét. A bögre tartalmát aromás füvekkel ízesítem (tea) majd Fraien-nek adom.
Kiküldetésben ez amolyan íratlan szabály közöttünk. Ő őrködik én pedig kellemesebbé teszem neki a reggeleket. A nehezen kelés egyfajta munkahelyi ártalom nála  "A szokásos..." csak ennyit mondok halkan, miközben átnyújtom a bögre forró italt.

Ezután Venoritum-ra nézek azon kívül hogy látszólag felpakolta az egész lakást nem látok rajta semmi különöset. Feltételezem mivel senki nem szólalt fel hogy, szekérrel vagy bármi más módon jussunk el a célunkra a lovas utazás nyert...

This message was last edited by the player at 19:12, Sun 07 Nov 2021.

Fraien
 player, 4 posts
Sun 7 Nov 2021
at 19:42
Chapter 1
- Kösz - válaszolom - erre azért kevesen gondoltak azok közül akikkel együtt dolgoztam az elmúlt évtizedek alatt.

Míg befejezzük a készülődést, a lovak fölmálházását meg is iszom az ébresztőteát.
Arklan
 player, 6 posts
Sun 7 Nov 2021
at 20:11
Chapter 1
Miután úgy érezte, hogy a többiek váratnak magukra, elkezdte diszréten megöntözni a istálló oldalát. Mire végez, akkor kap észbe, hogy az osztag már végre megérkezett. Némi kapkodással igazítja helyre a gatyáját, és simítja helyre - mégsem illik már az, hogy az ilyen apróság szemet szúrjon.
-Á, itt vagytok? - veszi fel a szokásos teli vigyorát - Pompás! Indulhatunk?
A végszóra összecsapja a kezeit, majd a nyeregbe veti magát
KalandMester
 GM, 4 posts
Thu 18 Nov 2021
at 20:25
Chapter 1
A végszóra a két istállósfiú szélesre tárja a kapuszárnyakat, ti pedig négyen bárdok illúziómesélésébe illő jelenetben kivágtattok a városba, át a főtéren, végig a déli kapu felé vezető úton. A bárdok valószínűleg azzal folytatnák az elbeszélést, hogy aki a köznép tagjai közül látott titeket, spontán éljenzésben tört ki a hősök láttán... ehelyett viszont legfeljebb néhány sokkal prózaibb káromkodást sodor utánatok a szél, amit egy-egy vigyázatlanabb gyalogos kiált utánatok, miután majdnem lelépett elétek. Ti viszont nem foglalkoztok az ilyen apróságokkal, hiszen feladatotok van. A kapunál szó nélkül kiengednek titeket, hiszen már kinyitották a nyilvános útvonalakat aznapra, és inkább a befelé igyekvőket ellenőzik... illetve megkapták a leírásotokat és az utasítást, hogy ne akadályozzanak titeket.

A városon kívül lépésre lassítotok, hogy kíméljétek a lovakat. Helyismeretetek és számításaitok alapján estére Orthet városába értek, ahol megszállhattok, másnap pedig folytathatjátok utatokat Sokorosába.

A út meglehetősen forgalmas, számos szekér és néhány személyszállító kocsi jön szembe veletek, ami Új-Pyarron központi szerepét tekintve nem szokatlan. Nyár végi időszak van, de az aratások még nem kezdődtek meg. Az út két oldalán többnyire szántóföldek, megművelt területek és néha ritkásabb erdő terül el. Utazásotokat nem szakítja meg semmi különös, így délre eléritek Ebudae városát, ahol meg tudtok ebédelni és a lovak is tudnak pihenni egy kicsit.
Wolfrick
 player, 6 posts
Fri 19 Nov 2021
at 18:58
Chapter 1
"Hő szélvész!" csitítom fekete lovam. Érzem hogy örül hogy ismét nyeregben érez mert tudja hogy ilyenkor napokig járjuk a természetet. Biztos elunta magát az istállóban.
Miközben haladunk a városkapu felé bepillantok a mentális síkra és ellenőrzöm hogy társaim Psy-pajzsai rendben vannak-e. (Pszy-Godon 3.Fok Felfedés) és akin nem látok annak az elméjét megkocogtatom. (Pszy-Pyar 4.Fok Csettintés) Hogy vegye észre magát... ergo ha rámnéz igyekszem nem morcos képet vágni...ami Wolfriknál talán még rémisztőbb...

Előfordult pályafutásom alatt hogy egy kellemesebb este szerzett bódulat a Pszy-pajzsok elvesztésébe került. Igencsak ciki lenne ha pont emiatt történne valami kellemetlen.
Például azóta Arklan 3szor is meggondolja hogy kikezdjen a palota varázslójának lányával... persze akkor is ki fog vele kezdeni de legalább többször átgondolja.

Ismereteim szerint átmegyünk Ebudae-n majd csak estére Orthet-be.

Megszólítom a többieket:

"Lehet pihenőt kéne tartanunk Ebudae-ben is és kicsit kérdezősködni a bányászváróban történtek felől. Orthetben erre ma kevés lehetőségünk lesz lévén az emberek többsége a tyúkokkal fekszik."

Szemem félig mindig az úton. Bízom elf társam szemében hogy elölről meglátja a veszélyt, én magam inkább az út szélét figyelem néha hátra hátra tekintek.
Venoritum
 player, 4 posts
Sat 20 Nov 2021
at 07:55
Chapter 1
- Egyébként mit tudunk Ebudae-ről? Valami csinos kis közösség, vagy valami züllött lebuj?
Felelevenítem én is magamban az eddig hallottakat, hátha beugrik valami.

This message was last edited by the player at 11:25, Sat 20 Nov 2021.

Fraien
 player, 5 posts
Sat 20 Nov 2021
at 10:58
Chapter 1
- Ha tyúkokkal fekszenek akkor eléggé züllött lehet. Bár láttam már rosszabbat is. - gúnyolódom - Ebudae-ban kérdezősködni jó ötlet, készüljünk föl.

A statikus pajzsomon történő kopogást figyelmen kivül hagyom.
Arklan
 player, 7 posts
Sat 20 Nov 2021
at 15:31
Chapter 1
Az út unalmasabban telt, mint számította. Az egyetlen érdemleges talán az volt, hogy a kaja mind elfogyott - ez is fémjelezve a konyhában lévő szaktudását- valamint, hogy Wolfrick kedves jelzésére bekapcsolta a pszy pajzsát.
A tyúkokkal való fekvést Fraientől egyszerűen elengedi a füle mellett. Túlságosan egyszerűen működik ahhoz, hogy ilyen poénokon fennakadjon. Bár tény, hogy egy forró szőke pipit nem vetne meg, kissé más kontextusban. Ennyit az egyszerű működésről: kaja, nők, akció...

Wolfick felvetésére, miszerint pihenőt kéne tartani Ebudae-ban, és érdeklődni, bőszen helyesel. Ismert is számára a hely, megfordult ott eddigi évei során. Igyekszik eképp megválaszolni Venoritum kérdését is.

Bár az út nem volt túl eseménydús, de tény, hogy az órákon át tartó lovaglás feltörte a seggét... valszeg a társaival sem volt kegyesebb. A hátasokról nem is beszélve.
-Jól esne valami vízszintes felület... meg egy nagy pohár frissítő. Nemtom, ti hogy vagytok ezzel.
KalandMester
 GM, 5 posts
Sun 21 Nov 2021
at 00:11
Chapter 1
Ebudae-ról a következő infókat tudjátok:

Nagyobb kikötőváros, fő bevételi forrása a halászat és a tengeri kereskedelem. Antoh egyháza van legnagyobb mértékben jelen a városban, de az összes pyarroni isten temploma megtalálható. Lakói az átlagosnál jobb módúak, a nép morálja is ennek megfelelően magas. A közbiztonság kiemelkedő, alvilága jóformán nincs. A legendák szerint Antoh Úrnő Selmo atya imáinak hatására ezen a helyen lépett ki először a szárazföldre, hogy az emberekkel kapcsolatot teremtsen. Temploma az egyik leggazdagabb az új-pyarroni központi katedrális után, a kereskedők és halászok szerint megfelelő áldozat bemutatása esetén (ami mindenkinél a saját vagyoni helyzetétől függ) az Úrnő tengeri szörnyei védelmezik meg a hajót. Fogadói forgalmasak, a kikötőben shadoni és gorviki hajók is megfordulnak, mind békés szándékkal. Állítólag ez a város is esélyes volt arra, belőle nőjön ki a Dúlás után az új egyházi központ, de végül a stratégiai szempontból jobb helyen fekvő Ternan kapta a megtiszteltetést, hogy az egykori halászfaluba özönlő menekültek felépítették rajta Új-Pyarront. A két város kapcsolatát viszont nem tette tönkre a "mi lett volna, ha" rivalizálás, hanem Ebudae hasonló, bár kevésbé látványos virágzásnak indult, és azóta is az új központ másodlagos kikötőjének számít, és ha az istenek is úgy akarják, hogy a két város ilyen ütemben fejlődik tovább, még az is lehet, hogy egy nap majd egybeolvadnak.
Arklan
 player, 8 posts
Sun 21 Nov 2021
at 07:00
Chapter 1
A vízszintes felület még mindig jobban vonzza.
-Nem tudom, ti hogy vagytok ennyi kutyagolás után, de én szívesen megpihennék lovastul.
Be is ajánl egy középkategóriás helyet istállóval, meleg fürdővel, koszttal és kvártéllyal. A maga részéről úgy van vele, hogy egy kis kényeztetés belefér. És bár a főzés a második szerelme, most fáradtnak érzi magát ahhoz, hogy a konyhában élje ki magát. Még elf társait informálja a bordélyokkal... akarom mondani, minőségi érzéki kényeztetések szolgáltatásával kapcsolatban, és azt merre találják.

A maga részéről beparkolna a lóval az istállóba, és dőlne elfelé az ágyba. Kérdezősködni és extra infót begyűjteni ráér később... hacsak valami más nem sugallja erre (Háttér: Sugallat)
Wolfrick
 player, 7 posts
Sun 21 Nov 2021
at 09:23
Chapter 1
A hallottak alapján amik kiegészítik saját ismereteimet a várossal kapcsolatban, mindenképp a pihenő beütemezését támogatom Ebudae-ben. Mint kereskedelmi központ biztosan vannak a helyi kereskedőknek érdekeltségeik és kapcsolataik Sokorosa-ban.

Nem beszélve arról hogy nekem is vannak kapcsolataim a kikötővárosban. Bizonyos főzeteimhez szükség van "exotikus" komponensekre amiket olykor tengeren túlról kell igényelni. Ezek a személyek általában nem egyszerű sarki kisfűszeresek, hanem annál jómódubb és egy fokkal befolyásosabb illetők, figyelemre méltó kereskedelmi és ezáltal egyben információs hálózattal. Ezekhez a személyekhez fordulnék, hogy milyen hírek jutottak a fülükbe az elmúlt időszakbó Sokorósa felől. Mit pletykálnak a házalók és vándor kufárok akik a városba érkeztek.

- Fraien, nem rossz de dolgozz még rajta. - mondom elismerően a szociálisan visszahúzódó elf társunknak. Jó látni hogy nem zárkózik el a társaság elől.
- Arklan úgy hallom tisztában vagy a város...látványosságaival. Intézzétek még el az ügyes bajos dolgokat, addig én meglátogatom pár ismerősöm.

Ezután megegyezünk a csapattal hogy hol találkozunk és mikor indulunk tovább Orthet felé.
Fraien
 player, 6 posts
Sun 21 Nov 2021
at 20:53
Chapter 1
- Akkor 2 óra múlva a megbeszélt helyen. Addig én nézek egy fogadót meg egy jó ebédet... - ezzel Arklanhoz fordulok - szerinted melyik fogadóban érdemes ebédelni?
Venoritum
 player, 5 posts
Sun 21 Nov 2021
at 21:21
Chapter 1
Díjazom társaim ötletét a pihenőhöz, meg a pihe-nőkhöz, ám én már kiéltem magam az elmúlt napokban, ejj de még hogy...bele is borzongok a heves együttlétek emlékeibe pár nappal ezelőtt...

Ám foglalkoztat még egy-két előkészület, amit lehet, hogy ideálisabb lenne most elintézni, látván a városban rejlő lehetőségeket.

Azon már nem is csodálkozom, hogy Arklannak már megint a dugáson jár  az agya, de hát na! Lehet, hogy ez az utolsó...
- Hé! Arklan! - szólok neki, és odapöccintek neki 1 ezüstöt! - ha már úgyis annyi fenséges falattal látsz el minket most és majdan! Kössz, és érezd jól magad, ki tudja, hogy eztán mikor lesz rá legközelebb lehetőséged! ;)

- Wolfrick, várj meg kérlek, egy darabon veled tartok a kereskedések felé, érdekelne egy-két portéka, hátha kedvezőbb lesz már itt beszerezni.

A többiekkel megbeszélem, miután eldőlt, hová is mennek, hogy később csatlakozok a sziesztához egy kicsit, egy rövid ebéd, és egy forró fürdő tán még bele fog férni.

Aztán ahogy a helyzet hozza, különválok Wolfricktól, és megnézem, hogy milyen áron adják itt a lámpaolajat, kedvezőbben adják-e vajon ezen a helyen, mint ahol eddig láttam? Netán látok valami érdekesebbet is?

Aztán... bár én is konyítok az időjáráshoz valamelyest, de ha találok, megkérdeznék egy időjóst, hogy milyen időt az elkövetkező hétre, főleg oda, ahová tartunk. Már amilyennek ugye Antoh esetlegesen megtébolyodott szolgájának akaratától függetlenül lenni kéne.

Arklan
 player, 9 posts
Mon 22 Nov 2021
at 20:35
Chapter 1
Még épp kapcsol, amikor Venoritum felé pöccinti az ezüstöt. Azért még sikerült egy kézzel elkapnia.
Fraien kérdésére nem is válaszolt. Csak karon ragadja, és húzza magával. Nem messze, egy elérhető helyen lévő középkategóriás fogadóba térnek. Nagyvonalba elmotyogja az árakat, közben  a saját fejadagját kifizeti, ahol is erre a 2 órára kicsit kidőlhet. Nem is fárad sokat. Még a lovak istállóba állítását megrendeli a pihenő idejére, és amint megkapja az orientációt, hogy melyik szobába mehet, ő homlok egyenest oda is megy.
Mielőtt kidőlne, még annyi lélekerőt vesz, hogy bezárja maga után az ajtót, és biztonságba tudja az össze holmiját - lehet hogy a város megbízható, de látott már karón varjút.
Amint mindent biztonságba talál, kidől mint a rohadt nád
Fraien
 player, 7 posts
Mon 22 Nov 2021
at 22:30
Chapter 1
Miután megjön az ebéd, kényelmesen elf-fogyasztom, némi könnyű frissítővel. Nem mászkálok sehová, csak figyelek, hátha meghallok valami érdekes pletykát, hasznos információt.
KalandMester
 GM, 6 posts
Mon 29 Nov 2021
at 08:51
Chapter 1
Arklan: a Virgonc Delfin fogadóba vezeted a többieket, már akik veled jönnek. Aki nem, annak pár szóban elmagyarázod, merre találják - nincs nehéz dolgod, valamilyen szinten mindegyikőtök ismeri a várost, ha más nem, térképről vagy leírásokból. Az ételek és a szállás ár-érték aránya kiemelkedően jó, így egy ízletes ebéd után kényelmesen lepihensz.

Wolfrick: a kereskedők, akikhez mész, törzsvásárlóknak kijáró barátságos hangon üdvözölnek téged. Két ezüstért jó adag alapanyagot, főleg oldószereket tudsz vásárolni (ez az ár sokkal inkább a nagyker árhoz közelít, mint a kiskereskedelmi árhoz), vagy pedig hét ezüstért speciális fiolában ugyanezeket az alapanyagokat, de már reakciókész állapotban, sztázisba helyezve, amelyhez csak néhány további reagens anyagot kell hozzákeverni, megtörni a sztázispecsétet az üvegcsén (ez a keletkező mágikus szikrák miatt kissé fájdalmas lehet), és kb. fél percen belül kész az ital. Ez egy új fejlesztésű technológia, Gorvik boszorkánymesterei kísérletezték ki, de működik, erre anyagi garanciát is vállalnak. Sajnos ők nem Sokorosával kereskednek, így az ottani híreket nem ismerik, így ebben nem tudnak segíteni.

Venoritum: a lámpaolaj valóban olcsóbb, mint a szárazföld belsejében, lévén itt a városban is van bálnaolaj-finomító üzem, és ez bár ez az olaj kissé büdösebb, mint a növényi eredetű olajok, de ugyanakkor a fényt és szükség esetén hőt ad, és folyékonyabb is, nem olyan ragacsos. Literjét 2 rézért tudod megvenni, ha jó kereskedőt fogsz ki, akkor tárolóedénnyel együtt. Egy literes kiszerelésben kapható, marhabőrbe varrt marhahólyagokban. Amikor az időjárás felől érdeklődsz, főleg tengerészektől, nagyjából egybehangzó választ kapsz: kellemesen hűvös, párás idő várható, élénk széllel, kevés csapadékkal a következő egy-két napban. A szél a tenger felől, északról fúj, így nektek Orthet felé oldal-, Sokorosa felé pedig hátszél várható.

Fraien: megebédelsz, majd te az étteremben maradsz a szieszta idejére. Kisvártatva Wolfrick, majd Venoritum is megérkezik, ők is elfogyasztják az ebédjüket, majd felmennek pihenni. Te maradsz és hegyezed a füledet (ennél hegyesebbre?). A fogadó elég forgalmas, így nehéz meghallani bármi érdekeset.

This message was last edited by the GM at 09:29, Mon 29 Nov 2021.

Arklan
 player, 10 posts
Mon 29 Nov 2021
at 18:15
Chapter 1
Nem sokkal az időintervallum befejeztével kel fel... mit felkel, felriad, ordítva akár egy sakál, ugyanis olyan rémálmot kapott, amitól még a farpofái is összerándultak. Talán még akkor se fogta el ilyen szintű jeges félelem, mikor a légiós bajtársai fingatták az éjszakai őrjáratban a csicska napjaiban.
Cuccait összekapva - még riadalmában is végig nézve, hogy minden megvan-e, már csak azért is, hogy nehogy lecsapjon rá a balszerencse... vagy az a rémképben látott félelmetes árny - az ajtót maga mögött hagyva rohan lefelé a többiekhez:
-FIÚK!!!!!!!
Kb. ennyi fér ki belőle. Riadalmára némi enyhítést hoz, hogy mindegyikőjöket egy helyen tudja.
"Legalább ők megvannak... hála a teljes Pyarroni Panthonnak"
Vélhetően fal fehér, ahogy odadobja magát hozzájuk. Annyit tud még elmotyogni, amíg kikér egy nagy korsó sört. Amint megkapja, úgy cuppan rá, mint egy kisgyerek a cumira
Fraien
 player, 8 posts
Mon 29 Nov 2021
at 19:46
Chapter 1
- Te meg mit álmodtál hogy ennyire kibuktál? - csóválom fejem - valami látomás megint? Nem az első...és gondolom megint fontos lesz. Ha eleget ittál, hogy helyrejött mesélj el mindent.
Körbenézek társaimon.
- Addig is elmondom miket hallottam itt: Sokorosa ugye két hegység találkozásánál fekszik, a nyugatiban a fémérceket, a keletibben mészkövet és márványt bányásznak. A furcsa viharok a keleti oldalon kezdődtek, ezért ott a bányákat le is zárták amíg el nem múlik a vész, a bányászokat átvezényelték a nyugati tárnákba. Bár ott a fizetés magasabb, de a munkakörülmények rosszabbak, elkezdődtek az elégedetlenkedések. Sokan hallottak az eltűnt testvérekről és mivel az egyház jutalmat ajánlott fel a nyomravezetőknek, többen próbálkoztak de aki elindult a hegyen felfelé, nem tért vissza. Még csak elégedetlenkednek lázadás nincs, de sokan Antoh egyházát okolják a történtekért, sok hívő ott is hagyta a gyülekezeteket és más isteneket kezdett követni. Beszélik, hogy Antoh is Orwella nyomdokaiba és a pusztítás útjára lépett, így a papok megbecsültsége egyik napról a másikra a mélybe zuhant. Pletykálják, hogy az egész viharos helyzetnek csak akkor lesz vége, ha Antoh teljes papságát feláldozzák valamelyik "rendes" istennek, pl. Kradnak vagy Dreinának, akik törődnek is a híveikkel. Sokan félnek, a rettegés és a bizalmatlanság terjed városban.
Wolfrick
 player, 8 posts
Mon 29 Nov 2021
at 23:24
Chapter 1
Kereskedőkkel barátságosan eltársalgok miközben összekészítek egy listát feladom a legközelebbi rendelést, (az is bőséges lesz) de most nem vásárolok, csupán információért vagyok náluk. Azt hogy nem hallottak Sokorosa felől furcsának vélem de mivel a bányász város exportja nem kritikus termék így nem firtatom a dolgot.

Visszatérvén a fogadóba, először könnyítek magamon majd kiszúrom Fraien-t az egyik asztalnál és visszafogottan fogyasztok hisz magam reggelizett és mielőtt megérkeztünk volna a városba ettem Arklan főztjéből ami bőven elég volt számomra ebédnek.
Az asztalnál ülve egyszer csak látom hogy az ifjú Dzsad vágtat lefele egyenest hozzánk, mit az őrült ki letépte láncát. Végighalhatom kirohanását, majd szokásomhoz híven csavarok egy spanglit de most nem én szívom el, hanem a fiú szájába nyomom. "Nyugi van" mondom neki majd tüzet adok. Megvárom hogy mélyet szippantson és lenyugodjon:

"Érthető hogy a papi szék miért indított útra minket" fordulok társaimhoz. "Vélhetőleg a papnő és húga csupán másodlagos célunk. Sokorosa fémbányájáról nem sokat hallottam de ha vasércet bányásznak akkor egy esetleges lázongás vagy felkelés már politikai üggyé válik."
Komoran végigtekintek társaimon hogy lássam leesik-e nekik a helyzet, ha nem folytatom:
"Vasércből fegyver készül. Fegyverre pedig az államnak szüksége van, fenntartani a belső rendet és felkészülni külső fenyegetés ellen. Ha valaki felbujtó próbálja kihasználni a helyzetet Sokorosában elképzelhető hogy az ércet saját milíciája felfegyverzésére használná. Lázongás így gyorsan belviszállyá fajulhat." Feltételezem ezek után mind egyetértetek abban hogy fő feladatunk nem egyszerű eltűnt személy megtalálása, az csupán az ürügy hogy ott legyünk helyben."

Lélegzetvételnyi szünet:
"Arklan fiam, mifélék ezek a más istenek? Ha istenek egyáltalán. Mit láttál? Írd csak le nekem őket! emellett bármilyen jelet firkát, netán tetoválást ami visszatérő elem volt látomásodban!"
(Démonológia / Legendaismeret / Nekromancia / Vallásismeret) - Képzettségeimmel szeretnék érthetőbb képet kialakítani a helyzetről

This message was last edited by the player at 23:39, Mon 29 Nov 2021.

Venoritum
 player, 6 posts
Tue 30 Nov 2021
at 12:51
Chapter 1
Tehát elvileg hűs, de remek időnknek kéne lennie, na majd ehhez viszonyítjuk az ottani  poklot, mikor Sokorosáig elfújt minket a szél... hát jó!

Örvendek, hogy itt olcsóbb a lámpaolaj, kerítek is egy stramm öszvért, meg négy darab, lehetőség szerint megfelelően erős, 25 literes tömlőt, amiket megtöltök lámpaolajjal.
Úgy egyensúlyban kettő-kettőt a jószág két oldalára függesztek, megveszem a töltögetéshez az eszközöket, tölcsért leginkább, és veszek úgy 20 db x 1 liter marhabőrbe varrt hólyagot, amibe majdan töltögetem a felhasználás szerint.

Aztán a fogadónak veszem az irányt, és betoppanok a többiekhez, amikor még mindenki nyugodt, és Arklan is fent alszik, akik lent vannak üdvözlöm őket:
- Derűs napot uraim! Hoztam "egy kis" fűtőanyagot! Hehe! nem is vártam, hogy ennyivel jobb árban lesz itt az olaj! Ha nem kell, akkor legfeljebb eladok belőle jó áron Sokorosában...
- Amúgy a helyi időjárás ismerők szerint hűvös, kicsit párás, de jó időnk várható Sokorosáig, hátszéllel, majd meglátjuk ehhez képest mi vár minket a hegy felől...

Csatlakozom a többiekhez, fogyasztok, kérek én is valami átlag adag finom étket, majd élénk figyelemmel hallgatom a fejleményeket.

Majd mikor végeztem az étekkel,  épp emelném az ujjamat, hogy intsek a fogadósnak, megérdeklődni, hogy mennyi idő alatt dobnának össze egy forró dézsát fürdés céljára, mikor nekem is feltűnik Arklan zihált lerohanása, ezért csodálkozva lejjebb eresztem kezem, elhalasztva a kérdést, és Arklanhoz fordulok:
- Mi történt?

Végighallgatom Fraient, és Wolfrickot is, aztán gondolkodva fogom a fejem. Wolfrick kiegészítése sem könnyíti meg küldetésünk, de ugyan mi történhetett Arklannal ami ennyire felizgatta!?

This message was last edited by the player at 13:26, Tue 30 Nov 2021.

Arklan
 player, 11 posts
Tue 30 Nov 2021
at 13:21
Chapter 1
Miután becumizta a sört, mint a nyuszi a répát, némi levegőhöz jut. Wolfrick spangliját egyelőre udvariasan elutasítja. Nem az a cél hogy kiírtsa a rémképet a fejéből, hanem hogy lenyugodjon. Muszáj elmondania a többieknek, amit látott. A lehető legrészletesebb be is számol:
Láttam a papnőt az álmomba... a fehér hajú bigét - bár még mindig zihál egy kicsit, a szavakat érthetően mondja ki. Itt részlet nem veszhet el - Valami fura rituálét végzett. Belenyúlt a mellkasába és lassan kihúzta a szívét. De semmi sérülés nem látszott a mellkasán, se vér, se vágás, semmi... inkább olyan volt, amíg benn volt a keze. Egyszerűen csak belecsúszott, különösebb akadály nélkül. És mikor kivette a szívét, azt kinyitotta mint valamikis ékszerdobozt, és kiemelt belőle egy kagylót. Aztán helyére egy durva, éles szegélyű, szabálytalan alakú jégdarabot tett, majd visszahelyezte a szívet a mellkasába.
A zihálás abbamarad. Érzi, hogy így hangosan kimondva ez az egész talán nem is annyira felkavaró. Talán csak maga az, hogy álmában látta, az érzéseit is felnagyította. A korsó kiürül, ahogy befejezi:
-Ezután a papnő képe megváltozott... mintha az egész alakja árnyékos lenne, de az árnyék nem teljesen az ő alakját követi. Annak az árnyéknak az arányai torzak voltak, és a vállából két hatalmas kar állt ki, amik rákszerű ollókban végződtek.
NNah, most fogadja el a spanglit Wolfricktól, és egy jó nagyot szippant belőle. Most érti meg, hogy mogorva barátja miért is van rákattanva erre a szerre: tényleg csodát művel. Érzi ahogy tagjai ellazulnak, a pánik végleg abbahagy, feje kitisztul. Talán még az álomról is beugrik valami (vallásismeret: 1. fok)
És apropó, kitisztult fej, most kapcsolt, hogy mit is hallott:
-Vasérc? Felbújtás? Milícia? Van itt valami mozgolódás, amiről eddig nem tudtunk?
KalandMester
 GM, 7 posts
Tue 30 Nov 2021
at 19:10
Chapter 1
Wolfrick: abban teljesen biztos vagy, hogy démonok és élőholtak közül nem ismersz ilyen lényt, akire illene a leírás. Legendás lények közül sem jut eszedbe ehhez hasonló, de az isteni síkok lakói közül a rákforma külső alapján Antoh valamelyik küldöttére tippelsz.

Arklan: te elbizonytalanodsz, neked nem rémlik ilyen lény a pyarroni panteon küldöttei közül.
Venoritum
 player, 7 posts
Tue 30 Nov 2021
at 19:32
Chapter 1
Érdekes képsorozat ez, fürkészek az emlékeimben, hogy ha mástnem szimbolikusan ismerős-e az elhangzott kép.
Pl. a legendákból, vagy a történetekből elfog-e valami ismerős részlet érzése, vagy netán heraldikai szimbólumokkal egybevág-e valami.
Történelem 2, Legendaismeret 2, Heraldika 1
KalandMester
 GM, 8 posts
Fri 24 Dec 2021
at 13:05
Chapter 1
Venoritum: a történelmi és heraldikai ismereteidből nem rémlik ismerős lény, de hallottál már legendákat olyan ritka hegyi lényekről, amikre nagyjából illik a leírás. A legendák démonként tartják számon ezeket a lényeket, és állítólag hatalmuk van a hó, jég és a fagy fölött. Nagyon nehéz elpusztítani őket, és a legendák jobbára olyan hegyi vezetőktől származnak, akik messziről figyelték meg a "hősök" küzdelmét ezekkel a démonokkal - és velük ellentétben túlélték az esetet.
Venoritum
 player, 8 posts
Fri 24 Dec 2021
at 14:33
Chapter 1
Ránézek a társaimra, és így szólok:
- Nos, van itt egy kis bökkenő, becses útitársaim!
- Márpedig hogy a démonokról szóló legendák, amiknek eddigi éltem során szem-, és fültanúja lehettem, pont ilyen, illetve hasonló lényekről regélnek.

- Na már most én nem vagyok démontudós, de ha démont emlegetnek, azok ellen csak-csak papok, áldott fegyverek jutnak eszembe, amik hatásosak lehetnek ellenük a harcban, márpedig ők pont nem tartanak velünk most éppen.

- Talán ezért sem emlékszem túl sok vidám kimenetelű legendára, amit maga a hős regélt volna el büszkén, sokkal inkább csak a rémült szemű hegyi vezetőkre, akik kísérték őket, és megmenekültek!

- Viszont ha ez igaz, és démon jön szembe,  akkor nagyon is szükség lesz arra a mázsa lámpaolajra, amit itt beszereztem, illetve "melegen" ajánlott lesz még a fűtőanyag, mert ezeknek hatalma van a hó, a jég, és a fagy fölött!!

- Illetve nem ártana meghívni magunkkal egy hitbuzgó papot, vagy legalább kérni áldását a következő hétre!
Fraien
 player, 9 posts
Fri 24 Dec 2021
at 21:47
Chapter 1
- Az utóbbit mindenképp intézzük el - mondom - azt nem tudom, nem hiszem hogy lenne lehetőségünk hívni papi segítséget...
Arklan
 player, 12 posts
Fri 24 Dec 2021
at 22:37
Chapter 1
A Wolfricktól kapott spangli szerencsére még dolgozik rendesen. De miután a fülébe jutnak a Venoritumtól hallottak, a priorizálás a vasértről és a miliciáról némileg átbillen a beszerezendő szentfazékra, aki bevédhetné némileg a hátsó fertályukat, ha mégis ilyen démonnal lenne dolguk. El is gondolkodik, hogy ebben a városban vagy az azt követő szakaszon nem-e tevékenykedik ilyesmi körben valamelyik régi ismerőse.

A spangli lassan el is fogy, végignéz a többieken:
-Akkor... pontosan hogyan is tovább?
Tisztában van vele, hogy nem a csapat legtökösebb tagja. Neki inkább kapcsolatai vannak, jó humora, és alkalmazkodó készsége. Mondják meg neki, mi az ábra, ő pedig megcsinálja. Mint mondotta: ő egyszerű.
Venoritum
 player, 9 posts
Tue 28 Dec 2021
at 10:21
Chapter 1
- Amerre megyünk, ott még lesz lehetőségünk papi segítséget kérni? Egyáltalán kell?
Végignézek a többieken:
- Ki is ért itt jobban a démonokhoz?
Wolfrick
 player, 9 posts
Tue 28 Dec 2021
at 10:41
Chapter 1
A Démonok kijelentésre Wolfrik végignéz az asztalon, majd sóhajt.

Venoritum-hoz
"Csupán annyit amennyit a tiltott kódexekből engedélyeztek a papiszéknél...vagyis édes keveset.  Technikailag minden lényt démonnak nevezhetünk aki/ami nem az anyagi síkon létezik - tehát itt - és nem emelkedett isteni rangra vagy nem istent szolgál.
Szeráfok, sámánok totemei, természetszellemek stb... Ezek a lények nem feltétlen rosszindulatuak... azonban, hogyis fogalmazzak? Idegenek... Emberi elme nehezen fogja fel mind létezésük, mind céljaikat. Persze mi emberek sem könnyítjük meg az ő dolgukat."
(A felsorolásból szándékosan kihagyja az Elf Kalahorákat - nehogy félreértés szülessen az asztalnál, elf társuk miatt)

Kis szünetet tart majd folytatja

"Szóval az ilyen félreértések következménye sokszor ellenséges magatartást szül és akkor jönnek a legendákból ismert történetek amik álltalában pusztítással és háborúval végződnek. Tudod a pokolba vezető út... Egy pap egyáltalán nem biztos hogy megoldás számunkra ha egy ilyen "külső síkról idepottyant lénnyel" kerülünk szembe. De nem is érdemes vakon találgatni. Induljunk tovább majd ott helyben nyomozunk."

Wolfrik feláll és elindul a lova felé.

This message was last edited by the player at 10:48, Tue 28 Dec 2021.

KalandMester
 GM, 9 posts
Tue 28 Dec 2021
at 18:00
Chapter 1
Az ebéd, pihenés és beszélgetés után útnak indultok Orthet felé. Ez egy kisebb városka pár mérföldre a tengerparttól, és a Gályák tengere déli nagy kereskedelmi útja mentén helyezkedik el. Ennek megfelelően rengeteg fogadó és vendéglátóhely van ott, illetve a Sokorosa felől folyó Serende folyó túlpartján, az "ipartelepen" vaskohászat és kovácsművesség folyik a Sokorosából hajón leúsztatott vasércből. Ennek megfelelően a lakosság patrónusként elsősorban Gilront és Dreinát tiszteli, de szentelye csak előbbinek van az ipartelepen.  Amikor nem sokkal napnyugta előtt beértek a kisvárosba, betértek az első fogadóba... ami tele van nagydarab, marcona férfiakkal, akik ránézésre vagy rablólovagok, vagy valami martalóc zsoldoscsapat tagjai... a szaguk alapján viszont akár élőholtak is lehetnének. A fogadós sajnálkozva közli, hogy bármennyire is szívesen fogadna titeket, sajnos az összes szobáját kivették. Ajánl egy másik fogadót, ahol talán megszállhattok. Ámentek oda, ahol ugyanez a látvány fogad titeket. Aztán a következőben is, és az azt követőben is... végül jó másfél órás keresgélés után nagy nehezen találtok négy helyet egy folyóparti kis lebujban, a Gőzlapátban. A szobák kicsik, de tiszták, az étel nem rossz, de legalább olcsó... bár a központi helyiségben így is tömeg van, a fogadósnak úgy kell kialkudoznia, hogy egy asztalhoz ülhessetek.
Venoritum
 player, 10 posts
Wed 5 Jan 2022
at 15:52
Chapter 1
Lehetőleg nem túl feltűnően, kerülve a szemkontaktust mérem fel a helyzetet.
Mennyire keltettünk feltűnést? Van bármi feltűnő bámulás, ellenszenv?  Viszonylag közömbösen néznek, mint aki simán új embert lát a városban, vagy inkább úgy, mint ahogy egy éhes róka néz a sebzett galambra?
KalandMester
 GM, 10 posts
Wed 5 Jan 2022
at 16:33
Chapter 1
A Gőzlapátban annyiféle elfszabású lény szorong, hogy inkább csak fáradt, "a fenébe, még egy rakás szerencsétlen, akiket közénk zsúfolnak" tekinteteket kaptok. Ami feltűnik a többi vendéggel kapcsolatban, hogy ezek már nem a szedett-vedett zsoldoscsapat benyomását keltik, hanem inkább egy vásári sokadalomét. Főleg emberek, de egy-két udvari ork és hegyesfülű (elf vagy félelf) is van köztük. A szobátok egy szűkebb, alapvetően kétszemélyes szoba, de mindkét ágy emeletessé van alakítva, így fértek el négyen. A cuccaitoknak egyetlen jókora szekrény a két emeletes ágy között és egy nagyobb ruhásláda van tárolási lehetőségként. A szoba közepén még éppen hogy elfér egy közepes méretű, egyszemélyes mosdódézsa, amely kellemesen forró vízzel van tele.
Arklan
 player, 13 posts
Wed 5 Jan 2022
at 16:46
Chapter 1
A megszokottnál jóval halkabb - amíg átértek Gőzlapátba, végig az volt. Az a lény, legalábbis az árnyéka, nagyon az elméjébe égett, és bár még magának is szégyelli bevallani, de beleborzong a lelke. Ezzel sajnos nem is tud mit kezdeni...
A fehérhajú papnővel, azzal talán sokkal inkább. Infóra lesz itt szükség... de nem a hivatalosra, azt hajlamosan cukormázazni különböző jóhír elcsorbításának elkerülése végett. Ide szaftos pletykák kellenek, jó mocskosak, amiket nem szégyellnek kimondani. Márpedig saját ismeretei szerint erre egyetlen igazán ideális hely van...

Miután lepakolt, eltesz a csizmájiba külön-külön (21 réz, 3 ezüst, 3 arany), valamint megbízható dzsambiáját, és foghegyről (bár jól érthetően) odaszól társainak:
-Mentem kurvázni...
Nem, még a megszokott bohém stílusát se hozta. Most csak az volt a szeme előtt, hogy haladjon a előre, ha máshogy nem, hát így, hogy az örömlányoktól szerez infót.
Fraien
 player, 10 posts
Wed 5 Jan 2022
at 17:04
Chapter 1
- Remélem kurva jó infókat szerzel - búcsúzom társamtól, majd a többiek felé fordulok - inni itt is lehet és ekkora tömegben sokminden elhangozhat. Amig Arklan farkal én fülelek.

És mivel sohasem voltam igazán társasági lény, teszem is amit mondtam. Mint egyszerű utazó, kóbor zsoldos lemegyek a fogadó ivójába és megtartom amit mondtam. Persze ha társaságom adódik nem fogok tiltakozni...
Venoritum
 player, 11 posts
Sat 8 Jan 2022
at 14:16
Chapter 1
Gondoskodom róla, hogy az öszvér a lámpaolajjal biztonságban legyen, majd miután a fogadóban Fraien és Wolfrick az ivó mellett dönt, én is iddogálnék valamelyest, mondjuk egy korsó mézsört, ha van!
Körbenézek, látok-e esetleg amolyan bárdformát a helyen.
A karakterem bár valamelyest használja a zenét, úgy érzi szeretne többet foglalkozni a dallamokkal, megismerni, látni több féle hangszert!
Wolfrick
 player, 10 posts
Mon 10 Jan 2022
at 10:03
Chapter 1
Nem érzem hogy a hely ahol megszálltunk nagyon problémás volna.
Hála a "Észrevétlenség Amulettje" és a "Mélytarisznya" nyújtotta kényelemnek ritkán kell tolvaj miatt aggódnom, illetve minden felszerelésem elfér kvázi a párnám alatt. Az amulettnek köszönhető hogy Wolfrik képes "csakúgy" megjelenni bárki mellett, illetve menőn beleolvadni a szobák sarkaiba... nemcsak hasznos de kicsit menő is bár ezt soha nem fogja bevallani...

Úgy tűnik a csapat egyik fele Tivornyázni szeretne... pontosabban kellemest a hasznossal összekötni. De én magam a konzervatívabb eszközök híve vagyok. Holnap felkeresem az egyik pyarroni istennek szentelt templomot és a sekrestyében kicsit elbeszélek a plébánosokkal (Pecsétgyűrű segítségével ha kell).
Arra számítok hogy a legtöbb ember gyón és a papok nagyrészt közkedvelt személyek szoktak lenne. Ők remélhetőleg jobban átlátják mi zajlott le az elmúlt napokban-hetekben mint mi akik csupán egy napja tartózkodunk a városban.

A többiekkel tartok a fogadó ivócsarnokába, de nem kívánok fogyasztani (Amulett aktív) inkább csak fülelek, hátha elkapok pár szót a zsoldoskinézetű vendégek felől illetve inszigniákat nézek hogy megtudok-e bizonyos frakciókat különbözteti.i (Pszy - érzékélesítés hallás / látás)

A zsúfoltság szembeötlő. lehetséges hogy több kalandozócsapatot is felkértek a problémás lavinák kivizsgálására, netán más bajjóslatúbb okok miatt nyüzsög ennyi zsoldos a városban.
KalandMester
 GM, 11 posts
Wed 19 Jan 2022
at 19:19
Chapter 1
In reply to Wolfrick (msg # 54):
Arklan
 player, 14 posts
Wed 19 Jan 2022
at 20:13
Chapter 1
Úgy érzi, hogy a szerzett információ elég sovány volt. Kárpótlásul beszáll egy koedukált buliba. Először is, olyan közegben szocializálódott, ahol ez nem volt ciki (lásd feljebb az apjának a háremhölgyei, egyszerre... 1-2 pasi itt már nem oszt), másrészt tudja hogy marhára rottyon van. Azt is tudja, hogy ez nem csak őt hátráltatja, de ezzel magával ránthatja a csapatot is, és ezen mihamarabb változtatni kell. Úgyhogy beveti most a nagyágyúkat...

Nagyágyúk voltak is... nem menne bele a részletekbe, de a testi gyönyörök kavalkádja valóban feltöltötte szép lassacskán. Hogy is mondták azok a régi faölelgetős - pitypangzabálós - hosszúhajú népek? Szeretkezz, ne háborúzz? Vagy amikor Domvik hívei azt mondják hogy szeresd a felebarátod, a kyrek pedig már ennél pontosabbak? Ó igen... ez a szeretet aztán tényleg gyógyír.

Az alapos gangban után már visszatér a jól ismert fülig érő mosolya, és az eddigi hosszú sörénye már úgy áll mint egy fekete szénakazal. Vissza kéne menni a többiekhez, és ha bár nem sok az infó, be kéne számolni. El is indul vissza a kocsma felé... bár az út egy kicsit görbe, mert nemhogy járni, de állni se nagyon bír
Venoritum
 player, 12 posts
Thu 20 Jan 2022
at 07:58
Chapter 1
Befejezem az éppen aktuális dalt, majd kellemes meglepetéssel nyugtázom magamban, hogy ez egész jól sikerült.

Azért illendően felállok, és kisebb mosollyal és meghajlással meg is köszönöm az elismerést.
Aztán kortyolok kicsit a mézsörből, no csak mértékkel, hogy ha netán még rázendítenék, ne menjen az előadás kárára, de most mindenképpen tartok egy pár perces szünetet.

Körbenézek, hogy kiknek, milyen figuráknak a figyelmét keltettem fel jobban, kiknek a szemében látok több érdeklődést. Látok-e utazóformát, bárdot, valakit, aki kitűnik.
No meg nem utolsó sorban megkeresem szememmel útitársaimat, hogy hol ülnek éppen, és miként fogadták a produkciómat.

Ja és elgondolkodom, hogy milyen népszerű nóta illeszkedne a társasághoz, amit én is ismerek, valami jó kovácsnóta, vagy egyéb, és hogy milyen hangszeren szokták alapból játszani.
Wolfrick
 player, 11 posts
Wed 26 Jan 2022
at 06:38
Chapter 1
Gyors körök után vissza az asztalunkhoz majd pediglen amint a társaság összegyűlik és visszatérünk a szobánkba ott megosztom amiket hallottam:

A legtöbb ilyen beszélgetés arról szólt, hogy a vendégek arról panaszkodnak, hogy milyen bunkó módon hajtották el őket a többi fogadóból. Vagy a fogadós volt rendkívül ideges és goromba a tömeges "megszállás" miatt, vagy maguk a magukat északiaknak valló harcosok zavarták el őket burkolt fenyegetésekkel. Az utazók véleménye megoszlik arról, hogy kik lehetnek: zsoldossereg, vagy valami rablólovag és kísérete, esetleg Darton szakadár lovagjai... a leírások és saját tapasztalataim alapján bármelyik lehetséges, mivel címert vagy hasonló emblémát egy vendég sem említett.

Meghallgatom a többieket ha van megosztani valójuk majd nyugovóra térek, hogy másnap időben kelhessek és el tudjak beszélgetni a papokkal (lásd. előző poszt)